Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یحیی کمالی‌پور»، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "اقدام حقوقی ایران در تجاوز پهباد آمریکایی" گفت: حاکمیت سرزمینی کشورها برای آنها قابل احترام است. هیچ کشوری حق ندارد وارد حدود کشور دیگری شود، خصوصا با تجهیزات و دستگاه‌هایی که جنبه جاسوسی و مجرمانه دارند.

او ادامه داد: ایران ضمن برخورد مناسبی که با این موضوع انجام داد، می‌تواند در محاکم بین‌المللی طرح دعوی کرده و تجاوز پهباد آمریکایی به خاک کشورمان را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راه برای ایران باز است تا از طریق نهادهای بین‌المللی این موضوع را پیگیری کند.

کمالی‌پور مطرح کرد: ایران از طریق دیپلماسی به سفارت حافظ منافع آمریکا هشدارهای لازم را داده و به سازمان ملل هم اعلام شده است. نهایتا دستگاه دیپلماسی ما در کنار اقداماتی که نیروهای نظامی ما در جهت حدود کشورها انجام می‌دهند، باید امور دیپلماسی مبتنی بر نقض حاکمیت کشورمان توسط آمریکا را پیگیری کنند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در دوره جدید آقای رئیسی بازدیدی از زندان ها داشته‌اید؟ گفت: نخیر بازدیدی نداشته‌ایم. اگر کمیسیون قضایی مواردی را احساس کند، بازدید انجام می‌شود. کمیسیون قضایی اگر مواردی را مشاهده کند که نیاز باشد می‌تواند اعلام و از زندان‌ها بازدید کند. اینکه خارج از کمیسیون درخواستی در خصوص بازدید زندان فشافویه شده و موافقت هم شده باشد، خبر نداریم. از ناحیه کمیسیون حقوقی اتفاق خاصی نیفتاده است هر زمان کمیسیون بخواهد از زندانی بازدید کند، بلافاصله به مسئولین قضایی اعلام شده و انجام می‌شود.

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جاسوسی زندان سازمان ملل برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور حجت الاسلام رئیسی و شهباز شریف 8 سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم  و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضا رساندند.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • دست دیپلماسی در دست میدان