Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام ابراهیم موسی زاده استاد دانشگاه تهران در نشست دوشنبه‌های گام دوم انقلاب که در سازمان بسیج حقوق دانان برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب هم یک متن حقوقی و هم یک متن شرعی است و این متن شعار و از روی احساسات و هیجانات نیست، گفت: از نظر بنده بر روی تک تک کلمات فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فکر شده و حاصل تجربه یک انسان ۸۰ ساله است که در بسیاری از مناصب و جایگاه‌های والای دینی و سیاسی بوده و دارای تجارب بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: تبیین‌ها و تحلیل‌ها نقطه کلیدی کار است که باید ما را به یک مقصد و کلمه واحد برساند که آن هم فراهم کردن و مهیا کردن و تمدن سازی ظهور حضرت قائم (عج) است و نباید به تبیین و تحلیل‌ها و تئوری‌ها بسنده کرد.

حجت الاسلام موسی زاده بیان کرد: آرمان‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده از طریق نظام اداری به دست نیامده است و به نظر اینجانب تمامی افتخاراتی که ما در طول انقلاب به دست آورده‌ایم به حرکت و جریان انقلابی برمی‌گردد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه باید به این پرسش پاسخ داد که آیا می‌توان نظام اداری را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تبیین کرد، اظهار کرد: در حقیقت نظام اداری باید همسو با نظام سیاسی باشد و دارای تعارض نباشد.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: نظام اداری با نظام سیاسی باید همسو باشد و اگر ۱۰۰ درصد همسو نبودند حداقل پیرو یکدیگر باشند.

وی برخی آسیب‌هایی که در حوزه فاصله بین باید‌ها و واقعیت‌ها که در این بیانیه به آن اشاره شده است به شرح ذیل بیان کرد: فاصله گرفتن از ارزش‌ها که این ارزش‌ها، اتکا کردن به دشمن برای دریافت حقایق، درس نگرفتن از تجربه‌ها و تکرار اشتباهات دیگران، حب جاه، ریاست و دروغ و... که حتی در علوی‌ترین حکومت‌ها هم حب جاه و ریاست جزء آفات حکومت است. مدارا با فریبکاران در عرصه‌های داخلی و خارجی، تبعیض در توزیع منابع و شکاف طبقاتی، استفاده از قوه قاهره در معنویت و اخلاق، عدم خودسازی، خیانت به آرمان‌ها و شعارها، تجدیدپذیر بودن و عدم پایبندی به اصول، اسراف و ساده لوحی است.

حجت الاسلام موسی زاده گفت: خوبی بیانیه گام دوم انقلاب این است که آفات و ضعف‌ها را نشان داده که این آفات شما را به چنان ورطه‌ای می‌اندازد که خارج شدن از آن مشکل است. در حقیقت این بیانیه ما را با ضعف‌ها آشنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است که اقتصاد وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف رسید، گفت: در حقیقت اقتصاد اصل است و نه مبنا.

حجت الاسلام موسی زاده اظهار کرد: داشتن امید، کار جهادی و اتکا به جوان مومن (نه به ظاهر بلکه به باطن) چکیده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب است که شاخص این جوانان مومن را می‌توان از سخنان مقام معظم رهبری تعیین کرد.

وی ادامه داد: برخی از اصولی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، عبارتند از: عدالت محوری، آزادی محوری، عقلانیت، حاکمیت علم و دانش، اکتفا نکردن به وضعیت فعلی و هدف قرار دادن رستاخیز علمی، قوام به قسط بودن، معنویت (ایثار، توکل و ایمان)، حاکمیت اخلاق (خیرخواهی، گذشت، راستگویی، اعتماد به نفس)، همسویی نظام اداری با نظام سیاسی.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای موفق طرح نور گفت: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری یزد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی مبنی بر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اظهار کرد: استقلال ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین بعد آن بعد سیاسی و استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است، افزود: می‌بینیم که در تصمیمات، وضع قوانین و انتصابات کشور هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد، استقلالی که اکنون وجود دارد تا انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت.

دادستان کل کشور گفت: نیروهای نظامی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه دفاعی و نظامی به استقلال رسیده‌اند و این دستاورد بزرگ را در گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی به چشم دیدیم.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث جمهوریت نظام همواره حضور مردم را در انتخابات تحت هر شرایطی دیدیم، چه در دوران جنگ و زیر بمباران موشک و چه سال گذشته زیر بمباران تبلیغات سو علیه ایران به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نور در جامعه بسیار مؤثر بوده است، بیان کرد: با نهاد فراجا و برخی نهادهای دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به‌صورت جامع و با برنامه‌ریزی تداوم یابد.

دادستان کل کشور از بانوانی که مخاطب در طرح نور بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی کرد و در خصوص اینکه هیچ گونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد تصریح کرد: اخیراً لایحه حقوق عامه تکمیل شده است و به معاون حقوقی قوه قضائیه ارسال گشته است تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد موفق شدیم تا اسلامیت این نظام را به درستی اجرا کنیم اما باید بیشتر تلاش کنیم تا قوانین به اسلام نزدیک‌تر شود و مشکلات مردم در سایه احکام اسلام حل و فصل شود.

کد خبر 747675

دیگر خبرها

  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم