Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@17:36:55 GMT

۲۷۰ بنای تاریخی استان کرمان مرمت شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۸۳۵

۲۷۰ بنای تاریخی استان کرمان مرمت شد

استاندار کرمان با بیان اینکه متاسفانه بناهایی که اخیرا مرمت شده مدیریت نگهداری ندارند و بعد از مدتی از رونق افتاده‌اند گفت: بناهای تاریخی مرمت شده در استان کرمان حدود ۲۷۰ بنا بوده است. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدائی عصر امروز در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: کارهای انجام شده در حوزه گردشگری استان باید تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بناهای مرمت شده در استان کرمان حدود 270 بنا بوده است گفت: از این تعداد بناهایی خوب مانده‌اند که مدیریت نگهداری داشتند.

2000 هکتار بافت فرسود و تاریخی کرمان در خطر سیل قرار داردکرمان | از قطع درختان باغ شاهزاده تا تعیین تکیف ساکنان قلعه دخترتسهیلات 40 و 50 میلیون تومانی برای احیای بافت فرسوده شهر کرمان پرداخت می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه متاسفانه بناهایی که اخیرا مرمت شده مدیریت نگهداری ندارند و بعد از مدتی از رونق افتاده‌اند افزود: باغ فتح‌آباد و خانه حاج آقاعلی رفسنجان از مواردی است که باید در مدیریت نگهداری آنها دقت شود.

وی با اشاره به اینکه معین‌های اقتصادی در استان کارهای عمرانی خوبی انجام دادند که بعضی از آنها کاملا اقتصادی است بیان کرد: به عنوان مثال بنیاد مستضعفان معین اقتصادی قلعه‌گنج  در این منطقه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

فدائی با بیان اینکه اقدامات عام‌المنفعه خیرین و کارآفرینان در استان جای تقدیر دارد عنوان کرد: این اقدامات باعث رونق مناطق مختلف استان می‌شود و در رونق این مناطق بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه امسال 7 هزار تن گل محمدی از منطقه بردسیر خریداری شده است خاطر نشان کرد: این مسئله حاصل زحمات یک فرد خیراندیش در سال‌های گذشته بوده که امروز زمان برداشت آن رسیده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه کشت گل محمدی 70 میلیارد تومان درآمد خالص برای مردم منطقه لاله‌زار داشته است گفت: این مبلغ بسیار خوبی است و می‌تواند در توسعه منطقه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای مرمت حمام خواجه نصیر مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهرام مروتی در بازدید از این اثر تاریخی افزود: مطالعات و برآورد اعتبار مرمت این اثر از سوی مشاور انجام شده و جذب پیمانکار در دستور کار گرفته است.
وی اضافه کرد: حمام تاریخی خواجه نصیر مراغه پس از مرمت به عنوان کاربری فرهنگی استفاده خواهد شد.

پایه‌های حمام تاریخی خواجه نصیر مراغه مربوط به دوره ایلخانی، بنای آن صفویه بوده و بخش الحاقی آن نیز در دوره قاجاریه بنا شده است.
این حمام در بافت تاریخی شهر به شکل مجموعه‌ای زیبا و کم نظیر از طاق و گنبد‌های متعدد و تزئینات آجری است.

حمام تاریخی خواجه نصیر نزدیک به ۵۰۰ متر مربع وسعت دارد و به علت ارزش و اهمیت معماری در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این حمام جزو معدود حمام‌های تاریخی ۲ قلو با بخش‌های مجزای زنانه و مردانه در کشور است که در محدوده بازار مراغه تا اواسط دهه ۷۰ دایر بود واز آن به صورت عمومی استفاده می‌شد.

اویل دهه هشتاد این اثر تاریخی به علت تعطیلی پنج ساله به شدت تخریب و به محل تجمع معتادان و انباشت زباله تبدیل شده بود که با پیگیری‌های رسانه‌ای خبرنگار صداوسیما مرحله نخست مرمت این اثر تاریخی اجرا و نیمه تمام مانده است.

 

دیگر خبرها

  • بارش قطرات باران بر بنای ارگ تاریخی بم
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • بازسازی و مرمت عمارت سیف الدوله در ملایر
  • مرمت حمام خواجه نصیر در مراغه
  • ثبت ملی بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه
  • تلاش برای مرمت حمام خواجه نصیر مراغه
  • بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • تلاش صندوق توسعه و احیاء برای مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری