Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دیپلمات‌ها روز دوشنبه خبر دادند که انگلیس، فرانسه و آلمان طی یادداشتی دیپلماتیک به ایران درباره عواقب عدم پایبندی تهران به تعهدات هسته‌ای خود هشدار دادند.

به گزارش رویترز، این یادداشت دیپلماتیک روز شنبه (1 تیرماه) به ایران تحویل داده شده است.

امروز نیز سخنگوی دولت انگلیس با بیان اینکه لندن برای کاهش تنش‌ها با ایران همکاری می‌کند، مدعی شد در صورت عدم همکاری تهران درخصوص برجام گزینه‌های دیگر را مد نظر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در دیدار با «اندرو موریسون» معاون وزیر خارجه بریتانیا در امور خاورمیانه با یادآوری تعلل و کوتاهی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در توافق برجام گفت: متاسفانه هیچ توازنی بین تکالیف و حقوق ما در برجام وجود ندارد و بنابراین دلیلی برای ادامه تعهد ایران به برجام باقی نمی ماند.(جزئیات بیشتر)

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1 در تاریخ 18 اردیبهشت سال قبل، تحریم‌هایی را که ذیل برجام لغو شده بودند (از جمله تحریم‌های حوزه نفتی و بانکی) در دو بازه 80 و 90 روزه علیه تهران احیا کرد. اتحادیه اروپا نیز بعد از یک سال انفعال، نهایتا یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تبادلات تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» ثبت کرد اما هنوز اقدام خاصی در آن صورت نگرفته است.

اخبار داغ تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل نشان داد که نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد

حمله محدود اسرائیل علیه ایران نشان داد که آن رژیم، از طریق جنگ چند جانبه خود مهار شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: «کارمیل اربیت» کارشناس ارشد شورای آتلانتیک، با انتشار تحلیل فوق در تارنمای این اندیشکده نوشت: در این میان، راست افراطی اسرائیل دولت نتانیاهو را تحت فشار قرار می‌دهد تا کارهای بیشتری انجام داده و فراتر برود. «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل در توئیتی اقدام اخیر اسرائیل علیه ایران را «ضعیف» توصیف کرد. در حالی که ایالات متحده نقشی کلیدی در مهار اسرائیل در واکنش خود ایفا کرد اسرائیل نیز با واقعیت‌های فعلی خود محدود شده است. درگیر یک جنگ چند جانبه علیه حماس و حزب‌الله است و رهبران اسرائیل اشتها و احتمالاً توانایی آن را ندارند که به‌طور جدی وارد یک جبهه درگیری نظامی دیگر شوند».

در همین حال رابین رایت خبرنگار و تحلیلگر آمریکایی تأکید کرد: ایران بازی بلندمدتی را در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهد.

او در مقاله‌ای در انستیتو صلح ایالات متحده درباره درگیری اخیر میان ایران و اسرائیل نوشت: این حملات چه چیزی را در مورد آینده نشان می‌دهد. سؤالاتی در مورد استراتژی هر دو طرف در آینده وجود دارد. اسرائیل اغلب بازی کوتاهی را با ایران و نیروهای نیابتی آن انجام داده است. شناسایی چالش‌ها و جلوگیری از آن‌ها به صورت جنبشی یا در حملات سایبری. با این وجود، اسرائیل هنوز هیچ‌گونه راهبرد دراز مدتی فراتر از تکرار مکررات اغلب غیر واقع‌گرایانه درباره شکست دادن ایران یا نابود کردن متحدان آن ندارد. در اوج خصومت‌ها هیچ برنامه دیپلماتیک قابل مشاهده یا قابل اجرائی در مورد چگونگی کاهش تنش وجود نداشت. همین امر در مورد غزه نیز صادق بود و معمای دیپلماتیک را تشدید کرد. در همین حال، ایران بازی بلندمدتی را در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهد. آن کشور به تدریج بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را ساخته است. ایران تنها بخشی از تجهیزات‌های خود را در حمله به اسرائیل به‌کار برد که هزاران موشک بالستیک و کروز و صدها پهپاد تخمین زده می‌شود. از سال ۱۹۸۲ میلادی به این سو ایران همچنین گسترده‌ترین شبکه متحدان خود را در چهار کشور لبنان، سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده است.

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • تذکرو روشنگری «سفیران مهر»درخصوص عفاف و حجاب در اماکن عمومی تهران
  • اسرائیل نشان داد که نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد