Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@20:28:21 GMT

رسیدگی به ۲۳ هزارپرونده قضایی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۶۴۹۵

رسیدگی به ۲۳ هزارپرونده قضایی

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نعمت الله روشن روان رییس دادگستری خرمشهر در جمع خبرنگاران تعداد پرونده‌های مختومه دادگستری خرمشهر را در سه ماه نخست امسال ۳ هزار ۵۳۶ مورد، دانست و گفت: متاسفانه در سال ۹۷، ۹۰۰ پرونده طلاق داشتیم که این آمار در سه ماه نخست امسال به ۲۰۰ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه‌ها همه ساله رو به افزایش است افزود: همه کارشناسان و متخصصان در آموزش خانواده باید با تلاش مضاعف مشکلات خانوادگی را به حداقل ممکن برسانند.

رییس دادگستری خرمشهرهمچنین گفت: در رابطه با تیر اندازی‌های هوایی و قدرت نمایی نیز ۲۳۲ پرونده در خرمشهر تشکیل و ۸۶ نفر دستگیر شده اند.

حمیدمرانی پور دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر هم، پرونده‌های مختومه دادسرای این شهرستان را ۱۳ هزار و ۵۴۳ مورد اعلام کرد و گفت:برخورد جدی و قاطع با سارقان سیم‌های برق خرمشهر در دستور کار است و در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی مبارزه با مفاسد اقتصادی، حوزه امنیت، مبارزه سرقت، مبارزه با مواد مخدر و نیز برخورد با تیراندازی هوایی را از جمله فعالیت‌های قاطع و موثر دادسرای خرمشهر خواند و گفت: در زمینه ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان با متخلفان به شدت برخود می‌شود.

مهدی کعبی رییس شورای حل اختلاف خرمشهر هم در این جلسه پرونده‌های مختومه سه ماه نخست امسال را هزار و ۳۶ و پرونده‌های سازش را ۱۱۰ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/ د

پرونده های مختومه دادگستری خرمشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، عمران علیمحمدی ظهر سه شنبه در دیدار اعضای شورای قضایی استان ایلام با حجت الاسلا کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک ایام گذشته، از پیروزی مقتدرانه سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق و پیروزی بر رژیم جعلی صهیونیستی تجلیل کرد.

وی ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل دارد تا با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌ها در جهت گسترش تولید، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید بیش از پیش قدم بردارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام با اشاره به تلاش بی وقفه و جهادی کارکنان قضایی و اداری مجموعه دادگستری استان ایلام در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: دادسراهای استان از حیث شاخص کم‌ترین موجودی مقام اول کشور و دادگاه‌های کیفری ۱ و ۲ نیز مقام اول کشوری را کسب نمودند.

وی از کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه خانواده، دادگاه انقلاب و دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سال گذشته و به تبع آن رفع اطاله دادرسی خبر داد و گفت: موقعیت و جایگاه برتر دادگستری استان ایلام از منظر شاخص‌های کشوری نمایان‌گر ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم شریف استان است.

علی‌محمدی گفت: دادگستری استان ایلام در شاخص تکریم ارباب رجوع در بهمن ماه سال گذشته رتبه اول کشور و در اسفندماه گذشته و فروردین ماه ۱۴۰۳ تا به امروز رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

رییس کل دادگستری استان ایلام یادآور شد: اولویت‌های دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۳ در ۸ هدف تدوین شده که شامل ۴۴ برنامه و مشتمل بر ۱۹۲ اقدام است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول دادگستری استان در اجرای احکام کیفری در کشور خاطرنشان کرد: در عین حال با تلاش‌های شورای حل اختلاف و هیئت‌های صلح استان موفق شدیم ۴۵ درصد از پرونده‌های واجد شرایط را با صلح و سازش مختومه کنیم.

علی‌محمدی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم و با تلاش‌های مستمر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان موفق به کاهش ۱۵ درصدی جرم سرقت، کاهش ۳ درصدی جرم افترا، کاهش ۵ درصدی جرم تهدید و کاهش ۶ درصدی ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در سطح استان شدیم.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مرکزی قوه قضاییه برای اولین بار در استان دوره کارآموزی قضایی با حضور ۲۳ نفر کارآموز از ابتدای اردیبهشت سال جاری شروع شده و به منظور جذب نیروی قضایی مورد نیاز استان به زودی یک دوره کارورزی، یک دوره کارآموزی جذب عمومی و یک دوره کارآموزی مخصوص طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: اتقان آراء در سال ۱۴۰۱ در دادگستری استان ۷۸ درصد بود که با همدلی و برادری و تلاش جهادی سال گذشته به ۹۲ درصد ارتقاء یافت و در این شاخص نیز دادگستری استان موفق به کسب رتبه دوم کشور گردید.

وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد در دستگاه قضایی در اقدامی بی نظیر، در سال گذشته ۵۰ نفر کارچاق کن در استان دستگیر و به جرائم آنان رسیدگی شد.

رئیس شورای قضایی استان ایلام با اشاره به دستاوردهای درخشان حاصل شده در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ اذعان داشت: به لطف خداوند متعال در سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند و ۷۷۰ زندانی در زندان‌های استان گواهی مهارت گرفته و اشتغال کارگاهی ۳۳ درصد محکومین در مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت زندان ایلام انجام شد.

کد خبر 6080194

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده‌های قضایی اردبیل به داوری
  • رسیدگی به پرونده قاچاق ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت در خرمشهر
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان