Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@19:19:30 GMT

اینجا همه از ساعت متنفرند!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۹۲۵۴

به گزارش ایلنا، اگر از ساعت و زمان خسته شدید و ترجیح می‌دهید گرفتار شب و روز نباشید؛ اگر از تابستان‌ با روزهای بلند و طولانی و زمستان با شب‌های طولانی و بدون گذر زمانش فراری هستید؛ یک جزیره در شمال کشور نروژ آماده میزبانی از شما است.

کم نیستند افرادی که ساعت و زمان را مانعی در برابر زندگی بی‌دغدغه و رهای خود می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوست دارند هر ساعتی از خواب بیدار شدند؛ همان ساعت صبح زود باشد و هر ساعتی که خوابشان گرفت؛ شب و وقت استراحت باشد.

شب‌ها کار کنند و در شهر گشت بزنند و طول روز استراحت کنند یا صبح‌ها خواب باشند و تازه بعدازظهر روز خود را آغاز کنند. موضوع «زیست شبانه» که این روزها درباره تهران و برخی کلان‌شهرها مطرح می‌شود؛ روایت دیگری از ساعت‌زدگی و جنگ با زمان است.

 

۶۹ روز کامل

حالا، ساکنان جزیره‌ای در نیمه کره شمالی جهان تصمیم گرفتند ساعت‌های خود را از بین ببرند یا دور بریزند و از شر زمان خلاص شوند. می‌خواهند اولین شهر بدون زمان تاریخ جهان باشند و محدودیت‌های زمانی و ساعتی از اهمیت بیفتد.

البته، موقعیت جغرافیایی این جزیره اجازه چنین کاری می‌دهد. جزیره سوماروی در شمال مدار قطب شمال و غرب منطقه ترومسوی نروژ قرار دارد. در این منطقه، از ۱۸ می تا ۲۶ جولای (یعنی ۶۹ روز) خورشید به طور کامل غروب نمی‌کند و در نیمه شب هنوز رگه‌هایی از تابش او وجود دارد.

در حقیقت، می‌توان گفت در این جزیره بیش از دو ماه کاملا روز است و بهترین فرصت برای اینکه ساعت و زمان را دور انداخت. از آن سو، ساکنان این جزیره یک دوره طولانی از نوامبر هر سال تا ژانویه را در شب کامل به سر می‌برند. باز هم در این بازه ساعت مفهوم خود را از دست می‌دهد و روز و شب بی‌معنی است.

به همین خاطر، مردم محلی تصمیم گرفتند ساعت‌های خود را دور بیندازند. ساعت ۲ نصف شب برای آن‌ها وسط روز است و بچه‌های در پارک مشغول بازی و کارمندان سر کار هستند. برخی از مردم دارند شنا می‌کنند و دیگران کارهای خانه خود را انجام می‌دهند.

انعطاف‌پذیری در کار و مدرسه

شخصی به نام Kjell Ove Hveding طراح و مبتکر شهر بدون زمان بوده و ایده دور انداختن ساعت‌ها در این جزیره را مطرح کرده است. مردم محلی در یک رای‌گیری و نام‌نویسی برای قانونی کردن این طرح شرکت کردند و ۱۳ ژوئن نامه آن‌ها به پارلمان نروژ ارسال شده است.

آن‌ها می‌خواهند با برداشتن محدودیت‌های زمانی و ساعت‌های کار سنتی، انعطاف‌پذیری بیشتری در مدرسه، اداره‌ها و ساعت‌های کار آزاد ایجاد کنند. شغل اصلی نزدیک به ۳۰۰ ساکن این جزیره ماهی‌گیری است و البته گردشگری از صنایع درآمدزای آن‌هاست.

منبع: تابناک با تو

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهان خواب قطب شمال کره شمالی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز جمعه ۲۱ اردیبهشت انجام خواهد شد.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

دیگر خبرها

  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • زمان بلیت‌فروشی دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد
  • این شهر می خواهد ۲ ساعت به مدت زمان شبانه‌روز اضافه کند!
  • زمان در این شهر ۲۶ ساعت است نه ۲۴ ساعت!
  • تغییر زمان شبانه‌روز از ۲۴ به ۲۶ ساعت در این شهر
  • زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد
  • زمان اولین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات
  • زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
  • زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد (+شرایط)