Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا امسال با وجود بارش های مناسب، مدیریت مصرف همچنان باید در کشور اجرا شود، اظهار کرد: برخی کشاورزان به سبب جانب احتیاط بیشتر معتقدند که آب سبز نباید در زمان پیک آزاد شود و چون عمدتا سد‌های مصرف یک بخش تولید برق و یک بخش آب توربین‌ها را به حرکت در می‌آورند، از این رو با افزایش و کاهش مصرف به سبب خالی شدن سدها، تعادل از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای برقراری تعادل در بهره برداری از سد‌ها و تولید انرژی برق آبی نیاز است که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مدیریت هوشمند ایجاد کنند. البته این امر بدان معنا نیست که تمامی مصرف از این طریق جبران شود.

قره‌خانی با اشاره به اینکه امکان افزایش مجدد قیمت برق وجود ندارد، بیان کرد: براین اساس برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، مردم باید مدیریت مصرف را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: رشد مصرف برق کشور سالیانه ۷ درصد است/تعرفه پلکانی، ابزاری مناسب برای مدیریت مصرف

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب دارد، اظهار کرد: برای مشترکان پرمصرف آب همانند برق تعرفه بیشتر دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد آب توسط سیستم فرسوده توزیع هدر می‌رود، گفت: هدر رفت آب توسط سیستم فرسوده توزیع علاوه بر ایجاد آلودگی در افزایش قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارد، به همین دلیل هوشمند کردن سیستم مصرف آب، شست و شوی حیاط با آب چاه‌ها و طراحی استفاده از آب کمتر توسط فلاش تانک‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته قره‌خانی، با توجه به بارش‌های مناسب در سال زراعی آبی اکثر سد‌ها پر آب یا سر ریز شدند که با این وجود امسال در اکثر مناطق کشور در حوزه کشاورزی و آب شرب مشکلی نداریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه افزایش بارش و موهبت الهی ارتباطی به عدم رعایت الگوی مصرف ندارد، گفت: با توجه به اقلیم گرم و خشک ایران، بارش مناسب در یک سال زراعی دلیل نمی‌شود که مدیریت و الگوی مصرف را رعایت نکنیم.

وی ادامه داد: با وجود موهبت‌های الهی فراوان، اما از نظر الگوی مصرف در بیشتر زمینه‌ها از استاندارد جهانی بالاتر هستیم، بنابراین از مردم انتظار داریم که مصرف خود را مدیریت کنند تا مشکل خاصی اتفاق نیفتد.

قره‌خانی در پایان با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب تنها منوط به سال‌های خشکسالی و کم آبی نیست، تصریح کرد: البته وقوع بارش و سیل اخیر بدان معنا نیست که مدیریت مصرف را رها کنیم چرا که افراد تحت هر شرایطی باید مصرف بهینه داشته باشند.

انتهای پیام/

مدیریت مصرف آب تنها مربوط به سال های خشکسالی نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو انرژی آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

دیگر خبرها

  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان سیستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی