Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه عمان انتقال هرگونه پیام از آمریکا به ایران درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی را تکذیب کرد.

وزارت خارجه عمان ضمن درخواست از واشنگتن و تهران برای خویشتنداری، خواستار آن شد که آمریکا و تهران از طریق گفت‌وگو مشکلات را حل کنند.

رویترز روز جمعه مدعی شده بود ترامپ بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران، از طریق عمان نامه‌ای تهدیدآمیز به ایران ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز هرگونه دریافت پیامی از سوی آمریکا به واسطه عمان را تکذیب کرده بود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد یکشنبه با تکذیب گزارش خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که واشنگتن هیچ پیام یا نامه‌ای از طریق عمان به ایران ارسال نکرده است.

پامپئو با صدور بیانیه‌ای گفت: «اول اینکه ترامپ از طریق عمان پیامی برای مذاکره به ایران نفرستاده است. ما موضع خود را صریحا بیان کردیم. ما خواستار تعامل (با ایران) در زمان مناسب هستیم. رژیم ایران (اقدام) دیپلماسی اخیر و تاریخی نخست‌وزیر ژاپن را رد کرد».

پنجشنبه گذشته روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه ایران عمان واشنگتن مشکلات شورای عالی امنیت ملی اسلامی ایران وزیر خارجه آمریکا ژاپن روابط عمومی سپاه پاسداران تجاوز جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب ایران عمان آمریکا پهپاد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»


به گزارش تابناک از ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

دیگر خبرها

  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • منظور هرگونه اظهار در سال جدید درباره واردات خودرو را تکذیب کرد