Web Analytics Made Easy - Statcounter

این "نوشیدنی ساده خانگی" برای پاکسازی کل بدن از مواد زائد استفاده می‌شود و نوشیدنی‌ محسوب می‌شود که هم غذا و هم دواست و کلیه‌ها را پاکسازی می‌کند, سده‌ها و گرفتگی‌های کبد را نیز برطرف می‌کند. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ اجتماعی طب سنتی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ "ماءالجبن" یکی از دارو ـ غذاهایی است که در طب سنتی کشورمان از جایگاه خاصی هم در درمان بیماریهای مختلف و هم در پیشگیری از بیماریها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع "ماء‌الجبن" بیشتر خاصیت دارویی و پاکساری دارد اما در کنار آن خاصیت غذایی نیز دارد که بیشتر برای پاکسازی خلط سودای اضافه و غیر‌طبیعی استفاده می‌شود.

اما ماءالجبن چیست؟ در واقع می‌توان گفت آب به جا مانده از پنیری است که به وسیله سرکه تهیه شده باشد.(دستور تهیه ماءالجبن در ادامه آمده است)

ماءالجبن در درمان بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات پوستی و اعصاب نیز کاربرد دارد؛ افرادی که مشکلات گوارشی یا بیماریهای خاص ندارند، می‌توانند گه‌گاه از آن استفاده کنند.

خواص ماءالجبن آفتیمونی

ـ ماء‌الجبن افتیمونی دوایی است که برای پاکسازی کل بدن از مواد زائد استفاده می‌شود و نوشیدنی‌ محسوب می‌شود که هم غذا و هم دواست.

ـ ماءالجبن به‌دلیل رقت و لطافت, نفوذ‌پذیری بالایی دارد و به‌ سرعت هضم و جذب بدن می‌شود.

ـ بعد از مصرف ماءالجبن، فضولاتی در بدن باقی نمی‌ماند و همه غذای بدن می‌شود.

ـ "ماءالجبن" صفرا, سودا و اخلاط سوخته و مواد زائد را در بدن پخته و به‌اصطلاح "نضج" می‌دهد و از بدن دفع می‌کند.

ـ ماءالجبن، کلیه‌ها را پاکسازی می‌کند, سده‌ها و گرفتگی‌های کبد را نیز برطرف می‌کند.

ـ ماءالجبن رفع‌کننده بیماری‌هایی مانند واریس, بی‌خوابی, افسردگی, وسواس, آکنه, حساسیت‌های پوستی, بوی بد دهان, یبوست مزمن, خارش, درد سیاتیک, شقاق و ... است.

طرز تهیه ماءالجبن

800 گرم شیر را جوشانده و  150 گرم سکنجبین ترش به آن اضافه شود و اگر سکنجبین بسیار ترش نباشد، مقداری سرکه انگوری یا آبغوره یا آب‌لیمو به آن اضافه کنید تا شیر بریده شود.

زمانی که شیر بریده شد, آن از روی حرارت برداشته شود و از یک پارچه یا تنظیف عبور داده تا جرم آن گرفته و آب آن خارج شود؛ مایع حاصل‌شده "ماءالجبن" نام دارد که بسیار مقوی و مفید است.

می‌توان روزی یک تا 2 استکان گرم از ماءالجبن را مصرف کرد البته پودر ماءالجبن آماده در عطاری‌ها به فروش می‌رسد.

افراد می‌توانند ماءالجبن را حداقل 40 روز مصرف کنند؛ برای بهره‌مندی بیشتر می‌توان یک بار صبح ناشتا از ماءالجبن استفاده کرد و تا 2 ساعت غذایی مصرف نشود سپس دوباره ماءالجبن مصرف شود و پس از گذشت یک ساعت غذا مصرف شود؛ بهتر است که افراد پس از مصرف ماءالجبن به فعالیت پرداخته تا عرق کنند چرا که این کار به دفع بیشتر مواد زائد کمک می‌کند.

بهتر است که ماءالجبن به مدت 40 روز استفاده شود همچنین بروز قی (استفراغ) یا اسهال در پی مصرف ماءالجبن طبیعی است چرا که سیستم هوشمند بدن میل به خارج کردن مواد زائد دارد که به‌تدریج برطرف می‌شود.

طب سنتی|"کلسترول ‏LDL" خون خود را با مصرف این دانه کاهش دهیدمشاهده شیوع "اسهال و استفراغ ویروسی" + نسخه درمانی طب سنتیطب سنتی|راهکار ساده درمان "خارش" بدنطب سنتی| 7 تدبیر ضروری برای درمان "بزرگی پروستات"طب سنتی|یک روش ساده برای ازبین‌بردن "میخچه"طب سنتی|آشنایی با 12 ترکیب ساده خوراکی "استخوان‌ساز"طب سنتی|گرفتگی عروق قلب را با این معجون طبیعی برطرف کنیدطب سنتی|دستورات غذایی برای افزایش شیر مادرطب سنتی| مهم‌ترین عامل ابتلا به "کبد چرب" را بشناسید

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1302/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: برای تابستان امسال ۴۷ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر ۲.۵ برابر الگو، ۲۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیر‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد