Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:08:55 GMT

گلستان| ۲۱ پرونده قتل به صلح و سازش ختم شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۸۱۹

گلستان| ۲۱ پرونده قتل به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با اشاره به مختومه شدن ۱۵ هزار و ۲۷۲ پرونده گفت: تعداد پرونده‌های قابل مصالحه در این مدت ۱۰ هزار و ۹۴۰ فقره بود که سه هزار و ۸۳۵ فقره آن منجر به سازش شده است. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 18 حوزه قضایی شوراهای حل اختلاف در استان اظهارداشت: 139 شعبه رأیی، صلحی و روستایی در استان فعال است که در سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته 101 هزار و 804 فقره پرونده به شعبه‌های شورای حل اختلاف استان وارد شده که نسبت به سال 96 حدود 17 درصد رشد یافت.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان بیان داشت: در همین مدت یکصدهزار و 857 فقره پرونده در استان بررسی و مختومه شد که رشدی 15.5 درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد.

وی با اشاره به افزایش 1.3 درصدی میزان مصالحه در استان گفت: 73 هزار و 229 فقره پرونده قابل مصالحه در استان داشتیم که 28 هزار و 306 مورد آن منجر به سازش شده است.

آخرین جزئیات از رسیدگی به پرونده ‌حادثه تروریستی اهواز ‌174 پرونده قصور پزشکی در قم تشکیل‌ شدجزییات تازه از پرونده قدیمی قاعده 2 الف/ برای کدام شرکت مطالبه نامه صادر شد؟

جعفری ادامه داد: برای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان شعبه‌های صلحی در دادسراها و محاکم قضایی استان مستقر شد که منجر به سازش 60 درصد پرونده‌های ارجاعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 21 فقره پرونده قتل نیز در شعبه‌های سازشی و شوراهای حل اختلاف در زندان‌های گرگان گنبدکاووس منجر به صلح و سازش شد.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت: در دو ماهه نخست امسال 15 هزار و 835 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.6 درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: تعداد پرونده‌های قابل مصالحه در این مدت 10 هزار و 940 فقره بود که سه هزار و 835 فقره آن منجر به سازش شده است.

جعفری افزود: در این مدت 15 هزار و 272 پرونده مختومه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.9 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:بیش از هشت هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی سال گذشته به مراجع رسیدگی استان ارجاع شده که در هیئت تشخیص بیش از هفت هزار دادخواست منجر به صدور رأی شده است.
سید فرهاد ناصری نیا افزود:پرونده ها پس از اعتراض برخی کارگران و کارفرمایان،به مراجع حل اختلاف ارجاع می شود که سال گذشته دو هزار و ۳۲۱ دادخواست تجدید نظر خواهی رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.
وی حل و فصل سازشی دعاوی کارگری و کارفرمایی را اولویت مراجع رسیدگی عنوان کرد و گفت:با افزایش مراجع تشخیص و حل اختلاف و همچنین تعداد جلسات این مراجع، زمان رسیدگی به این دادخواست ها از ۴۰ روز به ۲۶ روز رسیده است.
 .ناصری نیا افزود:۲۳ هیئت تشخیص و ۱۲ هیئت حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعدازظهر کار رسیدگی به دادخواست ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان عهده دار هستند.
وی گفت:با مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکایات کارگری و کارفرمایی در استان سال گذشته ۳۵ درصد از آرای صادره با سازش حل و فصل شده است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: نظم و انسجام در فعالیت‌های اقتصادی ، تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی، ارائه مشاوره و همچنین اطلاع‌رسانی و آموزشهای صحیح موازین قانونی از مهمترین عوامل پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفریی است .


دیگر خبرها

  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان