Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش ایرنا؛ علی شهری عصر دوشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران بیان کرد: با توجه به تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان بر علیه کشورمان خیرین مدرسه ساز سال گذشته نسبت به سال قبل ۳ برابر بر تعهدات مالی خود افزودند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: این استان با ۴۲ دانش آموز در هر کلاس بالاترین تراکم دانش آموزی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در استان تهران ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس فرسوده و ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس که نیازمند مقاوم سازی است وجود دارد.

شهری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره عزیز تازه درگذشته محمد رضا حافظی نیز گفت: این خیر مدرسه ساز تجلی اخلاق؛ صبر؛ متانت؛ کار خیر و عشق به میهن بود و پایه گذار خیرین مدرسه ساز در کشور شد.

** ۴۰ درصد مدارس تهران توسط خیرین احداث شد

همچنین رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در این مراسم گفت: ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یک هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور فعال هستند که این خیرین ۴۰ درصد مدارس کلانشهر تهران و شهرستان‌ها را احداث کردند.

امیر نعمت بنی آدم افزود: ۱۶۰ هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور احداث شد.

به گفته وی؛ اگر جامعه خیرین مدرسه ساز نبود مدارس الان بصورت ۳ و ۴ شیفته اداره می‌شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز شهر تهران ادامه داد: کلانشهر تهران از مدارس زیادی با قدمت بالای ۵۰ سال برخوردار است که امسال بنا داریم بخش زیادی از این بناها را تخریب و بازسازی کنیم.

وی یکی از مشکلات جدی مدارس شهر تهران را در منطقه ۲۲ اعلام کرد و گفت: در این منطقه ساختمان‌های مسکونی زیادی احداث شده که باید فکری برای احداث مدرسه کرد و در این منطقه با کمبود مدرسه مواجهیم.

بنی آدم با گرامیداشت یاد و خاطره محمد رضا حافظی نیز گفت: آن مرحوم بیست سال قبل در زمانی که خداوند پسرش را به امانت برد با ساخت مدرسه‌ای به نام او پایه گذار جامعه خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور شد.

** استان تهران محروم‌ترین استان کشور است

همچنین رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم گفت: تصور خیلی سخت است که در پایتخت کشور و شهرهای اطراف آن مدارسی با قدمت بالای ۵۰ سال وجود دارد و در کلاس‌های این مدارس بیش از ۴۰ تا ۵۰ دانش آموز بصورت ۲ تا ۳ شیفته تحصیل می‌کنند.

سید هادی موجانی افزود: هر سال در استان تهران به جمعیت دانش آموزی افزوده می‌شود و شهرهای اطراف تهران نیز با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری مواجهیم.

وی ادامه داد: مدارسی در استان تهران وجود دارد که در ۳ مقطع و در چند شیفت اداره می‌شوند و به همین منظور شهرستان‌های استان تهران از حیث فضاهای آموزشی در کشور محروم هستند.

این خیر مدرسه ساز تاکید کرد: فعالیت خیرین مدرسه ساز در شهر تهران و شهرستان‌های آن قابل توجه بود اما با توجه به حجم زیاد دانش آموزی باید فعالیت بیشتری در استان تهران انجام شود.

در این مراسم کلیپ فعالیت ۲۰ ساله خیر مدرسه ساز محمد رضا حافظی فردی که ۲۰ سال عهده دار ریاست مجمع خیرین مدرسه ساز کشور را بر عهده داشت پخش شد.

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران با شعار ایمن سازی مدارس با حضور جمع کثیری از خیرین مدرسه ساز استان در سالن همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ استاندار تهران و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد از خیرین مدرسه ساز استان تهران تجلیل شد.

تهرام/‏/‏۷۲۴۳/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدرسه خیران مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 

به گزارش قدس خراسان، ظهر امروز در مراسم سه شنبه های امید، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح هنرستان شهید با اخلاق در منطقه شاهنامه که با حضور فرماندار مشهد و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از خیران مدرسه ساز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در استان خراسان رضوی به ویژه در شهر مشهد کمبود فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری است.

 وی افزود: کمبود فضای آموزشی از مسائل جدی حاشیه شهر مشهد به شمار می رود که به همت خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از خانواده شهید بااخلاق و خیرین مدرسه ساز ادامه داد: زمین هنرستانی که افتتاح شد توسط خانواده شهید با اخلاق اهدا شده و خیرین مدرسه ساز نیز در ساخت این هنرستان که ظرفیت پذیرش ۶۰۰دانش آموز را دارد مشارکت داشته اند و باید گفت یک نهضت ساخت کلاس درس به راه افتاده است.

نظری تشریح کرد: برای رسیدن به نقطه مناسب حدود پنج هزار کلاس درس باید ساخته شود و با نهضت به راه افتاده شاهد افزایش حدودی یک متر مربع سرانه فضای آموزشی در استان هستیم و این جای امیدواری دارد.

وی افزایش سرانه های مختلف در استان را ضروری دانست و گفت: مشهد شهر مهاجر پذیر است و باید سرانه ها به ویژه سرانه آموزشی را به نحوی تنظیم کنیم که پاسخگو باشیم و خانواده ها و فرزندان آن ها بتوانند استفاده کنند.

نظری تشریح کرد: هدف گذاری شده تا به نسبت کمبود ۵هزار کلاس درس در استان، برای ساخت نصف این مقدار از مشارکت و ظرفیت خیران استفاده شود و برنامه داریم در سرانه های دارای کمبود استان از جمله آموزش،ناترازی برق، ورزش،تنش آبی و سایر موارد تا پایان دولت پروژه هایی را به سرانجام برسانیم.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت