Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج با تأکید بر ضرورت ساماندهی مناطق حاشیه نشین کلانشهر کرج به عنوان اصلی ترین کانون های شیوع اعتیاد گفت: یکی از مصوبات شورای اجتماعی کشور به موضوع ساماندهی مناطق حاشیه نشین این کلانشهر اختصاص داشته است و با اجرای کامل این سیاست در راستای آگاهی بخشی و آموزش های تخصصی ویژه ساکنان این مناطق، می توان طرح واکسیناسیون و پیشگیری از سقوط به ورطه اعتیاد را در این شهرستان به اجرا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، غفور قاسم پور  با اشاره به اینکه یکم تا هفتم تیرماه به عنوان «هفته مبارزه با مواد مخدر» نامگذاری شده است، اظهار داشت: برای مبارزه با مواد مخدر باید عینی و ملموس برای ساماندهی کانون های شیوع مواد مخدر برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به وجود  12 سکونتگاه غیر رسمی در استان البرز که بخشی از آن در کلانشهر کرج واقع شده اند، افزود: باید برای این مناطق با رویکرد پیشگیرانه سیاست گذاری و فرهنگسازی کرد و تا زمانی که با آگاهی بخشی؛ ساکنان و به ویژه نوجوانان و جوانان این مناطق در معرض آسیب، نسبت به آثار سوء مواد مخدر آگاه نشوند، واکسیناسیون ها و طرح های پیشگیری نیز پاسخگوی این درد مهلک نخواهد بود.
معاون استاندارالبرز تصریح کرد: طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین کرج  را که از مصوبات شورای اجتماعی کشور و  از تاکیدات جناب آقای شهبازی استاندار البرز است، در دستور کار اجرایی شدن قرار خواهیم داد تا بدور از هر گونه شعار زدگی در این زمینه به صورت عملیاتی و میدانی برای بهبود زخم کهنه این مناطق راه علاج بازکنیم.
وی افزود: برنامه ریزی برای توانمندسازی و بهبود شرایط اشتغال ساکنان و برگزاری کارگاه های آموزشی در این مناطق نیز تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد خواهد داشت.
معاون استاندار البرز همچنین برگزاری برنامه های متعدد آموزشی ویژه دانش آموزان در مدارس را از جمله راهکارهای مهم در جهت آگاه سازی نسل آینده و جوانان فردای جامعه عنوان کرد. 

قاسم پور در ادامه با اشاره بر ضرورت تسریع در تکمیل اردوگاه ماده 16 در شهرستان کرج تصریح کرد: بدنبال احیای فوری کمپ ماده 16 در شهرستان هستیم و به زودی با توجه به تأکیدات ویژه مدیریت عالی استان آن را راه اندازی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی استان البرز اعتیاد جامعه مبارزه با مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان