Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@08:18:17 GMT

لیست پرسپولیس؛ چالش بالای 23 ساله ها (گزارش)

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۱۲۴

لیست پرسپولیس؛ چالش بالای 23 ساله ها (گزارش)

تیم فوتبال پرسپولیس برای لیگ نوزدهم با چالش هایی جدی در فهرست بزرگسالان خود مواجه است؛ جایی که شاید برای خریدهای جدید سهمیه خالی وجود نداشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد سرمربی تیم پرسپولیس در یکی دو روز آینده معرفی خواهد شد و پس از آن علاوه بر آغاز رسمی تمرینات، نقل و انتقالات سرخ ها نیز سروشکل جدی تری به خود خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینجای کار ایرج عرب فقط فرشاد احمدزاده را پرسپولیسی کرده و با شایان مصلح، شجاع خلیل زاده و بوژیدار رادوشوویچ برای فصل آینده به توافق رسیده است.

 

یکی از دغدغه های هر تیمی در نقل و انتقالات تابستانی، سهمیه خرید بازیکنان لیگ برتری و همچنین فهرست بازیکنان بزرگسال است. تا سال پیش هر تیم می‌توانست 18 بازیکن بزرگسال در فهرست خود داشته باشد اما سازمان لیگ تصمیم گرفت سهمیه حضور 3 بازیکن زیر 25 سال را هم برای تیم های لیگ برتری صادر کند تا آن ها با ستاره های بیشتری به استقبال لیگ جدید بروند.

 

تیم پرسپولیس فصل گذشته از نقل و انتقالات محروم بود اما در بازار زمستانی 7 بازیکن جدید را به فهرست خود اضافه کرد که حالا از آن جمع احتمال جدایی محمد نادری، ماریو بودیمیر و مهدی شریفی شریفی وجود دارد، اما 4 خرید دیگر بعید است از این تیم جدا شوند.

 

* لیست 18 نفره بدون جای خالی

با بررسی بازیکنان تحت قرارداد سرخ ها مشخص می‌شود که لیست 18 نفره بزرگسالان این تیم هیچ جای خالی ندارد. البته این به شرطی است که مهدی شریفی، علی علیپور و علیرضا بیرانوند که شایعه جدایی آن ها به گوش می رسد، از این تیم نروند.

 

در واقع فرشاد احمدزاده هجدهمین بازیکن بزرگسال پرسپولیس بود. به جز او عالیشاه، شجاع، سیدجلال، رفیعی، نوراللهی، ترابی، کمال، ماهینی، انصاری، شیری، ربیع خواه، رادو، مصلح، نعمتی و علیپور نیز در لیست 18 نفره جای دارند.

 

* برنامه سرخ ها برای سهمیه زیر 25 سال

یکی از سه بازیکن زیر 25 سال پرسپولیس، آدام همتی است. البته مشخص نیست که او فصل آینده نیز در پرسپولیس حضور خواهد داشت یا خیر و برای پاسخ به این سوال باید منتظر نظر سرمربی آینده این تیم ماند.

قانون سه سهمیه زیر ۲۵ سال به این شکل است که این بازیکنان باید فصل قبل را حتما در تیم فعلی خود سپری کرده یاشند. فصل گذشته مهدی سیامک نعمتی و علی علیپور می توانستند در فهرست زیر 25 سال باشند اما حالا آن ها نیز از این شرایط خارج شده اند که این موضوع کار را برای مدیران پرسپولیس سخت و سخت تر می کند.

اکنون مهدی ترابی و علیپور ۲۴ ساله هستند اما در تابستان وارد ۲۵ سالگی خواهند شد. باتوجه به این که فصل پیش بازیکنان زیر ۲۵ سال باید بعد از دی ماه ۷۲ متولد می‌شدند، اکنون نیز ترابی و علیپور به خاطر چند ماه، نمی‌توانند در این لیست قرار گیرند. البته پرسپولیسی ها باید استعلام دقیق این موضوع را از سازمان لیگ بگیرند.

 

 

* گزینه های خرید؛ همه بزرگسال

اگر محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی طارمی، رامین رضاییان، وحید امیری و... را بازیکنان مدنظر پرسپولیس برای فصل آینده بدانیم، به این نکته می رسیم که پرسپولیس برای خرید این بازیکنان باید چند مهره بالای 18 سال خود را کنار بگذارد چرا که هیچ کدام از این گزینه های خرید زیر 25 سال سن ندارند.

 

 

* در انتظار جوان‌گرایی پرسپولیسی‌ها

پرسپولیس در ابتدای دوران حضور برانکو بازیکنان جوان نسبتا زیادی را به خدمت گرفت. مهره هایی نظیر سیامک نعمتی که زیر 25 سال بودند یا بشار رسن زیر 23 سال که مهره هایی کارآمد به شمار می رفتند اما حالا تمام بازیکنان جوان پرسپولیس نیمکت نشین هستند و عملا جزو مهره های تاثیرگذار تیم به شمار نمی روند.

بنابراین پرسپولیس باید دوران پسا برانکو را با خرید چند مهره جوان آغاز کند تا در سال های آینده دچار رکود نشود. البته طبیعی است که هواداران این تیم در کنار جوان گرایی، انتظار خرید چند ستاره را هم داشته باشند.

 

پرسپولیسی ها تاکنون هیچ کدام از 6 خرید لیگ برتری خود را انجام نداده اند و باید دید که کدام بازیکنان از تیم های لیگ برتری به پرسپولیس می روند.

 

1. علیرضا بیرانوند
2. امید عالیشاه
3. شجاع خلیل زاده
4. سیدجلال حسینی
5. سروش رفیعی
6. احمد نوراللهی
7. مهدی ترابی
8. کمال کامیابی نیا
9. حسین ماهینی
10. محمد انصاری
11. مهدی شیری
12. محسن ربیع خواه
13. بوژیدار رادوشوویچ
14. شایان مصلح
15. سیامک نعمتی
16. فرشاد احمدزاده
17. مهدی شریفی
18. علی علیپور
19. آدام همتی (زیر 25 سال)
20. (زیر 25 سال)
21. (زیر 25 سال)

پرسپولیس تهران نقل و انتقالات 1398

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها پرسپولیس تهران نقل و انتقالات 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!

انصراف برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی والیبال نشان داد که آنها به مسائل دیگری به جز پیراهن این تیم فکر می‌کنند!

به گزارش مشرق، با حضور پائز در ایران، تمرینات تیم ملی والیبال جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و حالا باید امیدوار بود این تیم بتواند به هدفی تقریبا محال یعنی رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، برسد. هرچند روی کاغذ، والیبال ایران شانس کسب سهمیه دارد اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و تیم ملی باید به ۱۰ پیروزی دست پیدا کند تا بتواند مسافر پاریس شود که این تعداد پیروزی حتی برای تیم‌های بزرگ همچون برزیل و لهستان هم کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.

با این حال توقع جامعه والیبال از ملی‌پوشان این تیم، تلاش حداکثری برای دفاع از حیثیت والیبال ایران است. بازیکنانی که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند باید این نکته را در نظر داشته باشند که پوشیدن پیراهن این تیم، بزرگترین افتخار ممکن برای آنهاست. امروز لیست تیم ملی والیبال اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی بوده است، در این لیست ۳۰ نفره حضور ندارند.

این بازیکنان مصدومیت را بهانه کرده‌اند تا به تیم ملی نیایند؛ اما عجیب اینکه آنها تا آخرین بازی تیم‌شان در لیگ برتر و همچنین لیگ‌های بی‌کیفیت خارجی به میدان رفتند و هیچ خبری هم از مصدومیت آنها نبود!

به نظر می‌رسد واقعیت این است که آنها به دلیل ترس از مصدومیت در تیم ملی و اینکه نتوانند برای فصل بعد قراردادهای میلیاردی امضا کنند، به تیم ملی کشورشان پشت کردند. قطعا اگر تیم ملی شانس بیشتری برای صعود به المپیک داشت این بازیکنان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند؛ چرا که حضور در المپیک می‌توانست پیشنهادهای باشگاهی بهتری برای آنها فراهم کند.

یادمان نرفته در دوره‌ای بازیکن مطرح تیم ملی والیبال به دلیل اینکه به آنها پاداش لیگ ملت‌ها داده نشد، خودش را به بیماری زد اما زمانی که پول به او رسید شفا پیدا کرد و برای تیم ملی به میدان رفت!

حالا دیگر نمی‌توان به سرمربی اسبق تیم ملی خرده گرفت. زمانی که بازیکنان باتجربه تمایلی به بازی برای این تیم نداشتند برخی عنوان کردند که دلیل این مسئله حضور بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی است. عجیب آنکه کسانی که حالا منتقد بازیکنانی شده‌اند که از حضور در تیم ملی امتناع کرده‌اند در آن زمان یا سکوت کردند یا به حمایت از بازیکنان انصرافی پرداختند.

مشکل جای دیگریست؛ همانجایی که به صورت سیستماتیک از بازیکن‌سالاری حمایت می‌شد. باید امیدوار بود این بار و در دوره ریاست میلاد تقوی دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نباشد. بازیکنی که در دوره مربیگری عطایی به یکباره از همراهی تیم ملی امتناع کرد، نباید بار دیگر به این تیم دعوت می‌شد؛ اما هنوز هم فرصت کافی برای مقابله با این معضل هست؛ در غیر این صورت در روی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • نام کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال خط خورد؟
  • کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • لیست خرید رویایی اوسمار ویرا؛ مهدی قائدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو!
  • قایدی مغانلو، رضاییان و اسدی در لیست اوسمار
  • لیست غیرممکن اوسمار برای پنجره تابستانی!
  • تراکتور به دنبال خرید ۴ بازیکن پرسپولیس