Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عزم جهانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی به وظایف خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایشی که بعدازظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: ۱۲ هزار جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم بیش از ۳ هزار شهید در این عرصه نشان از عزم جدی نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر است و امیدواریم جانبازان عزیزمان بتوانند سلامتی خود را به‌دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع مبارزه با مواد مخدر مسئله مهمی در جهان است و این موضوع در کشور ما نیز جزء اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. در سطح بین‌المللی کنوانسیون‌هایی تصویب شده است و در سطح داخلی نیز سیاست‌های بالادستی وجود دارد و همچنین در ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسنادی تهیه شده که سند پیشگیری و درمان و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر از جمله آنها است.

رئیس قوه قضائیه گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون همگان معتقد بودند که باید به موضوع مواد مخدر توجه ویژه‌ای شود و دستگاه‌های مختلف آمارهای گوناگونی در این حوزه دارند که این آمارها نشان‌دهنده آن است که کشور ما در امر مبارزه با مواد مخدر عزمی جدی دارد.

رئیسی اظهار کرد: این معضل در جهان بسیار مهم بوده و در حال حاضر ۸۰۱ نوع از روانگردان‌های مختلف شناسایی شده است که افراد به تناسب به مصرف آن روی آورده‌اند و از طرفی امروزه مواد مخدر سنتی جای خود را به مواد مخدر صنعتی داده‌اند که مضرات استفاده از آنها به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است. ۳ هزار شهید این میدان به ما تکلیف می‌کند که یک بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم. از طرفی سؤال اساسی این است که همه بازیگران این میدان به وظایف خود عمل کرده‌اند یا خیر؟ لذا آمار کشفیات نشان‌دهنده اراده جدی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر است. سازمان ملل متحد وقتی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر فرا می‌رسد، این روز را به کشور ما تبریک می‌گوید و جوایزی را نیز به صورت نمادین به ما اهدا می‌کند اما موضوع اینجاست که سازمان ملل در عمل و در میدان کارزار اقدام مؤثری را انجام نداده است و به طور کلی کشورهای آمریکایی و اروپایی به وظایف خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل نکرده‌اند.

وی افزود: ما مدعی هستیم که کشورهای غربی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند و این موضوع به راحتی قابل اثبات است. امروزه ایران اسلامی با اینکه تولیدکننده مواد مخدر نیست اما بیشترین کشفیات را در جهان به خود اختصاص داده است و از طرفی کشور افغانستان تولیدکننده اصلی مواد مخدر در جهان محسوب می‌شود که مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی نیز هست. در حال حاضر افراد بسیاری به خاطر سیاسی‌بازی آمریکایی‌ها جان خود را از دست داده‌اند و در حقیقت عدم اجرای وظایف از سوی آمریکایی‌ها در حوزه مواد مخدر موضوعی است که سازمان ملل باید به آن ورود کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان ملل اگر بی‌طرف باشد باید آمریکا و کشورهای غربی را به دلیل عدم انجام وظایف خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر بازخواست کند و از طرفی سازمان ملل متحد به جای اهدای جوایز به کشور ما، باید کشورهایی که به وظایف خود در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر عمل نمی‌کنند را مؤاخذه کند چرا که جان شهدا و  افرادی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند به گردن آمریکایی‌ها است.

وی با بیان اینکه کشور ما پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است، بیان کرد: امروزه در خصوص مواد مخدر با گروه‌هایی مواجه هستیم که به صورت سازمان یافته اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کنند. لذا باید تلاش‌های خود را برای شناسایی این گروه‌ها و سازمان‌ها افزایش دهیم تا جلوی ورود مواد مخدر به کشور گرفته شود. از طرفی برخی از سازمان‌های فعال در حوزه قاچاق مواد مخدر، مورد حمایت گروه‌های مافیایی هستند که این گروه‌های مافیایی نیز خود از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی حمایت می‌شوند.

رئیسی تصریح کرد: حرکت ما در گام دوم انقلاب باید متفاوت با گذشته باشد تا در حوزه مواد مخدر به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. امروزه آثاری که مواد مخدر بر مسائل اجتماعی ما دارد، بسیار نگران‌کننده است به‌طوری که بسیاری از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد در جامعه رخ می‌دهد، لذا نگاه ما در حوزه مواد مخدر باید راهبردی باشد تا این معضل به‌طور کامل برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر دائماً باید وضع موجود را با گذشته مقایسه کند و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در این حوزه داشته باشد و از طرفی جلسات این ستاد باید توسط رئیس جمهور برگزار شود تا همه نهادها بیشتر از گذشته به وظایف خود عمل کنند.

وی یادآور شد: میدان مبارزه با مواد مخدر، اقدامات ویژه اطلاعاتی و امنیتی را می‌طلبد و پیشنهاد ما این است که در وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات ناجا، بخشی مستقل برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود و در این صورت است که قطعاً به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا خواهیم کرد و تلاش‌های ما باید به سمتی برود که خسارات ناشی از مواد مخدر در جامعه کاهش پیدا کند.

رئیسی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: جمع‌آوری معتادان از سطح شهرها امری مفید است اما اردوگاه‌ها و مراکز نگهداری معتادان باید فعال‌تر از گذشته شوند تا ما بتوانیم مجرمان مواد مخدر را نیز در این اردوگاه‌ها نگهداری کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه نهادها باید نسبت به موضوع مواد مخدر حساس باشند و در این راستا رسانه ملی می‌تواند با تولید برنامه‌های فرهنگ‌ساز نقش خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر به بهترین نحو ممکن انجام دهد تا نفرت عمومی نسبت به مصرف انواع مواد مخدر در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، تصریح کرد: متأسفانه کشورهای اروپایی و آمریکا عزم محکمی برای حل معضل جهانی مواد مخدر ندارند و در حال حاضر تنها کشوری که مبارزه با مواد مخدر را جزء ‌اولویت‌های خود می‌داند، جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی تصریح کرد: دیپلمات‌های ما باید موضوع مواد مخدر را در نشست‌های بین‌المللی خود بیشتر از گذشته بیان کنند و دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر باید به‌طور جدی پیگیری شود. همه نهادها و سازمان‌ها باید موضوع مبارزه با مواد مخدر را جزء اولویت‌های خود قرار دهند تا به امید خدا این مشکل حل شود و مجموعه ما در حال حاضر نیازمند سندی جامع در این حوزه است که هم به نقش بین‌المللی و هم به نقش نهادهای داخلی اشاره کرده باشد تا در گام دوم انقلاب به نتایج مطلوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر برسیم.

منبع: آنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر گفت :‌مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کاشمر در حین کنترل یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه سواری سایپا ۱۴۱ مشکوک شدند و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.   سرهنگ حسن مشهدی اظهار کرد:  مأموران پس از بازرسی دقیق خودرو موفق شدند ۵ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک  رال که در داخل خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.   وی بیان کرد: دو  متهم در این رابطه دستگیر و به  مراجع قضائی تحویل  شدند.

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • سرشبکه قاچاق موادمخدر در زاهدان دستگیر شد
  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • قاچاق نافرجام حشیش در پوشش خانواده/کشف ۴۰ کیلو حشیش در رشت
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر