Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قلی خسروی در واکنش به انتشار آمار مربوط به قیمت زمین‌ توسط مرکز آمار ایران، اظهار کرد: وقتی مرکز آمار می‌گوید در زمستان سال گذشته قیمت زمین نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافته، چگونه انتظار داریم قیمت‌ها را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: معتقدم نباید برخی آمارها را اعلام کنیم.

اخبار اقتصادی_ بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 28651 هزار ریال با میانگین مساحت 264مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل، 36.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 121.9 درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملا ملکی در سطح کشور  29262 هزار ریال با میانگین مساحت 110 مترمربع و متوسط عمر بنای 11 بوده که نسبت به فصل قبل 11.5 درصد و در مقایسه با فصل مشابه سال قبل 59.8 درصد افزایش یافته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداتی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در سطح کشور 111064 ریال با میانگین 98 متر و متوسط عمر بنای 13 سال بوده که نسبت به فصل قبل 1.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن 19.2 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین درباره جدیترین آمار مربوط به معاملات مسکن در کشور و تهران گفت: از تاریخ اول فروردین97 تا 31 خرداد 97 تعداد کل معاملات مسکن در کشور 330 هزار و 178 فقره بوده که 183 هزار و 905 فقره مبایعه‌نامه و 142 هزار و 804 فقره اجاره‌نامه بوده است.

خسروی ادامه داد: این در حالی است که در بازه زمانی اول فروردین امسال تا 31 خردادماه تعداد کل معاملات مسکن کشور 288 هزار و 120 فقره بوده که 159 هزار و 970 هزار فقره مابعه‌نامه و 125 هزار و 430 فقره اجاره‌نامه بوده است.

وی با بیان این‌که تعداد معاملات در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته 12.7 درصد کاهش یافته است، افزود: در تهران طی مدت یاد شده سال 97 بالغ بر 93 هزار و 937 معامله شامل 43 هزار و 884 فقره اجاره‌نامه و 49 هزار و 341 فقره مبایعه‌نامه در سامانه کد رهگیری ثبت شد. در بهار امسال این تعداد با 34.6 درصد کاهش به 61 هزار و 373 فقره رسیده است.

به گفته وی، در بهار امسال 26 هزار و 648 فقره مبایعه‌نامه و 34 هزار و 243 فقره اجاره‌نامه در سامانه کد رهگیری ثبت شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاملات مسكن بازار مسكن مشاور املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

 

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۷۰ (دو هزار و سیصد و هفتاد) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۹۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۶۶۶،۰۰۰ (سه میلیون و ششصد و شصت و شش هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۵۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۸۸۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و هشتصد و هشتاد هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۳،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و سه میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه، امروز به ۲۵،۵۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ ربع سکه
همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۶۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و ششصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۷،۱۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن