Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شمشیری روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کانون فرهنگی و تربیتی تقوای شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده درمان معتادان بهبود یافته محل سکونت و اشتغال آنها بود که ۲ بار به دام اعتیاد گرفتار نشوند برهمین اساس در حال راه اندازی یک اردوگاه نگهداری از سه ماه به ۶ ماه، احداث یک مجتمع توانمندسازی برای مهارت آموزی و اشتغال و بازسازی در اردوگاه آوارگان عراقی برای سکونت این افراد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین موادمخدر مصرفی استان را به ترتیب تریاک و مشتقات آن، حشیش گل و شیشه دانست و گفت: متأسفانه معتادان به مواد مخدر سنتی زمانی که هزینه مصرف آنها بالا می‌رود نشئه نمی‌شوند و به مصرف موادصنعتی روی می‌آورند.

او در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ مرکز توزیع مواد مخدر در استان کرمانشاه پلمب شده، ۹۰۵ خرده فروش نیز دستگیر و تحویل محاکم قضائی شده است.

شمشیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان کرمانشاه در مقوله اعتیاد با اقدام های پیشگیرانه که انجام شد از استان‌های پرخطر به استان‌های میانگین کشوری رسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث مقابله با موادمخدر هرگز کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: به دلیل سود زیادی که این حوزه برای قاچاقچیان دارد اگر یک مصرف کننده هم وجود داشته باشد، ۲ عرضه کننده مواد مخدر به وجود خواهد آمد بنابراین باید به سوی مقوله انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری برویم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه قوانین مقابله با خرده فروش‌ها و قاچاقچیان این عرصه نیاز به بازنگری و تشدید شدن دارد، افزود: اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد از مهد کودک‌ها و مدارس استان شروع شده و باید همه را نسبت به این معضل آگاه کنیم.

۶۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون کشف شده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه نیز در این جلسه از کشف ۶۶۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان خبر داد و گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته و تاکنون هشت باند بزرگ موادمخدر منهدم شده است.

سرهنگ علیرضا دلیری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۳ معتاد جمع آوری شده اند و کشفیات موادمخدر استان ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد زندانی‌های کشور در ارتباط با اعتیاد است و ۵۸ درصد آنها مستقیماً به اعتیاد بر می‌گردد، افزود: مبارزه با این پدیده شوم بسیار پیچیده شده و امروز در فضای مجازی نیز خرید و فروش می‌شود و به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد.

دلیری نیز بر بازنگری قوانین برای برخورد با موادفروشان و توزیع کنندگان موادمخدر تاکید کرد و گفت: پلیس تمام تلاش خود را می‌کند ولی اگر حلقه‌های برخورد با این پدیده شوم ناقص باشد نمی‌شود کار چندانی کرد.

کارهای فرهنگی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر را باید چند برابر کنیم

فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست خواستار افزایش کارهای فرهنگی، اجتماعی و نرم افزاری برای مقابله با اعتیاد شد و گفت: از اول انقلاب تاکنون حدود پنج میلیون معتاد دستگیر و جمع آوری شده اند ولی مقوله مبارزه با مواد کماکان به جای خودش باقی است.

فضل الله رنجبر افزود: با اجتماعی کردن پیشگیری مبارزه با موادمخدر که در دستور کار شورای هماهنگی موادمخدر نیز است، تمام مردم نسبت به این مقوله خانمان سوز آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و باعث می‌شود تا حد زیادی آمار آن کاهش یابد.

وی در ادامه خواستار کمک خیرین به فرزندان بااستعداد خانواده‌های درگیر اعتیاد و توانمندسازی آنها شد و از رسانه‌ها خواست با انعکاس مشکلات اعتیاد، به جامعه و خانواده های درگیر این معضل کمک کنند.

۲۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش شرکت کردند

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست خبری با اشاره به «طرح نماد» گفت: در این طرح ۲۰ هزار دانش آموز با مباحث تقویت مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت کردند.

مجتبی موسوی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی وضعیت اجتماعی جامعه را بهبود ندهیم نمی‌توان به موفقیت دست یافت، خواستار استفاده از ظرفیت فرهنگیان در مناطق روستایی، زلزله زده و سیل زده برای آموزش و توانمندسازی دانش آموزش و والدین آنها در پیشگیری از اعتیاد شد که در برنامه آموزش و پرورش استان قرار دارد.

وی در ادامه اجرای طرح مشارکت با کمک اداره کل بهزیستی را یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای توانمندسازی، مهارت آموزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و والدین آنها دانست که سال آینده در دوره دوم متوسطه استان اجرا خواهد شد.

او در پایان گفت: رشد و پیشرفت و آگاهی بخشی جامعه حاصل نخواهد شد مگر اینکه توجه به آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

نجات یک معتاد نجات یک جامعه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به آیه قرآنی هرکس یک نفر را نجات دهد، تمام انسان‌ها را نجات داده است، گفت: پیشگیری از اعتیاد و یا درمان یک معتاد نجات یک انسان است، مثل این است که تمام جامعه را نجات داده‌ایم.

بهمن مرادی فر، بر کمک ادارات و دستگاه‌های حمایت گر به آموزش و پرورش برای بحث پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس تاکید کرد و گفت: باید در بحث مبارزه با موادمخدر حتی سرویس‌های دانش آموزان تحت آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند.

وی در ادامه برای مقابله با مقوله شوم اعتیاد، از تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط به ویژه ادارات حمایتگر مثل کمیته امداد و بهزیستی خواست قرارگاهی عمل کنند نه جدا و جزیره ای؛ تا تمام حلقه‌های درمان و بهبود یافتگی و پیشگیری به درستی عمل کنند.

وی امر به معرف و نهی از منکر را مصداق بارز پیشگیری از آسیب اجتماعی و اعتیاد دانست و گفت: باید آحاد افراد جامعه با مقوله و مضرات و آلودگی‌های موادمخدر آشنا شوند و به آنها مستمرا گوشزد کرد تا از آن دوری کنند.

۸۰۶۶/‏۳۲۰۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مبارزه با موادمخدر پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش