Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از آماده‌باش کلیه نیروهای یگان حفاظت برای مقابله با آتش‌سوزی های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حبیب یارادبزی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی همزمان با آغاز فصل گرما، اظهارداشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی در فصل بهار شاهد ایجاد پوشش گیاهی متراکم در عرصه‌های طبیعی در ابتدای امسال بودیم که با خشک شدن پوشش گیاهی در فصل گرما احتمال وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همه پاسگاه‌ها و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی آمادگی کامل برای مقابله با عوامل ایجاد آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان را دارا بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

یارادبزی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی استان با تشکیل اکیپ‌های شبانه‌روزی آماده مقابله با وقوع آتش‌سوزی است، ادامه داد: در صورت بروز آتش‌سوزی و اعلام گزارش در شهرستان‌ها و بخش‌ها خیلی زود نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های مردمی برای اطفای حریق وارد عرصه خواهند شد.

وی درباره پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‎های منابع طبیعی استان گفت: مردم باید از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع خودداری کرده و پس از خروج از این عرصه‌ها از خاموش بودن آتش، اطمینان حاصل کنند.

جنگل سی سنگان مازندران در معرض آتش‌سوزیخشم فلسطینیان کرانه باختری از پادشاه بحرین با آتش زدن عکس وییک واحد پالایشگاه فیلادلفیا کاملاً در آتش ویران شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان عدم پرتاب ته سیگار روشن یا چوب کبریت نیمه مشتعل در مناطق جنگلی و مرتعی و حاشیه جاده‌ها، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در زمین‌های زراعی و باغی حاشیه جنگل و مراتع، رعایت احتیاط لازم در هنگام ایجاد آتش برای فراری دادن برخی جانوران را از جمله اقدامات برای جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 45 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا حاشیه جنگل بدون اجازه و نظارت ماموران جنگلبانی ممنوع است. در صورتی که در نتیجه بی‌مبالاتی حریق در جنگل ایجاد شود فرد متخلف به حبس تادیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

یارادبزی اعلام کرد: 92 نفر تحت عنوان اکیپ‌های دو تا سه نفره به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش هستند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور