Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@18:27:00 GMT

خزانه داری آمریکا: ظریف تحریم خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۸۵۵۳

خزانه داری آمریکا: ظریف تحریم خواهد شد

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که محمدجواد ظریف قرار است هدف تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان‌بی‌سی، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است در طی همین هفته، در لیست تحریم‌های واشنگتن قرار بگیرد.

دقایقی پیش نیز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به سرنگونی پهباد آمریکایی با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد که نهاد رهبری را نیز هدف قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه ایران خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن را هم تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه دو فرد و سه نهاد را به عنوان تسهیل کننده‌های مالی اصلی برای حماس تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا» برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت‌های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزار‌های مجازی جمع آوری کمک‌های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزار‌های لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می‌گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: «حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد، زیرا دستانش به خون آلوده است.»

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • آمریکا کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن را هم تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد