Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

دهمرده در جریان سوال از وزیر صمت:
حبیب اله دهمرده در نطق میان دستور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حبیب اله دهمرده در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اهمیت و نقش بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و در ایران نیز نقش این بنگاه ها در ایجاد اشتغال و کاهش فقر غیرقابل چشم پوشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دوره 68-94 حدود 94 درصد واحدهای صنعتی را بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط تشکیل داده و حدود 79 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور داریم که برای ایجاد اشتغال در کشور سودمند است و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز مناسب می باشد.

وی افزود: متاسفانه شاخص کسب و کار و صنایع کوچک ایران طبق گزارش بانک جهانی در سال 2019 بین 190 کشور رده 173 است که این شرایط همخوانی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

دهمرده ادامه داد: با این شاخص می توان دریافت که عملکرد وزارت صمت مناسب نبوده است. سیستان و بلوچستان یک نقطه بسیار مهم است و برای جلوگیری از کوچ مردم همه مسئولان اتفاق نظر دارند اما به احداث صنایع کوچک برای اشتغال نیاز داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تنها شهرک صنعتی زابل، شهرک صنعتی محمدآباد است که همه بنگاه های آن تعطیل است و در سال 93 کلنگ زنی تنها کارخانه لاستیک آن زده شد اما هیچ اتفاقی رخ نداد و همایشی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت برگزار شد و گفتند با سرمایه گذاری داخلی و خارجی مشکلات این واحد تولیدی حل می شود.

وی افزود: در آن مقطع آقای رحمانی به عنوان قائم مقام وزیر وقت از محل کارخانه لاستیک بازدید کرد و گفت: عقب ماندگی ها جبران شده و صنایع ریسندگی و بافندگی نیز در کنار آن ایجاد می شود اما هنوز اتفاقی رخ نداده است، سایر افرادی که با شوق و ذوق بسیار جهت سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان اقدام کرده اند اما به دلیل کم کاری ها دچار مشکل شدند.

دهمرده اظهار داشت: تحریم های داخلی به مراتب بیشتر از تحریم های خارجی اثر منفی می گذارد، 80 درصد مشکلات فعلی ناشی از سوء مدیریت داخلی است و اگر از سرمایه ها به خوبی استفاده می شد با این نقدینگی ویرانگر مواجه نمی شد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند بیان کرد: چرا در شرایط تحریم دخانیات ایران مصون از تحریم ها است و کارخانه های آمریکایی و اروپایی تولید سیگار بیش از 16 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات سیگار دریافت کردند.

وی افزود: از سال 96 به مدت 2 سال سند و منشوری برای وزارت صمت وجود ندارد و انتشار اطلاعات در این وزارتخانه نیز ضعیف است، همچنین ساختار اطلاع رسانی وزارت صمت که برای شفاف سازی ایجاد شده اکنون منحل شده و بلاتکلیفی در نظارت بازار و مبارزه با انحصارگران مشاهده می شود همچنین سیاست های تنظیم بازار مبهم است.

دهمرده ادامه داد: عملا میلیاردها دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته اما کالا با ارز 4200 تومانی به مردم تخصیص نیافته و با قیمت ارز آزاد به دست مردم می رسد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: برای عبور از تحریم ها برنامه ای ارائه نشده است و سازمان توسعه تجارت نیز 8 ماه با سرپرست اداره شده است علیرغم اینکه نیروهای کارآمدی برای تصدی این پست وجود داشت.

دهمرده اظهار داشت: از فرمایشات وزیر قانع نشدم اما باید قولی بدهد که در خانه ملت ضبط شود که در یک ماه آینده در منطقه سیستان شخص وزیر حضور یافته تا کم کاری ها جبران شود، از هیات رئیسه می خواهم قول های وزرا را پیگیری کند زیرا از تجربه 4 سوال از وزیر خود رضایت ندارم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نطق نطق میان دستور جبهه پایداری اسحاق جهانگیری بیت کوین سکه ثامن پاتوسی معامله قرن رضا علاءالدین داماد روحانی کمال خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه

به گزارش خبرآنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، (سپاه پاسداران ایران) را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

به نقل از ایسنا انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

این اظهارات کاتس در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مطرح شد.

ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. گستره این عملیات و بی‌سابقه بودن آن مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار گرفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895381

دیگر خبرها

  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی