Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسب هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: پلیس استان کرمان در سال ۹۴ با کشف بیش از ۸۷ تن انواع موادمخدر رتبه اول کشوری، در سال ۹۵ با کشف حدود ۹۳ تن مواد مخدر رتبه دوم کشوری، در سال ۹۶ با کشف بیش از ۱۲۰ تن مواد مخدر رتبه اول کشوری و در سال ۹۷ نیز با کشف ۹۳ تن و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه پلیس کرمان طی سال گذشته در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته ۸۶۵ باند مواد مخدر در استان کرمان منهدم و ۲۳۰ مورد درگیری مسلحانه با قاچاقچیان انجام شده است.

فرمانده انتظامی کرمان با بیان اینکه این استان در ۱۰ سال اخیر ۲۹ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده، تاکید کرد: در مجموع حدود ۱۰۰ قاچاقچی در درگیری‌های انجام شده آسیب دیده و ۱۴ هزار و۷۸۰ خودرو در این زمینه توقیف شده است.

سردار بنی اسدی فر به انهدام هفت لابراتوار تولید مواد مخدر طی ۱۰ سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در این مدت بالغ بر ۲۶ هزار دستگیری داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر موضوع بسیار پیچیده‌ای است، تاکید کرد: استان کرمان به دلیل قرار گیری در مجاورت بزرگترین تولید کننده مواد مخدر با مرز طولانی، تأثیر زیادی از این موضوع می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: پلیس در رده‌های مختلف از مرز تا سایر نقاط کشور در حال مبارزه با مواد مخدر است و در این رابطه نیاز به توسعه همکاری سایر مجموعه‌ها نیز وجود دارد.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه مبارزه‌ای صادق تر و عزمی راسخ‌تر از جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، تاکید کرد: ایران اسلامی با درک معضل مواد مخدر به این شکل گسترده به مقابله با این موضوع می‌پردازد.

وی به مافیای گسترده مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: برای مبارزه جدی تر با مواد مخدر باید به موضوع پیشگیری توجه جدی صورت گیرد زیرا تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، عرضه نیز وجود خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: اثر مخرب مواد مخدر در خانواده‌ها باید تبیین شود و همه دست به دست هم داده و هم پوشانی ایجاد کنند تا بتوانیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر به موفقیت دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان همواره در حوزه برخورد با پدیده مواد مخدر جز استان‌های اول تا سوم کشوری بوده است، عنوان کرد: برخوردهای پلیسی به تنهایی مشکل مواد مخدر را حل نمی‌کند و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در این زمینه در اولویت اول و اقدامات پلیسی در اولویت آخر قرار دارند.

۷۴۴۰/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی سلیمانی گفت: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک زوج در امر خرید و فروش مواد مخدر در شهر جدید مهستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این زوج سوداگر مرگ را دستگیر کردند. در بازرسی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از منزل متهمان، ۸ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست همواره نسبت به فعالیت افراد مشکوک در پیرامون محل سکونت خود حساس باشند و در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6085575

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران