Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@15:15:54 GMT

تحریم ظریف پایان دیپلماسی است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۹۶۰۴

شبکه خبری آمریکایی در واکنش به تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که اقدام علیه ظریف عملا احتمال هرگونه دیپلماسی را از بین می‌برد، آن هم با اعمال تحریم‌های سخت علیه دیپلمات ارشد یک کشور.   به گزارش صدای ایران، میشل کوزینسکی تحلیلگر ارشد بین‌الملل شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از این اقدام ترامپ گفت که سابقه نداشته که دولتی در آمریکا رهبر یک کشوری را تحریم کند و حتی علیه فردی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز رویکرد مشابهی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که ترامپ از این دستور به عنوان مثال تازه‌ای برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای استفاده می کند حال آن که بنا بر نظر بسیاری از ناظران بین المللی این خود آمریکا و اقداماتی که در پیش گرفته بوده که وضعیت را به شرایطی کشانده است که ما اکنون در آن هستیم. این اقدامات آمریکایی‌ها بودند که تنش‌زا بوده است.
کوزینسکی گفت که اگر آمریکا از ابتدا از توافق هسته‌ای خارج نمی شد اصولا چنین مسائلی که اکنون شاهد آن هستیم پیش می آمد؟ اگر هدف آمریکا این است که اول منجر به تغییرات در رفتار ایران شود و دوم این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند باید گفت با این تحولات و تحریم‌ها این امربه این زودی‌ها میسر نخواهد شد و نشانه‌ای دال بر رسیدن به این اهداف در میان نیست.
سم کیلی، یکی دیگر از کارشناسان این شبکه نیز در این رابطه با زیر سوال بردن ادعای ترامپ به این که دنبال دیپلماسی و مذاکره بر سر معامله جدید با ایران است، گفت: به سختی می‌توان گفت که درهای دیپلماسی چطور می تواند گشوده باشد، چرا که ایرانی‌ها هم بر این نکته تاکید کرده‌اند که اگر آمریکا به توافق هسته‌ای بازنگردد به هیچ عنوان وارد مذاکره‌ای نخواهند شد.
وی همچنین گفت: در میان هواداران ایران در منطقه هستند کسانی که شیعه هم نیستند و از این اقدام سمبلیک و فرمایشی آمریکا عصبانی هستند. اقدامی که علیه رهبری ایران صورت گرفته است. وی تنها یک رهبر یک فرقه خاص نیست بلکه یک رهبر مذهبی است.
کیلی با اشاره به اعلامیه آقای مونچین درباره اضافه شدن نام آقای ظریف در فهرست افراد تحریمی در روزهای آینده و با اشاره به ادعای آمریکا برای پیگیری رویکرد دیپلماتیک درباره ایران، گفت: این اقدام علیه ظریف عملا احتمال هر گونه دیپلماسی را از بین می‌برد، آن هم با اعمال تحریم های سخت علیه دیپلمات ارشد کشوری. این اقدام حمله به روابط دیپلماتیک به حساب می آید با وجود این که دو کشور رابطه رسمی ای ندارند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سی ان ان ظریف تحریم ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چارشنبه اعلام کرد که واشنگتن و لندن در اقدامی مشترک دو شخص و سه نهاد را در ارتباط با جنبش حماس در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری مدعی شد این اشخاص و نهادها برای تسهیل ارائه کمک‌های مالی به حمای تحریم شده‌اند.

حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در عملیاتی با نام «طوفان الاقصی» را از غزه  علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ حملاتی مرگبار را علیه مردم فلسطین آغاز کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس رای دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان