Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های «سخت» تازه‌ای علیه ایران اعمال می‌کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با این وجود گفت دوست دارد با ایران به توافق برسد.

ترامپ که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

ترامپ افزود: «ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا این تحریم‌ها با ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط پدافند ایران ارتباط دارد، گفت می‌تواند مرتبط باشد، اما گفت حتی در صورت عدم وقوع این حادثه نیز این دور از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد.

وی افزود: «ما خویشتنداری زیادی به خرج داده‌ایم، اما این به آن معنی نیست که در آینده هم همین کار را می‌کنیم.»

ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش در مورد اینکه آیا به دنبال مذاکره با ایران است، گفت: «دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیافتد و رک بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد.»

به نوشته خبرگزاری فارس؛ او که در دو سال گذشته ده‌ها تحریم علیه ملت ایران وضع کرده و چندین بار نیز از مردم ایران با لفظ «تروریست» یاد کرده، امروز مردم ایران را مردمی «فوق‌العاده» خواند و مدعی شد که اگر ایران واقعا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نباشد، دو کشور می‌توانند به سرعت به یک توافق دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که در حال اعمال تحریم‌هایی علیه آیت‌الله خامنه‌ای و دفتر ایشان را وضع کرده است.

به ادعای ترامپ، این تحریم‌ها برای قطع دسترسی مقام معظم رهبری به منابع مالی اعمال شده‌اند.

ترامپ گفته که دفتر رهبر جمهوری اسلامی نباید از تحریم‌ها مستثنی شود. رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که بر اساس این فرمان اجرایی، رهبر جمهوری اسلامی، بیت رهبری و وابستگان آنها از دسترسی به نظام مالی آمریکا محروم می‌شوند.

ظریف و ۸ فرمانده ارشد سپاه پاسداران تحریم خواهند شد

به نوشته خبرگزاری ایلنا، «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز -دوشنبه- اعلام کرد که «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، نیز در روزهای آینده مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

شبکه خبری الجزیره همچنین گزارش داد که هشت فرمانده سپاه نیز بناست در روزهای آینده تحریم شوند.

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و پنج نفر از فرماندهان نیروی دریایی سپاه در لیست تحریم‌ها هستند.

در حال تکمیل...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دونالد ترامپ تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه به همراه ارتش سد محکمی در برابر دشمنان هستند

فرمانده کل ارتش در پیامی ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: این نهاد انقلابی، همراه، همدل و متحد با ارتش سرافراز، سدی محکم در برابر دشمنان و نقطه امید مردم شریف ایران و امت اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: سپاه پاسداران، پدیده‌ای منحصر به فرد و مولودِ مبارک انقلابی بر خاسته از روح عزت طلبی، آزادگی و ستم ناپذیری مردم بصیر و دین مدار ایران سربلند اسلامی است.

در ادامه این پیام آمده است: این شجره طیبه در سایه رهنمودهای امامین انقلاب، ثمرات ارزشمند و غرور آفرینی در تقویت اقتدار ملی و بنیه دفاعی اسلام داشته است.

ارتقای روزافزون آمادگی در مقابله با دشمنان، به ویژه تنبیه رژیم سفاک و متجاوز صهیونیستی، پیشرفت‌های چشم‌گیر در خودباوری و خود اتکایی و روح خدمت رسانی به مردم شریف ایران، موید حرکتی پرشتاب در تأمین منافع راهبردی و تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده کل ارتش در پیام خود آورده است: خدای متعال را شاکریم که امروز با دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، این نهاد انقلابی، همراه و همدل و متحد با ارتش سرافراز، سدی محکم در برابر دشمنان و نقطه امید مردم شریف ایران و امت اسلامی هستند.

سرلشکر موسوی در پیام خود با تبریک دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه مقتدر و مردمی پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: به حضرتعالی و خانواده بزرگ آن جنود الهی، از خدای بزرگ علو درجات شهیدان راه عزت و اقتدار جنگ تحمیلی، دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و جبهه مقاومت و توفیق روزافزون رزمندگان مخلص آن نهاد فداکار را تحت رهبری حکیمانه زعیم عالیقدر و فرمانده عزت آفرین کل قوا امام خامنه ای عزیز، خواستارم.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تاسیس "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" را صادر کرد.

براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) بود.

در ماه‌های اول انقلاب اسلامی نهادهای نظامی و انتظامی با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی مواجه شده بودند از این رو تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود. امام خمینی (ه) این ضرورت را به موقع و به خوبی درک کرده و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.

در جریان جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران که با هدف نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران، آغاز شده بود، سپاه شایستگی‌ها و توانایی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت و در عقب راندن نیروهای متجاوز عراقی و شکست توطئه‌های دشمنان، نقش مهمی داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدیدهای دشمنان در طرح‌های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال دارد و اکنون نیز علاوه بر انجام کارهای جهادی، در زمینه ساخت تجهیزات نظامی به دستاوردهای مهمی رسیده است.

کد خبر 746367

دیگر خبرها

  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • سپاه به همراه ارتش سد محکمی در برابر دشمنان هستند
  • پیام سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
  • عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است/ عملیات وعده صادق لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود
  • سپاه پاسداران مولودِ مبارک انقلاب است
  • فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد