Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در همایش فصلی مدیران شهرداری که با حضور رئیس شورای‌شهر و حجت‌الاسلام ابوترابی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، تصریح کرد: مشاوران املاک هیچ مشکلی ندارند بلکه متناسب با مدیریت شهری نیستند.‌

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه روزی بتوانیم درآمدهای محلی را برای خود آن محلات هزینه کنیم عنوان کرد: فاصله زیادی با آن نقطه داریم اما کشورهای پیشرفته در این حوزه فعالیت زیادی دارند، کسانی را می‌شناسم که با همین نگاه، تلاش می‌کنند تا بیشتر خریدهایشان را از منطقه خود انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی با بیان اینکه در تصمیم گیری‌ها باید منافع شهروندان را در نظر بگیریم خاطرنشان کرد: اگر مدیریت شهر را مجموعه‌ای از ٣ دایره سرمایه‌گذاران، سیاست‌گذاران و شهروندان فرض کنیم و موقع تصمیم‌گیری درباره پروژه‌ها فقط دو دایره اول را در نظر بگیریم، با پروژه‌های نامتعادل و نامتعارف مواجه می‌شویم؛ پروژه‌هایی از قبیل ساختمان یا مال بزرگ که پارکینگ ندارد.

وی تصریح کرد: ما دنبال پروژه‌های نامتعادل نیستیم. ما از نسل جدیدی از پروژه‌های عمرانی دفاع می‌کنیم که چندان وابسته به بودجه عمومی نباشند. این تفاوت دوره جدید با گذشته خواهد بود که امیدوارم همکارانم با خلاقیت خود راه را برای آن باز کنند.

شهردار تهران یادآور شد: خدمات همکارانم در میادین میوه‌وتره‌بار توسط دولت تحسین شده و باید تلاش کنیم تا به همین شکل بار را از روی دوش مردم برداریم.

وی تکمیل پروژه‌ها را در دستور کار و در حال پیگیری خواند و عنوان کرد: تعداد زیادی از پروژه‌ها نیز افتتاح شده‌اند و زمان‌بندی ما برای تکمیل پروژه‌ها تعقیب می‌شود؛ درست است از نظر بودجه شرایط سختی داریم اما با این حال کار را پیش می‌بریم، همچنان که تعدادی از پروژه‌های بزرگ را به سرانجام رسانده‌ایم.

حناچی با اشاره به آغاز عملیات جمع‌آوری «پل گیشا» از تمام کسانی که در این امر دخیل هستند درخواست کرد برای آن‌که این پروژه به بهترین شکل به سرانجام برسد کمک کنند چراکه این مورد از پروژه‌های متفاوت تهران است.

شهردار تهران با اشاره به سخنان محسن هاشمی گفت: ما نیز به مزاح گفتیم بالاخره پروژه‌هایی که به‌زور افتتاح شوند، طبیعی است مثل آن قطار کُند به همان نقطه برسند. پل چمران آماده افتتاح است اما واقعیت این است وقتی کار شهرداری به دستگاه‌های دیگر گیر می‌کند، بقیه هم تلاش می‌کنند تمام مشکلات را با شهرداری حل کنند.

وی یادآور شد: قصد داشتیم این پروژه تا عید فطر افتتاح شود اما همکاران گفتند می‌توانیم پروژه دیگری را نیز در نزدیکی آن و به‌صورت همزمان افتتاح کنیم. به‌زودی خبر خوب بهره‌برداری از این پروژه را به مردم می‌دهیم.

حناچی با اشاره به افتتاح یکی از خطوط مترو با حضور رئیس‌جمهوری، بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهوری از کارخانه واگن‌سازی تهران و به‌طور کلی بازدید دو مسئول ارشد اجرایی کشور از این کارخانه طی دو ماه برای حل مشکل حمل‌ونقل عمومی کشور، تصریح کرد: این پیامی بود که ما در شهرداری تهران مخابره کردیم؛ حمل‌ونقل عمومی یک موضوع حاکمیتی است زیرا به ترافیک و آلودگی تهران، پایتخت ایران وابسته است و همه باید برای حل مشکلات آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه این تلاش از طرف دولت نیز در حال انجام است، تاکید کرد: دو مورد از پروژه‌های خط اعتباری چین حذف و پروژه تأمین واگن‌های تهران جایگزین آنها شده‌اند؛ از این اعتبار برای تأمین کسری واگن‌ها استفاده خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: ما جزو دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با مردم داریم؛ اگر آنچه از فعالیت ما در ذهن مردم نقش می‌بندد مثبت باشد، طبعاً بازخوردها نیز مثبت خواهد بود؛ البته مردم در بعضی حوزه‌ها راضی هستند و در بعضی حوزه‌ها نیز این رضایت وجود ندارد.

حناچی خاطرنشان کرد: شهرداری‌های نواحی باید بدانند نوک پیکان این ارتباط هستند پس باید بهترین خدمات را در نواحی ارائه دهیم. شهرداران نواحی باید گزارش‌های نواحی را جدی بگیرند. اگر شهرداران گزارش‌ها را جدی نگیرند ما آنها را جدی خواهیم گرفت.

شهردار تهران به برنامه‌های آتی این سازمان نیز اشاره و عنوان کرد: در شرایط خاص اقتصادی هستیم. من همیشه یکی از منتقدان نحوه اداره امور شهر از طریق ساخت‌وساز بودم اما نمی‌توانیم انکار کنیم که هنوز هم در بودجه تا ٧٠ درصد به ساخت‌وساز وابسته‌ایم.

به گفته وی در شرایط رکود اقتصادی ممکن است درآمدهای شهر کاهش پیدا کند و این تعریف منابع پایدار است که ما را از بن‌بست نجات می‌دهد، پروژه‌هایی که در این دوره تعریف می‌شوند، نباید به‌طور مستقیم وابستگی چندانی به بودجه عمومی داشته باشند.

حناچی همچنین گفت: تاکنون برای زیرساخت‌های مربوط به هوشمندسازی شهر تهران زحمات زیادی کشیده شده، به‌زودی برنامه‌هایمان برای هوشمندسازی پایتخت را به شورا ارائه خواهیم کرد که می‌تواند در شهر تحول کیفی به وجود آورد.

وی متوسط زمان صدور پروانه‌ها را طولانی خواند و افزود: در شورای معاونان جزئیات موضوع را مرور کرده‌ایم اما این پروسه طولانی است، از شهرداران مناطق، فاوا و حوزه معاونت مالی می‌خواهم تا برای کوتاه‌تر شدن این پروسه تمام تلاش خود را به کار بندند.

شهردار تهران اضافه کرد: در واقع دفاتر خدمات‌شهری باید این کار را انجام می‌دادند، اما این اتفاق نیافتاده؛ ما به حدود ۱۴۰ دفتر خدمات شهری در تهران مجوز فعالیت داده‌ایم اما تنها در ١٠ دفتر کار انجام می‌شود که این تعداد نیز فقط مربوط به ٢ منطقه از شهر هستند؛ این مشکل به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و قطعاً فسادآور است. اصلاح این مسیر را مصرانه از همکاران ستادی و منطقه‌ای انتظار دارم.

حناچی یادآور شد: علی‌رغم صراحتی که لازمه این همایش است باید بگویم آرامشی که در این شرایط سخت در شهرداری تهران حاکم است، ثمره تلاش تمام همکاران من است؛ از مقیاس ستاد تا نواحی و محلات.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی مدیریت‌شهری افزایش کیفیت زندگی در شهر است اظهارداشت: پروژه‌ها نیز باید متناسب با همین مبنا تعریف شوند؛ هرجا که مردم بیشتر حضور دارند، نقطه هدف ما است یا برعکس؛ هدف شهرداران مناطق در وهله نخست باید رسیدگی به اماکنی باشد که مردم بیشتر در آن‌ها حضور دارند.

شهردار تهران گفت: ما در شهرداری وظیفه‌ای برای کاهش فاصله شمال و جنوب و دامن نزدن به فاصله طبقاتی نداریم اما تأثیرات اقدامات ما می‌تواند به این پدیده دامن بزند. باید دقت کنیم در این زمینه با تعادل مؤثر عمل کنیم.

وی به نقش زنان در مدیریت شهر پرداخت و عنوان کرد: ٨ درصد از مدیران ما در شهرداری تهران را بانوان تشکیل می‌دهند که باید تلاش کنیم این میزان بیشتر شود، نه به این دلیل که صرفاً آمار آن افزایش یابد بلکه می‌توانیم از ظرفیت‌های بانوان متخصص بسیار بیشتر از این استفاده کنیم تا شرایط انتصاب و خدمت برای این عزیزان به طور وسیع‌تر فراهم شود.

حناچی یادآورشد: به‌عنوان فردی با تجربیات مدیریت ملی و محلی می‌گویم با اینکه بانوان وظایف زیادی در حفظ نظم زندگی دارند، در فضای کار نیز تعهد بیشتری برای اثبات ظرفیت‌هایشان دارند.

وی با بیان اینکه عمده‌ای از همکاران ما بانوانی هستند که بخشی از لایه مدیریتی شهرداری را تشکیل می‌دهند خواست از دفعه بعد بخشی از ردیف جلوی مراسم باید به بانوان اختصاص داده شود چراکه ارزش مدیریتی آنها کمتر از مردان نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال روزهای اضطراری و آلوده کاهش پیدا کرده‌اند که این‌ها علائم خوبی‌اند اما کافی نیستند اظهارداشت: باید تلاش کنیم طرح عظیم آلودگی هوا به تأثیرگذاری نهایی نزدیک شود، در حال حاضر بیش از ٢ میلیون سفر روزانه در مترو داریم و در این در حالی است که برنامه طرح جامع حمل‌ونقل بر مبنای ۶.۵ میلیون سفر روزانه در مترو تعریف شده است. نقطه بحرانی ما در این موضوع تأمین واگن است که با تمام وجود برای غلبه بر آن تلاش می‌کنیم.

وی همچنین به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز اشاره کرد و گفت: انتظار دارم تمام شهرداران و مدیران، خود را نه با دوچرخه بلکه با وسایل حمل‌ونقل عمومی به سر کار برسانند؛ این یک حرکت نمادین است تا مردم به همراهی با آن تشویق شوند.

حناچی افزود: به عنوان مدیران شهری باید به این امر اهتمام داشته باشید وگرنه مردم اولویت‌ها و دغدغه‌های ما را باور نمی‌کنند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان شهرداری در ماه رمضان اظهارداشت: ماه رمضان در تهران شب‌های بانشاطی را پشت سر گذاشتیم که با آن ایام عزیز نیز متناسب بود. امسال تلاش شد یک نشاط معنوی در شهر وجود داشته باشد.

شهردار تهران در پایان به کتاب «هنر رزم» اثر سون‌تزو که در این همایش به تمام حضار از طرف شهرداری هدیه داده شد، اشاره و عنوان کرد: این کتاب، هر چند کهن اما به نکات مؤثری می‌پردازد و مطمئنم خواندنش در بهبود مدیریت مؤثر خواهد بود. مطالعه این کتاب برای تمام شرکت‌های ژاپنی اجباری و در اکثر کشورهای آسیایی بخشی از امتحان ورودی داوطلبان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استادیوم به درد ما نمی خورد!

در شرایطی خبرهایی درباره ساخت ورزشگاه جدید در تهران به گوش می رسد که به نظر می رسد فاقد نگاه کارشناسی و علمی است.

سرویس ورزش مشرق- فوتبال ما با واقعیت آشکاری مواجه است به نام ضعف جدی در زیرساخت ها و اماکن ورزشی که با گذر زمان، نمود آن بیشتر و بیشتر هم می شود. اگرچه در برخی موارد مانند باشگاه فولاد خوزستان یا ورزشگاه ساخته شده توسط آستان قدس، اتفاقاتی صورت گرفته اما آنها نیز در برخی رویکردها و نگاه های تخصصی، دچار ضعف جدی هستند. اما آنچه اکنون با آن به صورت جدی مواجه هستیم، این ضعف و کاستی راهبردی است که ناشی از یک غفلت و عقب ماندگی چند دهه ای است که در سال های اخیر، بروز کاملی در روند توسعه کیفی و کمی فوتبال داشته است.

بیشتر بخوانید: وقت بخیر آقای وزیر! انتصابات عجیب و غیرمنطقی در هیئت مدیره پرسپولیس؛ قاتِل جان به جای قاتِق نان! استقلال در خطر/ به داد این تیم و هوادارانش برسید!

در واکنش به این مشکل که در بازسازی ورزشگاه آزادی تهران خود را بیشتر و عیان تر نشان داد، دستور مبنی بر ساخت یک ورزشگاه جدید در تهران داده شد. اگرچه در ابتدا تبلیغات و هیاهوی زیادی در این باره صورت گرفت اما با گذشت زمان، این هیجان کاسته شد و اخباری هم درباره آن منتشر شد که همه را نگران کرده. انتشار جزئیات ساخت این ورزشگاه دلالت بر یک پروژه تبلیغاتی دارد که حتی کاربرد چندانی هم ندارد و بیشتر زینت المجالس است! چنین مجموعه ای که قرار است همه چیز باشد، در انتها هیچ چیز هم نخواهد شد!

ضروری است نهادهای مرتبط به این ماجرا ورود جدی کنند تا پیش از آن که وارد اجرا شود، نیازسنجی درستی صورت گیرد. فوتبال ما نیاز به ورزشگاه های تخصصی دارد که متناسب با ظرفیت هواداری باشگاه ها و واقعی هایش باشد. این موضوع، پروژه ای تبلیغاتی و نمایشی نیست که پرسروصدا باشد. فوتبال ما چنین پروژه هایی را نمی خواهد ...

دیگر خبرها

  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • ممنوعیت نقل‌وانتقال تمامی امتیاز‌های نهضت ملی مسکن ابلاغ شد
  • این استادیوم به درد ما نمی خورد!
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان