Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:30:43 GMT

دستگاه قضا در برخورد با مجرمین مماشاتی ندارد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۶۶۷۷

دستگاه قضا در برخورد با مجرمین مماشاتی ندارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون رواد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان در سالن جلسات دادگستری، با بیان اینکه شهرستان سلسله از نظر امنیت روانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: گرچه ممکن است اتفاقاتی روی دهد اما جرائم سیستمی سازمان یافته مدیریت شده در شهرستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر وجود حساسیت‌های لازم دستگاه قضا، عنوان کرد: دستگاه قضا با کسانی که حقوق مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند بدون هیچ مماشاتی برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری سلسله با اشاره به اینکه بسیاری از جرائم ریشه در مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: افزایش بیکاری، توزیع نامناسب درآمدها و کم برخوردار بودن منطقه به افزایش سرقت، تعرض به اموال مردم و بسیاری جرائم دیگر می‌انجامد.

رواد با اشاره به رواج بسیاری از سنت‌های غلط و تاثیر آنها بر ازدواج زوجین و افزایش طلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: توجه به معنویت و رعایت مسائل شرعی نکته بسیار مهمی است که از آن غفلت می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با روشنگری و به چالش کشیدن اینگونه سنتهای باطل نقش بسیار مهمی ایفا نمایند.

وی با اشاره به وظایف دستگاه قضا در حوزه بازدارندگی، عنوان کرد: در این بخش که برعهده دادگستری است سرعت و دقت در رسیدگی و اجرای قاطع را مدنظر قرار داده ایم و به جرات می‌توان گفت که شدیدترین احکام توسط شعبه کیفری شهرستان صادر می‌شود تا مجرمین بسزای اعمال خود برسند.

**اجرای برنامه‌های مدون برای ساماندهی منطقه کهمان ضروری است

رئیس دادگستری سلسله در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصرفات روی داده در منطقه نمونه گردشگری کهمان، افزود: گرچه اقدامات قابل توجهی درخصوص رفع تصرفات در این منطقه صورت گرفت اما متاسفانه ادامه کارهای لازم در این منطقه از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به حال خود رها شد و برای ساماندهی و مدیرت آن برنامه مدونی صورت نگرفت.

رواد تاکید کرد: مادامی که حد و حدود اراضی ملی و زراعی مشخص نشود و سوخت مورد نیاز روستاهای جنگل نشین را تامین نکنیم، شاهد قطع درختان جنگلی و تصرف به راضی ملی خواهیم بود و اینها وظایفی است که ادارات مرتبط باید مدنظر قرار دهند.

رواد با تاکید بر لزوم پای کار بودن ادارات، عنوان کرد: با مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کنند برخورد قانونی می‌شود چون ترک فعل بسترساز وقوع جرائم است و این کم کاری پذیرفتنی نیست.

**رسانه‌ها مطالبه گر باشند

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند و مسئولان را دلسوزانه و نه به قصد تخریب بلکه با هدف رفع مشکلات موجود به چالش بکشند، خاطرنشان کرد: اگر مطالبه گری به نمایندگی از مردم از طرف اصحاب رسانه وجود داشته باشد یقیناً مدیران نیز پای کار خواهند آمد.

رئیس دادگستری سلسله در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سال گذشته در حوزه جرائم کیفری و حقوقی در شهرستان سلسله شاهد افزایش ۲۴ تا ۳۰ درصدی پرونده‌ها بودیم، ادامه داد: در این زمینه تلاش کرده ایم سرعت و دقت در رسیدگی داشته و با قاطعیت احکام را اجرا کنیم.

۴۳۶۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان ارجاع شد

رواد با اشاره به کارآمدی شوراهای حل اختلاف و افزایش مقبولیت عمومی آنها، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد چهار هزار و ۳۶۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شد که تعداد ۷۴۷ پرونده منجر به صلح و ساز شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد بیشترین تصرف عدوانی روی داده در شهرستان بودیم، ادامه داد: بیشترین پرونده در این زمینه از ناحیه اشخاص حقیقی و اداره منابع طبیعی به دستگاه قضا ارسال شد.

**شورای شهر الشتر باید در انتخاب شهردار دقت کنند

رئیس دادگستری سلسله در پاسخ به سوال اصحاب رسانه درخصوص وضعیت شهردار الشتر، گفت: شهردار الشتر توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده و در مرحله تحقیقات است، اقداماتی در حوزه کاری شهردار اتفاق افتاده که توسط اطلاعات سپاه در حال پیگیری است و به محض اینکه به نتیجه‌های قطعی در این خصوص دست یابند رسانه‌ای شده و برخوردهای لازم صوررت خواهد گرفت.

رواد با بیان اینکه مسائل مالی مسائل گمشده ای نیستند چرا که بودجه شهرداری از ابتدای سال تا آخر سال مشخص است، عنوان کرد: چرا وقتی مشکلی اتفاق می‌افتد و نهادهای امینتی مجبور به ورود به قضیه می‌شوند، شورای شهر به فکر عزل و استیضاح می‌افتند و لذا شورای شهر باید به مردم پاسخگو باشند چرا که نماینده مردم هستند و چنانچه پاسخگو نباشند اعتماد عموی مردم به جایگاه شورا تضعیف می‌شود و این بزرگترین صدمه به اعتماد مردم و جایگاه شورا است.

**متهمین تخریب پل کاکارضا بسزای اعمال خود می رسند

رئیس دادگستری سلسله در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص پرونده متهمین پل کاکارضا، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما دراجرای پروژه‌ها از واگذاری به افراد فاقد صلاحیت، عدم نظارت‌های ناظرین و حیف و میل اموال عمومی ضربه می‌خوریم، در خصوص پل کاکارضا نیز متاسفانه در بحث مصالح بکار رفته و ظرفیت پل، کم کاری بسیاری شده که جای تاسف دارد.

رواد با اشاره به احضار مدیران کل وقت و شناسایی مسببین این اتفاق، خاطرنشان کرد: پرونده پس از انجام تحقیقات لازم و ارائه نظر بازرسان و کارشناسان به مرکز استان ارسال شد است، مردم یقین بدانند که با مقصرین برخورد قانونی می‌شود و اداره کل راه و شهرسازی نیز بزودی عملیات احداث این پل را آغاز خواهد کرد.

با مجرمین و ایجادکنندگان ناامنی در شهرستان برخورد می‌شود

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ناامنی‌های اخیر شهرستان و قتل‌های اخیر، عنوان کرد: به دستور دادستان، انجام تحقیقات و جمع آوری دلایل توسط نیروی انتظامی شهرستان در حال انجام است.

رواد با بیان اینکه امنیت اگر وجود داشته باشد همه از آن بهره مند می‌شوند، عنوان کرد: جدیت و پیگیری دستگاه قضا در خصوص ناامنی‌های اخیر به صورت خاص و ویژه است، باید مجرمین و کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند چه از وابستگان قاتل و چه از وابستگان مقتول و همچنین کسانی که از ناامنی‌ها سوءاستفاده می‌نمایند، دستگیر شده و بسزای اعمال خود برسند.

**اراضی ملی متعلق به همه مردم است

وی همچنین در پاسخ به سوال واگذاری اراضی ملی به افرادی که بر روی این زمین‌ها زراعت کرده اند، گفت: اینکه این افراد گمان کنند چون سال‌ها بر روی این زمین‌ها کار کرده اند پس به آنها تعلق دارند صحیح نیست، در صورتی که بر اساس نقشه برداری‌های هوایی طرح کاداستر، این اراضی، ملی باشند متعلق به منابع طبیعی و متعلق به همه مردم هستند و درصورتی که در تصرف آنها سوءنیتی وجود نداشته باشد، بحث مجرمانه بودن عمل آنها منتفی است.

رواد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص سلامت قضات شهرستان، گفت: از دستگاه قضا جز اجرای عدالت توقع نمی‌رود، باید بدانیم که صندلی‌ها و جایگاه‌ها امانت است، خوشبختانه نگاه رئیس قوه قضاییه برخورد با مجرم است در هر جایگاهی که باشد چرا که اگر جز این باشد، اعتماد مردم مخدوش می‌شود، به جرات می‌توان گفت که دستگاه قضای شهرستان و پرسنل آن خصوصاً قضات، افراد مطمئنی هستند، با اینحال در بحث گزینش‌های قضات با جدیت بیشتری تجدید نظر می‌شود.

/ ‏۶۰۶۰/‏۷۲۶۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسنی الحسینی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان در راستای کاهش تخلفات در حوزه توزیع گوشت قرمز، از قصابی‌های شهرستان مهریز بازدید کرده و قیمت انواع گوشت قرمز، نصب نرخنامه در معرض دید مشتری، تاریخ پروانه کسب، صدور صورتحساب فروش و... را کنترل و بررسی می‌کنند.
وی ادامه داد: واحد‌های قصابی موظفند که قیمت تفکیک شده فروش گوشت؛ گوسفندی، گوساله و شتر را در واحد صنفی به صورت مشخص بر روی تابلو و در معرض دید مشتریان قرار دهند و فروشندگان گوشت قرمز هم موظفند علاوه بر رعایت نرخ مصوب، کالای با کیفیت، استاندارد و بهداشتی به مصرف کننده عرضه کنند. 
محسنی الحسینی اذعان داشت: بازرسی‌ها به صورت پیوسته با هدف پایش قیمت کالا‌های اساسی و خدمات، لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم خواهد داشت و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود