Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:01:50 GMT

آمار خسارت به زیرساخت‌ها در جریان سیل متناقض است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۹۱۹

آمار خسارت به زیرساخت‌ها در جریان سیل متناقض است

به گزارش خبرنگار مهر، امید حاجتی ظهر امروز دوشنبه در ششمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار کرد: در بخش زیرساختی برای بخش تأسیسات آب کشاورزی، بخش آب و فاضلاب اهواز و روستایی، راه و عمران شهری و روستایی یک هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است و تفکیک بخش استانی و ملی آن در حال انجام است تا بتوان نسبت به پرداخت این خسارت‌ها اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این خسارت‌های کشت و صنعت‌های نیشکر از قلم افتاده بود، افزود: در این زمینه با توجه به همکاری‌های انجام گرفته، قرار است تا از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت خسارت‌های وارد شده به این بخش جبران شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان تصریح کرد: در بحث بنیاد مسکن به جز هماهنگی‌های انجام گرفته برای تأمین آهن و سیمان، سر جمع پرداخت بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان به ازای هر واحد است و این میزان در نظر گرفته شده می‌تواند اتفاقات خوبی را برای تکمیل واحدهای روستایی رقم بزند.

حاجتی ادامه داد: خسارت‌هایی که در حال تأمین و جبران آنها هستیم در دو بخش خسارت مردمی و خسارت زیرساخت‌ها قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: در بحث اعلام خسارت زیرساخت‌ها دقت نظر مطلوب توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی انجام نگرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان یادآور شد: در این زمینه بعضاً مشاهده می‌شود که اختلاف فراوانی میان میزان خسارت‌ها و آنچه از سوی دستگاه‌ها اعلام شده وجود دارد و انتظار داریم تا همکاری‌ها با دقت بیشتری انجام گیرد.

حاجتی افزود: هماهنگی‌ها با بانک‌ها انجام‌گرفته تا تسهیلات بانک‌ها در کنار کمک‌های بلاعوض به بازسازی مناطق سیل‌زده کمک کند و شاهد تسریع روند بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان باشیم.

وی گفت :۹۲۶ میلیارد تومان در بحث پرداخت خسارت‌های کشاورزی تخصیص ۵۰ درصدی داده شده اما تأمین نقدینگی آن به استان داده نشده است و در این زمینه هر زمان که نقدینگی تأمین شود، نسبت به پرداخت خسارت‌های حوزه کشاورزی اقدام خواهد شد.

کد خبر 4650117

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور، در خصوص داروهای بیماران تالاسمی، گفت: مصرف ماهانه دفروکسامین در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ هزار عدد ارزیابی می‌شد که تعداد تأمین شده آن بنا بر آمار دقیق ۴.۹۰۰.۰۰۰ بوده است و از این تعداد ۱.۳۲۰.۰۰۰ عدد آن را برند دسفرال تشکیل می‌داد.

وی در خصوص دفرازیروکس، توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ مصرف ماهانه این دارو حدود ۵۰۰ هزار عدد محاسبه شد که مبتنی بر آمار قابل استناد ۶.۵۰۰.۰۰۰ عدد آنکه اتفاقاً ۳۵۸.۰۰۰ عددش شامل برند جیدنیو بود را تأمین کردیم و نکته قابل توجه اینکه در سال ۱۴۰۱ میزان تأمین برابر با ۶.۶۰۰.۰۰۰ می‌شد که ۷۵.۰۰۰ عدد آن از برند جیدنیو به شمار می‌آید.

پیکان‌پور با بیان اینکه سواد عددی مهارتی است که به واسطه آن می‌توان به راحتی آمار را تجزیه و تحلیل نمود، تصریح کرد: در تأمین داروهای تالاسمی موفق عمل شده است.

کد خبر 6064303 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سیلاب ۱۳۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال خسارت به آزادشهر وارد کرد
  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس
  • خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید