Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، میشل کوزینسکی تحلیلگر ارشد بین‌الملل شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از این اقدام ترامپ گفت که سابقه نداشته که دولتی در آمریکا رهبر یک کشوری را تحریم کند و حتی علیه فردی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز رویکرد مشابهی نداشته است.

وی گفت که ترامپ از این دستور به عنوان مثال تازه‌ای برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای استفاده می کند حال آن که بنا بر نظر بسیاری از ناظران بین المللی این خود آمریکا و اقداماتی که در پیش گرفته بوده که وضعیت را به شرایطی کشانده است که ما اکنون در آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات آمریکایی‌ها بودند که تنش‌زا بوده است.

کوزینسکی گفت که اگر آمریکا از ابتدا از توافق هسته‌ای خارج نمی شد اصولا چنین مسائلی که اکنون شاهد آن هستیم پیش می آمد؟ اگر هدف آمریکا این است که اول منجر به تغییرات در رفتار ایران شود و دوم این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند باید گفت با این تحولات و تحریم‌ها این امربه این زودی‌ها میسر نخواهد شد و نشانه‌ای دال بر رسیدن به این اهداف در میان نیست.

سم کیلی، یکی دیگر از کارشناسان این شبکه نیز در این رابطه با زیر سوال بردن ادعای ترامپ به این که دنبال دیپلماسی و مذاکره بر سر معامله جدید با ایران است، گفت: به سختی می‌توان گفت که درهای دیپلماسی چطور می تواند گشوده باشد، چرا که ایرانی‌ها هم بر این نکته تاکید کرده‌اند که اگر آمریکا به توافق هسته‌ای بازنگردد به هیچ عنوان وارد مذاکره‌ای نخواهند شد.

وی همچنین گفت: در میان هواداران ایران در منطقه هستند کسانی که شیعه هم نیستند و از این اقدام سمبلیک و فرمایشی آمریکا عصبانی هستند. اقدامی که علیه رهبری ایران صورت گرفته است. وی تنها یک رهبر یک فرقه خاص نیست بلکه یک رهبر مذهبی است.

کیلی با اشاره به اعلامیه آقای مونچین درباره اضافه شدن نام آقای ظریف در فهرست افراد تحریمی در روزهای آینده و با اشاره به ادعای آمریکا برای پیگیری رویکرد دیپلماتیک درباره ایران، گفت: این اقدام علیه ظریف عملا احتمال هر گونه دیپلماسی را از بین می‌برد، آن هم با اعمال تحریم های سخت علیه دیپلمات ارشد کشوری. این اقدام حمله به روابط دیپلماتیک به حساب می آید با وجود این که دو کشور رابطه رسمی ای ندارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جماران؛ خبرگزاری ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا، نوشت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

این خبرگزاری افزود: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات