Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از «اسپوتنیک»، «برایان هوک» گفته است، «دونالد ترامپ» تمایل بسیاری دارد تا پای میز مذاکره با ایران بنشیند، با این وجود تأکید کرد که لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشروط به تحقق 12 شرطی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده بود.

برایان هوک در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل تأکید کرد که در حال حاضر هیچ مذاکرات و ارتباطات پشت پرده‌ای میان دولت آمریکا و ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ترامپ در امور ایران گفته است: «آمریکا آماده احیای روابط دیپلماتیک با ایران است و مایل است تا تحریم ها علیه تهران را لغو کند اما صرفا در صورتی که تهران هم مایل به توافق باشد و باید بداند که ابتدا باید توافق حاصل شود».

در ادامه این کنفرانس خبری از هوک پرسیده شد که «ایران چطور دوباره به آمریکایی اعتماد کند که یک بار از توافق هسته‌ای با این کشور خارج شده» که وی پاسخ داد: «ایران زمانی که با دولت آمریکا به توافق رسید می‌دانست که با دولتی توافق کرده که رئیس‌جمهورش حدود یک سال و نیم از دوره ریاست‌جمهوری اش باقی ماده است... توافق (برجام) هیچ بنیان حقوقی نداشته و به تأیید کنگره نیز نرسیده است. ایران از این احتمال آگاه بود که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا احتمالا از این توافق خارج می‌شود».

وی در ادامه با اشاره به اینکه «کمپین افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به انزوا کشاندن دیپلماتیک تهران همچنان ادامه خواهد داشت»، تأکید کرد: «ایران شروط تعیین شده را می پذیرد و پای میز مذاکرات می‌آید و یا اینکه شاهد نابودی اقتصادش باشد».

هوک علاوه بر این، بدون اینکه از شخص یا گروه خاصی نام ببرد، گفت: «هستند افراد و گروه‌هایی در سراسر جهان که نگران آینده ایران هستند....آینده ایران را مردم این کشور تعیین خواهند کرد نه آمریکا».

نماینده ویژه دونالد ترامپ در امور ایران همچنین گفت که قصد دارد برای مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان درباره توافق هسته‌ای ایران عازم پاریس شود.

وی با اشاره به سازوکار مالی در نظر گرفته شده از جانب اروپا برای انجام مراودات مالی با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: «تردید دارم که ایران بتواند سازوکار تجارت مشترک با اتحادیه اروپا را عملیاتی کند».

برایان هوک در ادامه اظهاراتش در گفت‌وگو با خبرنگاران به تحریم‌هایی اشاره کرد که واشنگتن قصد دارد امروز علیه ایران اعلام کند، و تأکید کرد که «بسته به اقدامات هسته‌ای ایران، این احتمال وجود دارد که تحریم‌های بیشتری نیز در راه باشد».

نماینده آمریکا در امور ایران علاوه بر این گفته است، تلاش‌هایی را برای اجرای «طرح‌های جدیدی در راستای افزایش امنیت دریایی به منظور حفاظت از نفت‌کش‌ها در خلیج (فارس)» آغاز کرده است.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برایان هوک مذاکره ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیروهای انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن ها و یا محل ثبت فعالیت آن ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهادهای ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

کد خبر 6063123

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا