Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون گردشگری، اقتصاد و ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج گفت: نقشه راه توسعه گردشگری کردستان متناسب با ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی تدوین شود.به گزارش بلاغ،سیدمختار هاشمی  در نخستین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد و ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: اتاق بازرگانی سنندج به عنوان پارلمان بخش خصوصی دنبال ایجاد عدالت اجتماعی و پایداری اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نقش اتاق بازرگانی در حوزه‌های مختلف طی سال‌های اخیر بسیار پررنگ شده است این اتاق دنبال ایجاد بستری برای تعامل هرچه بیشتر فعالین این عرصه است.

هاشمی افزود: این کمیسیون مکانیزمی برای خلق فکر و اندیشه است و مهم‌ترین هدفش ایجاد ظرفیت سازمانی و بین سازمانی برای اقدامات اساسی در این حوزه است.

عضو کمیسیون گردشگری، اقتصاد و ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج اضافه کرد: بحث‌های توسعه پایدار و مسائل و ارتباطات بین رشته‌ها را در حوزه اکادمیک پیگیری کرده‌ام و امیدوارم در قالب این کمیسیون بتوانیم در راستای توسعه پایدار و رفع مشکلات معیشتی مردم گم برداریم.

وی با طرح این سوال که آیا کالای هنری یک کالای اقتصادی است، گفت: باید زمینه‌های لازم برای حفظ و ارتقای جایگاه هنر و هنرمند در استان آسیب‌شناسی شود.

وی به نقش گردشگری در توسعه اشاره کرد و گفت: اینکه گردشگری در برخی مواقع زمینه‌ساز توسعه نیست موضوعی انکارناپذیر است، اما در بسیاری نقاط توسعه گردشگری نقش مهمی در توسعه بخش‌های مختلف آن کشورها به ویژه در حوزه اقتصاد داشته است.

عضو کمیسیون گردشگری، اقتصاد و ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج اضافه کرد: در کشوری مانند ایران که اقتصاد آن بر پایه فروش نفت است توسعه گردشگری می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی‌های کشور به اقتصاد نفتی باشد.

هاشمی افزود: چاره‌اندیشی در این حوزه با هدف استفاده بهینه از حوزه گردشگری به ویژه در سال‌های اخیر به یک دغدغه مهم تبدیل شده که باید بررسی کنیم که نقش بخش خصوصی و دولتی در این راستا تا چه حد بوده و چگونه باید به این رسالت خود عمل کنند.

وی از کردستان به عنوان فرهنگی‌ترین استان کشور نام برد و گفت: باید با سعی و تلاش زمینه دستیابی به جایگاه واقعی استان در حوزه فرهنگ فراهم شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم حضور افرادی که در گذشته در کمیسیون‌ها حضور و در این دوره دیده نمی‌شوند، گفت: متاسفانه با وجود تلاش‌های فراوانی که صورت گرفت دسترسی به اسناد این کمیسیون کمی دشوار است ولی با روی باز از افرادی که انگیزه و توانایی در این حوزه دارند استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که عملدار برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است موضوع ثبت جهانی اورامان است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت ولی اسماعیلی، در تشریح نشست این کمیسیون و بحث درخصوص تعطیلات آخر هفته و لایحه‌ای که دولت در قالب اصلاح ماده (۷۸) قانون خدمات کشوری ارائه کرده بود، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.
وی افزود: نظر کارشناسی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که با توجه به شاخص‌های اقتصادی کشور و ارتباط ما با کشورهای همسایه و اعمال تحریم‌هایی که ما را مجبور به انجام تعاملات اقتصادی و بانکی با چندین واسطه می‌کند و نمی‌توانیم مانند سایر کشورها کارهای روتین و مناسبات بانکی‌مان را انجام دهیم، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از این‌ها خواهد بود.
رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.
اسماعیلی اضافه کرد: پیشنهادات دیگری هم مبنی بر تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی مشخصاً از طرف نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد که به دلیل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج ناشی از زیاد شدن استثنائات، مورد اقبال نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون قرار نگرفت.
وی در ادامه عنوان کرد: نهایتا جمع‌بندی نشست بر این شد که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه در این خصوص انجام داده، برسد. ما هم در کمیسیون اجتماعی یک مطالعه مجدد و کارشناسی‌شده داشته باشیم تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون راجع به تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.
اسماعیلی با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس هنوز تصمیم قطعی برای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه اتخاذ نکرده است، تصریح کرد: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدیم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری