Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@00:10:32 GMT

کبودی‌ها را نادیده نگیرید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۹۶۳۲

کبودی‌ها را نادیده نگیرید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کبودی اغلب توسط افراد نادیده گرفته می‌شود و به ندرت مورد بررسی قرار می‌گیرد. زمانی که یک شخص دچار آسیب‌های فیزیکی می‌شود، این آسیب به رگ‌های خونی زیر پوست او فشار می‌آورد و موجب کبودی می‌شود. البته این اتفاق بیشتر در افراد مسن رخ می‌دهد زیرا پوست آنها بسیار نازک است و به سرعت رگ‌های آنها آسیب می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، کبودی که به آسانی رخ دهد، می‌تواند به یک وضعیت اورژانسی پزشکی تبدیل شود. اگر این کبودی‌ها به طورمکرر و بدون علت مشخصی رخ دهد، ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا بهبود یابد و در برخی موارد منجر به آسیب‌های جدی و کبودی‌های دردناک می‌شود.

گاهی اوقات علت این کبودی‌ها ارثی است اما در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی باشد.

در اینجا با برخی از این وضعیت‌ها آشنا خواهید شد.

بیماری کبدی

بیماری کبدی « سیروز» (التهاب شدید کبد) باعث می‌شود تا کبد آزادسازی پروتئین انعقاد خون را متوقف کند. از همین پوست بیمار زرد می‌شود و با خارش همراه است. از طرفی رنگ ادرار او نیز تیره و پاهایش متورم می‌شود.

اختلالات خونریزی

اختلالات ژنتیکی خونریزی، باعث می‌شود که خون افراد به آرامی لخته شود و در بعضی مواقع به طور کامل از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

کمبود ویتامین

کمبود ویتامین C منجر به بروز بیماری «اسکوربوت» می‌شود که با خونریزی لثه و کبودی همراه است و پس از مدتی طولانی بهبود می‌یابد.

همچنین کمبود ویتامین K نیز بزرگسالان و نوزادان را با مشکلاتی مواجه می‌کند که در نوزادان با تزریق و در بزرگسالان با مصرف مکمل‌های ویتامینی درمان می‌شود.

سرطان

از طرفی لوسمی نیز بر مغز استخوان و جریان خون بیمار تاثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به خونریزی لثه و کبودی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پوست ویتامین درمان مغز پوست درمان ویتامین کبودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی افغانستان را با ایران اشتباه نگیرید | بازیکنان لیگ برتری در ترکیب رقیب تیم ملی

تیم ملی فوتسال ایران در حالی نخستین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را از ساعت 12:30 امروز در سالن هائومارک تایلند آغاز کرده و مقابل افغانستان قرار گرفته که سرمربی و بازیکنان حریف شناخت خوبی از شاگردان وحید شمسایی دارند.

جدا از اینکه مجید مرتضایی هدایت تیم ملی فوتسال افغانستان را برعهده دارد و به دلیل سال‌ها حضور و فعالیت در لیگ برتر شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی و تفکرات وحید شمسایی دارد، بازیکنان افغانستان هم در لیگ برتر ایران به میدان رفته‌اند.

محمدجواد صفری، مهدی نوروزی، مهران غلامی، اکبر کاظمی و فرزاد محمودی 5 بازیکنی هستند که در شروع بازی برای افغانستان به میدان رفتند که اسامی آنها جالب توجه است.

افغانستان نخستین حضورش در جام ملت‌های آسیا را با این بازیکنان و سرمربی ایرانی خود تجربه می‌کند و به دنبال خلق شگفتی و نمایش موفق مقابل ایران است.

کد خبر 845377 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید
  • تیم ملی افغانستان را با ایران اشتباه نگیرید
  • تیم ملی افغانستان را با ایران اشتباه نگیرید | بازیکنان لیگ برتری در ترکیب رقیب تیم ملی
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • حکم قضات منجر به آسیب تولید یا اشتغال نشود
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی