Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات هدایت، یدک کشی و پهلودهی یک فروند نفتکش سوپرتانکر غول پیکر ۳۲۰ هزار تنی در بندرعباس با موفقیت انجام شد.

"اسماعیل مکی زاده" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: گروه عملیات دریایی بندر شهید رجایی با رقم زدن این اتفاق در مجتمع کشتی سازی بندرعباس (ایزو ایکو)، در آستانه روز جهانی دریانورد (چهارم تیر) رکورد شکنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کشتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران از نوع «نفت‌کش غول‌پیکر» است که ۳۳۳ متر طول و ۳۲۰ هزار تن وزن قابل بارگیری دارد.

مکی زاده تصریح کرد: عملیات پهلو دهی و انجام تخلیه و بارگیری این نوع نفتکش‌های سوپر تانکر به علت آبخور بالای آنها (۲۲.۵ متر) و محدودیت‌های مانوری اینگونه شناورها، تنها در پایانه‌های دریایی مخصوص مانند جزیره خارک صورت می‌گیرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: عملیات ورود کشتی‌ها به حوضچه خشک از پیچیده‌ترین عملیات‌های مانوری کشتی‌ها بوده که با توجه به ابعاد قابل توجه کشتی سوپر تانکر Dore، برنامه ریزی دقیق توسط تیم عملیاتی بندر متشکل از راهنمایان، یدک کش‌ها، ملوانان طناب گیر و کارشناسان دریایی بندر شهید رجایی انجام و اجرایی شده است.

مکی زاده اظهار داشت: برای نخستین بار است که عملیات داکینگ شناوری با این ابعاد در داخل کشور ایران انجام شده و تا پیش از این نوع شناورها جهت انجام عملیات به یاردهای تعمیرات کشتی در کشورهای خارجی مراجعه می کرده‌اند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یادآور شد: سال گذشته نیز، تیم عملیات دریایی بندر شهید رجایی با انجام عملیات داکینگ تانکرهای نفتکش ۱۰۰ هزار تنی، چندین بار در این زمینه رکورد شکنی کرده بود که امسال با داکینگ سوپر تانکر ۳۲۰ هزار تنی، این رکورد جهش چند برابری یافته است.

وی اضافه کرد: تیم پایلوتیج (راهنمایی کشتی) اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با مرکزیت بندر شهید رجایی متشکل از نیروهایی با تجربه و دانش بالا در سال‌های اخیر موفق به انجام کارهای ویژه ای در زمینه هدایت کشتی‌ها شده که بیشتر آنها به گونه‌ای، زمینه خودکفایی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده است.

مکی زاده بیان کرد: این تیم ۳۵ نفری به عنوان دریانوردانی زبده، سکان داران پرافتخار ایران زمین در عرصه پرخطر و حساس صنعت دریانوردی این سرزمین هستند که سالانه انجام بیش از ۱۰ هزار مورد عملیات راهنمایی کشتی‌های اقیانوس پیمای ورودی و در حال رفت و آمد به بنادر استان هرمزگان را بر عهده دارند.

سوپر تانکرها بزرگترین نفت‌کش‌های نفت خام در صنعت دریانوردی جهان هستند که شامل نفت‌کش‌های غول‌پیکر و نفت‌کش‌های کوه‌پیکر با ظرفیت‌های بیش از ۱۶۰ هزار تن وزن قابل بارگیری (DWT) می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بندرعباس نفتکش ایرانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​