Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس فرهادیه روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت طرح خانه دار شدن کارمندان دولت، گفت: کلیات این طرح به تصویب رسیده است و اکنون در وزارت راه و شهرسازی بر سر جزئیات آن بحث و بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچیک از پروژه‌های مسکنی که تاکنون به مرحله انعقاد تفاهمنامه رسیده است ذیل طرح خانه دارشدن کارمندان دولت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادیه توضیح داد: باید مبانی نظری و اجرایی این طرح بررسی و مشکلات آن دیده شود و بعد از تصویب نهایی و تأیید رئیس جمهوری؛ تفاهنامه های مربوطه ذیل این طرح با دستگاه‌های مختلف منعقد می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود مکانیزم اجرایی این طرح باید چگونه باشد. همچنین نحوه پرداخت اقساط از سوی کارکنان دولت چند ساله باشد و هزینه این پروژه در طول دوره ساخت و ساز به همراه هزینه تأمین زمین باید ارزیابی می‌شود.

رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از ترمینال گالری سلام فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که طرحی در دولت در حال بررسی است که بر اساس آن کارمندان دولت از روز نخست استخدام با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا ۱۰ سال پس از استخدام صاحب خانه خواهند شد و مراحل آماه سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در ابتدای شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی نیز پیش تر خبر داده بود که در این طرح، از بدو ورود کارمندان در صندوق پس‌انداز، مسکنی برای آنها ایجاد و در زمان‌بندی مشخص احداث و به آنان واگذار می‌شود و کارمندان مبلغ آن را در اقساط تعیین‌شده ۱۵ ساله بازپرداخت می‌کنند.

با این حال دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که جزئیات این طرح هنوز به تصویب نرسیده است و ممکن است تا زمان تصویب نهایی مشمول تغییراتی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن وزارت راه و شهرسازی کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بابیان اینکه پیشنهاد برای افزایش تسهیلات مسکن روستایی را طی امسال در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: روند افزایش تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته بسیار زمان بر شد اما با پیگیری‌های وزیر راه وشهرسازی و رئیس بنیاد مسکن به تصویب رسید و ابلاغ شد. خوشبختانه با همکاری بانک‌ها در حال حاضر میزان پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: برای امسال هم پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۴۰۰ میلیون تومان را داده ایم که امیدواریم این تسهیلات در جلسه شورای عالی مالی و همچنین وزارت راه وشهرسازی به تصویب برسد.

جودی بیان کرد:  با همکاری بانک‌ها تصور می‌کنم تا خرداد ماه تمامی سهمیه ۳۵۰ هزار نفر تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شود و امیدواریم تا آن زمان هم سقف تسهیلات افزایش ۵۰ میلیون تومانی پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟