Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس دفتر نمایندگی رسانه‌های خارجی در راستای اجرای مرحله دوم شفافیت در این وزارتخانه به عنوان نخستین دستورالعمل خبر داد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدسعید سرابی ‌اظهار داشت: در راستای طرح شفاف‌سازی و اجرای مرحله دوم این طرح بنا داریم 36 دستورالعمل مجوزهای سی‌و‌شش‌گانه این وزارتخانه را در بازه های زمانی متفاوت منتشر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز اولین دستورالعمل این وزارتخانه با عنوان دستور العمل صدور مجوز تاسیس دفتر نمایندگی رسانه های خارجی منتشر می شود.

سرابی در توضیح روند انتشار این دستورالعمل ها تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید وزیر محترم در کلان برنامه ها و موضوع شفاف سازی و پنجره واحد صدور مجوزها، طراحی و برنامه ریزی درباره ساماندهی مجوزها و خدمات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت که مرحله اول این طرح در آبان سال گذشته اجرایی شد.

وی در عین حال تاکید کرد: تا پیش از آبان سال گذشته مجموعه مجوزهای این وزارتخانه 137 مجوز بود که با ساماندهی صورت گرفته را در قالب حذف، ادغام، تجمیع و یا تبدیل برخی از مجوزها به خدمات تعداد مجوزها به 36 مجوز قطعی در بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید. این اقدام در راستای همسان سازی و جلوگیری از موازی کاری های معمول اداری صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از این مرحله در قالب اقدامی دقیق و کارشناسی، مجموعه مجوزهای یاد شده را در جلسات کارشناسی و ضمن بررسی های حقوقی با رویکرد نوسازی و تحول اداری و با محوریت واحدهای تخصصی و مراجع صادر کننده مجوزها، در قالب 36 دستورالعمل همگون تنظیم کردیم که به تدریج منتشر خواهد شد.

انتشار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس دفتر نمایندگی رسانه های خارجی

سرابی تصریح کرد: مرحله دوم طرح شفاف سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز با انتشار نخستین دستور العمل با عنوان «صدور مجوز تاسیس دفتر نمایندگی رسانه های خارجی» به امضای وزیر محترم، آغاز می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: این دستورالعمل ابتدا از سوی اداره کل رسانه های خارجی وزارت متبوع کارشناسی و تدوین شده و سپس به تایید معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، دفتر حقوقی و دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و امروز با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می شود.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این روند برای انتشار دیگر دستورالعمل های صدور مجوزهای این وزارتخانه ادامه خواهد داشت و در بازه های مختلف زمانی به تدریج منتشر می شود.

تصویب ساماندهی مجوزها در شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرابی در عین حال تصریح کرد: پیش تر از این موضوع ساماندهی مجوزها در شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در تدوین دستورالعمل های عنوان شده، چند راهبرد اصلی را در نظر داشتیم که از آن جمله تلاش داشتیم در راستای سیاست های شفاف سازی در وزارتخانه، مراحل مختلف و فرآیند صدور مجوزها به صورت دقیق و با تاکید بر اولویت های زمانی به اطلاع عموم برسد تا مخاطبان در راستای ایفای حقوق شهروندی خود، قبل از اقدام به درخواست مجوز از شرایط، مدارک و طول و بازه زمانی مراحل دریافت مجوز مطلع شوند.

موارد قابل توجه در دستورالعمل ها

سرابی با اشاره به موضوعات مورد توجه در دستورالعمل ها گفت: تطبیق آنچه به عنوان دستور العمل ارائه شده با اسناد و قوانین بالا دستی و بازنگری آن و اطلاع رسانی آن به عموم، اشاره به بازه های زمانی مجوزها به صورت مرحله به مرحله، صف انتظار مخاطبان در فرآیند مجوز ها، شرایط فرجام خواهی در دستورالعمل ها و ... از جمله موضوعات و موراد مورد تاکید در دستورالعمل ها است.

وی در عین حال تاکید کرد: ملاک عملکرد بخش تخصصی در مورد پنجره واحد صدور مجوزها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستورالعمل هایی است که از امروز در راستای مرحله دوم شفاف سازی این وزارتخانه اجرا و منتشر خواهد شد.

انتشار ترکیب اعضای شوراها و هیئت نظارت

سرابی در ادامه توضیح راهبردهای اصلی دیگر در تدوین دستور العمل های صدور مجوزهای این وزارتخانه گفت: سیاست و راهبرد دیگر درباره صدور مجوزها، ساماندهی شوراهایی است که بر اساس ضوابط، مرجع بررسی صلاحیت مخاطبان در صدور مجوزها است. به این معنی که در گذشته اگر شوراهای غیر ضروری شکل می گرفت اکنون یا حذف شده و یا نحوه تشکیل آن بازنگری و به اطلاع عموم می رسد.

وی در عین حال تصریح کرد: بر این اساس ترکیب اعضای شوراها و هیات نظارت در قالب دستورالعمل منتشر می شود.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری در ادامه درباره روند تدوین و شکل گیری دستورالعمل های صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متن تمامی دستورالعمل ها در قالب و شکلی واحد و هماهنگ خواهد بود. در ماده یک هر دستورالعمل به تعریف واژه های مورد اشاره پرداخته می شود تا هرگونه ابهام را رفع کند. در تنظیم و تدوین هر دستورالعمل روند کارشناسی و بازنگری و بازتنظیم طی شده و اگر در هر دستورالعملی نیازی به تغییر باشد مراحل کارشناسی و روند بازنگری و بازتنظیم دوباره اجرا می شود و این به معنای ضمانت اجرایی دستورالعمل ها به شمار می آید.

سرابی در پایان تاکید کرد: هرآنچه با عنوان دستورالعمل صدور مجوزها منتشر می شود، ملاک عملکرد حوزه های ستادی و استانی این وزارتخانه محسوب می شود و همه مکلف به اجرای آن هستند و موارد تخلف بررسی و رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است، دستور العمل صدور مجوز تاسیس دفتر نمایندگی رسانه های خارجی در 8 بند ‌به تصویب و تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و از این تاریخ مصوب و لازم الاجراست و از این پس تمامی مقررات، دستور العمل‌ها و شیوه نامه های قبلی مرتبط با موضوع این دستورالعمل ملغی شده و صدور مجوزها مطابق با دستور العمل حاضر انجام می شود.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,60/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در نشست تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت افزود: تشکیل دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت جلوگیری از انحرافات فکری و سیاسی، گفتمان‌سازی و جذب نیروهای متخصص و متدین است.

وی اظهارداشت: وجود دفاتر مقام رهبری در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام مفیدی بود و ضعف آن فقدان این نهاد در ستاد وزارت بهداشت بود که با تشکیل و آغاز بکار آن از امروز حرکت های فرهنگی در وزارت بهداشت اوج می گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی نقش مولد دارند، بحث جهاد تبیین از رسالت های ما بوده و با یک نسل جوان دانشگاهی و نخبگان علمی مواجه هستیم که برای تقویت آنها نیاز به یک پیوست قوی فرهنگی است.

عین اللهی با بیان اینکه امروزه نظام سلامت ایران قوی ترین حوزه نظام سلامت منطقه است، ادامه داد: از اهداف مهم ما با تشکیل دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت، اسلامی شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان آرمان و ایده بوده و ما به افراد دانشمند و متعهد نیاز داریم.

وزیر بهداشت، پیگیری مصوبات مقام رهبری، گفتمان سازی، هماهنگی نظام سلامت با حوزه های علمیه، تقویت نیروهای انقلابی و غیره را از مهمترین موارد هدف دار در دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست گفت: ۲۶۰ دفتر نهاد در دانشگاهها داریم ولی ضرورت داشت در حوزه آموزش عالی وزارت بهداشت دفتری تشکیل شود تا در راستای تقویت همکاری و هماهنگی در دانشگاهها و افزایش مجموعه نهادها و رصد و نظارت بر سیاستهای ابلاغی مقام رهبری فعالیت کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم تاسیس دفتر این نهاد در وزارت بهداشت و معارفه نماینده رهبری در ستاد وزارت بهداشت، این وزارتخانه را از دستگاه های مهم و راهبردی نظام دانست و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ۳۵ سال است که با دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتباط مستحکم دارد.

وی وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

رستمی با بیان این که نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: مردم مهم ترین نیازهای خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به این که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه های علوم پزشکی در این دانشگاه ها حضور داشته است، تصریح کرد: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور شود.

مراسم معارفه نماینده مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و وزیر بهداشت برگزار شد.در این مراسم حکم نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت توسط حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی اعطا شد.

گفتنی است، تاسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

این مراسم با حضور مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونان و مشاوران وزیر بهداشت و جمعی از مدیران کل و کارکنان وزارت بهداشت در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • پشت پرده لغو کنسرت معین زد و آرمان گرشاسبی در بوشهر
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • ۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند