Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@08:36:56 GMT

حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی گیلانی صادر شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۸۵۷۱

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: از بین ۶۰ نفری که در سطح کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد ۳ نفر از استان گیلان بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد سیاوش‌پور امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در استان گیلان کمترین خطا و انحراف در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها اتفاق می‌افتد اظهار داشت: طبق آمارهای موجود سال گذشته در استان گیلان مجموعاً چیزی در حدود 630 هزار پرونده در چرخه رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گیلان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی را تظلم‌خواهی و رسیدگی به دعاوی و شکایات دانست و افزود: رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها توسط قضات مورد توجه است اما در این مسیر با توجه به حساسیت موضوع و برای رعایت عدالت لازمه، کیفیت و دقت در رسیدگی‌ها از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال گذشته 15 از پرونده‌هایی که به محاکم تجدیدنظر استان گیلان وارد شدند مورد رسیدگی قرار گرفتند تصریح کرد: 67 درصد از پرونده‌های وارد شده به محاکم استان گیلان در سال گذشته تأیید شده‌اند از طرفی دیگر کمترین میزان خطا و انحراف در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها رخ داده است.

وی بروز برخی اشتباهات و خطاها در روند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تأیید قرار داد و با بیان اینکه میزان این انحرافات بسیار کم بوده است افزود: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در استان گیلان حداکثر 60 روز و در پرونده‌های حقوقی که دارای تشریفات آیین دادرسی هست به سبب نوع کار تقریبا ً 90 روز است.

رئیس کل دادگستری گیلان تلاش و کوشش 12 هزار قاضی در سطح کشور در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط کاری را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: عده بسیار قلیلی از این جمع خدوم دچار خطا و انحراف می‌شوند و قاطبه افرادی که در دستگاه قضایی مشغول خدمت به مردم هستند در کار و حرفه خود افرادی بسیار عادل و بسیار متعهداند.

سیاوش‌پور برخورد دستگاه قضایی با انحرافات را با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ابزار نظارتی دستگاه قضایی ابزاری بسیار بی‌ملاحظه است به این معنی که به صورت کاملاً مستمر و پیوسته و با جدیت تمام مأموریت و وظیفه نظارتی خود را در حوزه‌های تعیین شده انجام می‌دهد.

وی فعالیت و نقش‌آفرینی دادسرای انتظامی گیلان، حفاظت اطلاعات دستگاه قضایی استان، مدیران، رؤسای کل و دادستان‌ها را برای نظارت در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها بسیار دقیق اعلام کرد و گفت: از بین 60 نفری که در سطح کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد 3 نفر از استان گیلان بودند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تامین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در این استان خبر داد و گفت: شالیکارانی که تاکنون نسبت به دریافت حواله کود اقدام نکرده‌اند، با دریافت حواله الکترونیک کود نسبت به دریافت کود از طریق کارگزارن توزیع کود در استان اقدام کنند.

صالح محمدی امروز، ۲۶ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت تامین و توزیع کود شیمیایی کشاورزی در استان گیلان، اظهار کرد: از سهمیه قریب به ۴۲ هزار تنی مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ استان گیلان، تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی تامین شده است.

وی با بیان اینکه از میزان مذکور، بیش از ۱۸ هزار تن کود بین شالیکاران توزیع شده است، افزود: توزیع کود از طریق ۲۰۰ کارگزار بخش خصوصی و تعاونی های تولید و روستایی در استان انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شالیکاران گیلانی می توانند با در دست داشتن قبض آبیاری و کارت ملی و با مراجعه به مراکز دولتی و یا غیر دولتی کشاورزی با دریافت حواله الکترونیک کود نسبت به دریافت کود ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزارن توزیع کود در استان اقدام کنند.

محمدی همچنین از شخم ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان خبر داد و گفت: تا به امروز در ۵۷ درصد از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه انجام شده است.

وی یادآور شد: طی این مدت کشاورزان برای ۶۲ هزار هکتار از اراضی خود خزانه‌گیری انجام داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر توجه کشاورزان به تقویم زراعی و تفاوت این تقویم برای مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: طبق تقویم زراعی و در راستای مدیریت بهینه آب بهترین زمان پیشنهادی احداث خزانه در فومنات و اراضی خارج از شبکه آبیاری سد سفیدرود تا ۵ اردیبهشت ماه و در اراضی داخل شبکه به غیر از منطقه فومنات تا ۱۲ اردیبهشت ماه است؛ همچنین شالیکاران رستم آباد تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به احداث خزانه اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده‌های قضایی اردبیل به داوری