Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طهمورث داستان روز دوشنبه در نشست با رؤسای انجمن های مختلف ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شرکت ها و واحد های تولیدی و صنعتی که از ورزش کارگری حمایت کنند و برای آن هزینه کنند، مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

وی افزود: در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقاء مهارت و سلامت کارکنان خود مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کرده و یا در این خصوص هزینه کنند، با اعلام وزارت کار و اموراجتماعی می توانند ده درصد (۱۰%) عوارض موضوع بند (الف) این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان بیان کرد: ورزش کارگری، ورزشی است با رویکردی سلامت محور، که قصد دارد با ایجاد انگیزه های مثبت ورزشی، تا حد توان میزان مشارکت کارگران را در فعالیت های ورزشی ارتقاء داده تا از این طریق سطح نشاط و شادابی نیروی کار و تولید کشور را ترقی دهد و موجبات تحقق یک جامعه پویا، سالم و با نشاط که پیش نیاز توسعه و پیشرفت است را رقم بزند.

وی افزود: یکی از مسایلی که زمینه ساز مبادرت به ورزش در میان کارگران در محیط کار می شود ماده ۱۵۴ قانون کار است. در این ماده کافرمایان با همراهی وزارت کار و وزارت ورزش و جوانان موظف شدند تا فضایی مناسب برای ورزش کارگران تهیه کنند.

رئیس هیات ورزشی کارگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیات مدیره کارخانجات موظف هستند به عنوان یک کارفرما از قانون کار تبعیت کنند و به واسطه این امر وظیفه دارند تا ماده ۱۵۴ قانون اجرایی را رعایت کنند.
وی عنوان کرد: در این آیین نامه کارخانجات بالای ۵۰ نفر باید فردی را به عنوان متولی ورزش داشته باشند. اگر ۲۰۰ کارگر در آن مرکز صنعتی فعالیت می کنند باید نه تنها متولی ورزش داشته باشند بلکه فضایی مناسب برای ورزش کارگران در نظر بگیرند. در واقع مبلغی را به حساب وزارت کار واریز کنند تا واحد ورزشی برای این قشر از جامعه ساخته شود.

داستان گفت: فرهنگ ورزش کردن برای کارگران می بایست نهادینه شود که تحقق این امر نیازمند آموزش، کارهای تبلیغاتی، تکرار، پافشاری، از خودگذشتگی و الگوسازی است که با همراه شدن مسئولان و پشتیبانی از این ورزش می توان شاهد موفقیت در این عرصه بود.

رئیس هیات ورزشی کارگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جامعه‌ای که به ورزش اهمیت بدهد انحرافات و آسیب‌های اجتماعی در آن کمتر است لذا باید تلاش کرد که شرایط و تسهیلات برای رشد ورزش استان و تامین منابع اقتصادی فراهم شود.

داستان تصریح کرد: هیات ورزش کارگری کهگیلویه و بویراحمد اواخر مرداد ماه امسال میزبان هیات کوهنوردی کارگران سراسر کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: سال ۹۶ استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین میزبان هیات کوهنوردی کارگران کشور بود که از ۲۷ استان کشور بیش از ۱۰۰ نفر شرکت کردند.

داستان تاکید کرد: اولویت نخست این هیات توجه به ورزش همگانی در حوزه ورزش کارگری است و تلاش می شود با گسترش ورزش همگانی در بین کارگران و خانواده های آنان، علاوه بر حفظ سلامتی، بازده کار آنان را نیز بیشتر کند.

رئیس هیات ورزشی کارگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر عضو گیری بیشتر توسط هیات های ورزشی کارگری استان، گفت: افرادی که مایل به عضو شدن در هیات های ورزش کارگری هستند می توانند با مراجعه به سامانه ورزش کارگری با واریز میلغ ۳۵۰ هزار ریال عضو شوند.

این سامانه صرفاً جهت ثبت نام از ورزشکاران کارگر به منظور مشارکت در رقابت های ورزشی و دوره های آموزشی است.

به افرادی که عضو هیات های ورزشی کارگری این استان می شوند ۵۰ درصد تخفیف برای استفاده از خدمات اماکن ورزشی داده خواهد شد.

ارائه تقویم ورزشی، تصمیم گیری پیرامون عضو گیری ورزشکاران کارگر و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات از جمله دستور کارهای این نشست بودند.

هم اینک ۲۷ انجمن ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲۰ مورد فعال و هفت مورد در حال توسعه هستند.

والیبال، فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، شنا، کوهنوردی، دوچرخه سواری و ورزش همگانی از جمله رشته های کارگری ساماندهی شده این استان هستند.

فدراسیون ورزش کارگری در آبان ماه ۱۳۹۱ تاسیس و در لیست فدراسیون های آماتوری ورزش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و در مهر ماه همان سال به عضویت موقت کنفدراسیون بین المللی ورزش کارگری در آمد.
هم اینک فدراسیون ورزش کارگری درسایه همکاری و تعامل دو وزارتخانه ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در چندین رشته ورزشی آقایان و بانوان فعالیت دارد.
با احتساب خانواده کارگران جامعه هدف این فدراسیون به بیش از ۴۰ میلیون نفر می رسد که رکن اصلی توسعه کشور و تولید کننده و مصرف کننده کالای ایرانی هستند.
نخستین مجمع انتخابات هیات ورزش کارگری این استان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۱۷ نفر شرکت کننده در یاسوج برگزار شد.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار جهانگیر پورملک گفت: هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» نامگذاری شده و به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلفی در تیپ ۴۸ فتح اجرایی خواهد شد. وی بیان کرد: صعود رزمندگان تیپ ۴۸ فتح به قله دوگوش آبشار یاسوج، دعوت از دکتر جانمحمد ملک زاده متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ارائه توضیحاتی درباره بهبود تغذیه و سبک غذایی در خانواده توسط او برای کارکنان تیپ از جمله این برنامه هاست. معاون هماهنگ کننده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: برپایی ایستگاه پایش علائم سلامت فردی (فشارخون، تست قند خون و BMi کارکنان)، دعوت از روانشناس جهت ارائه مطالبی در مورد کنترل استرس و اضطراب و بهبود شاخص‌های سلامت روان برای کارکنان یگان و خانواده آنان، اهدای خون و پیاده روی همگانی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در این یگان است.

دیگر خبرها

  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد