Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم ضمن گرمیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، گفت: فعالیت اثربخش مرحوم حافظی در سراسر کشور توانسته است، اقدامات مهم و زیربنایی در بخش مدرسه‌سازی با کمک سایر خیرین انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سه مطلب است که باید مورد توجه باشد؛ آموزش و پرورش چه جایگاهی در کشور دارد و دوم اینکه کدام کار خیر اولویت بیشتری دارد و چه کنیم با توجه به وضعیت فعلی، یک هم افزایی داشته باشیم و جامعه را از فضا و تجهیزات آموزشی برخوردار کنیم زیرا زیربنای کشور بانشاط و قدرتمند در آموزش و پرورش شکل گیرد.

محسنی بند پی با بیان اینکه آموزش پایه، برقراری امنیت و بهداشت وظیفه مسؤولان است، گفت: هیچ جامعه‌ای بدون توسعه علمی به توسعه پایدار دست نمی‌یابد؛ اگر می‌بینیم در کشوری مردم از شادابی و توانمندی برخوردارند در گروی توجه به آموزش و پرورش است.

وی افزود: در آموزش و پرورش، 2 نظام ابتدایی و متوسطه داریم و توجه به نظام ابتدایی اساسی‌ترین بخش آموزش و پرورش است.

استاندار تهران با بیان اینکه یک ارتباط معناداری بین کسانی که از آموزش و پرورش خوب برخوردارند با کاهش جرم و جنایت وجود دارد، گفت: اگر ما به رشد و تکامل همه جانبه اعتقاد داریم باید توجه خاصی به آموزش و پرورش ابتدایی داشته باشیم.

محسنی بند پی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و کره جنوبی به رشد عقلانی و خودباوری در نظام‌های آموزشی ابتدایی توجه دارند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب فضای آموزشی در تهران، گفت: میانگین استاندارد سرانه آموزشی در دوره ابتدایی در تهران، 24 نفر در هر کلاس درس است و این عدد در شهر تهران بین 32 تا 34 نفر است و با میانگین فاصله دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه 12 هزار کلاس درس در استان تهران نیاز داریم، افزود: اگر حساب کنیم برای ساخت هر کلاس درس به 300 تا 320 میلیون تومان نیاز است می بینید عدد و رقم چقدر زیاد است و اینجا اهمیت و نقش خیرین را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر انجام کار خیر تکیه بر نیازسنجی باشد بسیار تأثیرگذار است، خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: شما معماران فرهنگی جامعه هستید؛ از طرف دیگر آموزه های الهی می گوید که با جهل مبارزه کرد و ماندگارترین و اثربخش ترین کار، کار نیک و خیر مدرسه‌سازی است.

محسنی بند پی گفت: جلسات متعددی را تشکیل دادیم و وظایفی به عهده شهرداری است که عوارضی را باید دریافت کند و باید در امر آموزش و پرورش مشارکت فعال داشته باشد و از شهرداران خواستیم 2 قطعه زمین در اختیار مدرسه سازی قرار دهد؛ از منابع دولتی در بودجه سنواتی کمک گرفتیم ولی نیاز به مساعدت و کمک خیرین داریم.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 استاندار تهران مدرسه‌سازی بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران انوشیروان محسنی بندپی آموزش و پرورش کمبود کلاس وضعیت نامناسب فضای آموزشی در تهران به 12 هزار کلاس درس در استان تهران نیاز دار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استاندار تهران مدرسه سازی انوشیروان محسنی بندپی آموزش و پرورش کمبود کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد وحیدی با اشاره به برگزاری هزار و سی‌وششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش کشور به ریاست وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضا، با تأکید بر توجه به جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و تأمین هزینه‌های بودجه‌ای دانشگاه در جذب آن، هزینه‌های افزایش پذیرش دانشجو و تأمین فضا‌های آموزشی آنها را از جمله موارد ضروری در خصوص دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
وی همچنین اجرای کامل احکام رتبه‌بندی برای شاغلان و بازنشسته‌های ۱۴۰۰، پاسخ به مطالبات فرهنگیان، لزوم تقویت بودجه سنواتی آموزش و پرورش، اولویت‌بندی در پرداختی حق‌التدریس ها، امتحانات، کیفیت‌بخشی و سرانه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

دیگر خبرها

  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد