Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی که با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که سبب توسعه این استان پهناور می‌شود توجه بیش از پیش به امر ترانزیت و تجارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معدن، گردشگری، دام، کشاورزی و ... از دیگر مواردی است که در رونق تولید و توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان از فعالیت مطلوب دامپزشکی در ایجاد اشتغال در استان تقدیر کرد و افزود: با واردات دام و فعال شدن بخش‌های زیر مجموعه در استان حدود ۱۵ هزار شغل در این استان احیا شد و ضروری است سایر دستگاه‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود به بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار کمک کنند.

علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر احیای مجدد سازمان عمران سیستان، تصویب منطقه آزاد سیستان و اجرایی شدن منطقه ساحلی مکران تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بازرگانی و ترانزیت ۲ ویژگی ملموس اقتصادی این استان محسوب می‌شوند.

عبدالحکیم ریگی افزود: یکی از امتیازات صادرات در سیستان و بلوچستان با کشور‌های همسایه عدم بکارگیری دلار در معاملات است به طوری که بهترین نوع معاملات اقتصادی یعنی پایاپای (کالا به کالا) در این مرز‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به بازار ۲۲۰ میلیون نفری جهان دسترسی دارد و این فرصت ارزنده‌ای برای تأمین نیاز‌های اولیه و صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در امر تجارت و ترانزیت هم اینک ۳۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی خواستار معرفی سیستان به عنوان بندر خشک شد و افزود: ضروری است با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در این استان مهم و مرزی زمینه توسعه تجارت و صادرات را در کشور فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و ۲۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده است که تنها ۱۵ واحد آن ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را دارند و بیشتر این واحد‌ها کوچک و کارگاهی هستند.

نادر میرشکار بر راه اندازی زیر ساخت‌های حوزه صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: این استان نیازمند بسته خاص در زمینه اقتصادی است تا با برخورداری از مزیت‌های فراوان تجارت تأمین کننده نیاز کالا‌های اساسی کشور باشد.

 فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در این نشست بر رفع مشکلات مالیاتی، اجرای کامل قانون رفع موانع تولید، تأمین زیر ساخت‌ها و سوخت معادن، اعطا تسهیلات با بهره کم، بهبود وضعیت اکتشافات معدنی، توجه به مشکلات فعالان اقتصادی شیلاتی نظیر گمرک و صادرات و توجه به ظرفیت‌های این استان در تأمین گوشت کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/ع

نشست فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده و باعث صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت