Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن طباطبائیان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کشت سیب زمینی در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته در شهرستان دامغان، ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در هر یک هکتار زمین کشاورزی، سه تن سیب زمینی کاشته می‌شود که پس از برداشت، ۲۰ درصد سیب زمینی‌های تولیدی به عنوان بذر نگهداری و بقیه به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طباطبائیان ادامه داد: کشت این محصول از اوایل خرداد ۹۸ ر منطقه رودبار دامغان در دستور کار قرار گرفت و زمان برداشت سیب زمینی نیز در آبان ماه است.
وی میانگین برداشت این محصول از هر هکتار را ۱۲ تا ۱۵ تن عنوان کرد و گفت: سال ۹۷ بیش از چهار هزار تن سیب زمینی در شهرستان دامغان برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اظهار داشت: عملیات کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در دامغان برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
سیب زمینی جزو گیاهان غده‌ای است که نقش مهمی در تغذیه دارد، مهم‌ترین ارقام سیب‌زمینی قابل کشت در این شهرستان، اگریا و باراکا هستند که توسط ۱۵۰ بهره بردار کشاورزی کشت می‌شوند.
سیب زمینی دارای کربوهیدات یا نشاسته زیادی است و از نظر باردهی دارای میزان محصول قابل توجهی است.

۹۸۵۶/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه