Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه «سیراکیوس» در مطالعه‌ای ۶۳ کارمند را که اجازه استفاده از مرخصی استحقاقی داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

آن‌ها متوجه شدند هر قدر فرد در طول سال بیشتر مرخصی بگیرد و بیشتر به سفر رود، کمتر احتمال دارد به سندرم متابولیک مبتلا شود.

سندرم متابولیک یک اصطلاح پزشکی است که به مجموعه‌ای از وضعیت‌ها از قبیل فشار خون و کلسترول بالا گفته می‌شود که در مجموع خطر ابتلاء به بیماری قلبی و دیابت نوع دو را، افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه فرد تعداد بیشتری از این علائم را داشته باشد، خطر ابتلای وی به بیماری قلبی و عروقی بالاتر می‌رود.

بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی که طی یک سال گذشته به دفعات به سفر رفته بودند با خطر کمتر ابتلاء به سندرم متابولیک و علائم متابولیک روبرو بودند. همچنین احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در افرادی که طی ۱۲ ماه گذشته پنج بار به سفر رفته بودند ۱۶ درصد بود؛ این در حالی است که این احتمال برای افرادی که به سفر نرفته بودند ۴۶.۷ درصد بود. این مطالعه همچنین نشان داد که این کارمندان با هر سفری که می‌روند احتمال ابتلای آن‌ها به سندرم متابولیک تا یک چهارم کاهش می‌یابد.

محققان خاطر نشان کردند که همه افراد در محل کار و منزل در معرض استرس قرار دارند که برای سلامت قلب مضر است.
استرس می‌تواند باعث روی آوردن فرد به عادات بد مثل سیگار کشیدن و خوردن خوراکی‌های ناسالم شود که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی که شایع‌ترین علت حمله قلبی هستند را، افزایش می‌دهند.

به گفته محققان، مرخصی گرفتن و دور شدن از محل کار و خانه، روش بسیار خوبی برای کاهش استرس است. همچنین اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به کاهش استرس کمک کند، اما باید به یاد داشت که هر تغییری باید پایدار باشد و خود به منبع دیگری برای استرس تبدیل نشود.

محققان نتیجه این مطالعه را حائز اهمیت خواندند، زیرا نشان می‌دهد هر چه فرد بیشتر به سفر رود، خطر ابتلای وی به بیماری قلبی و عروقی کمتر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای سالم نگه داشتن قلب‌تان سفر کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساده‌ترین روش تهیه کیک شکلاتی قابلمه‌ای (فیلم) طرز تهیه کیک خیس شکلاتی به ساده‌ترین روش در خانه (فیلم) طرز تهیه کیک صبحانه ساده، نرم و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)
  • جدایی کلوپ استرس قهرمانی را بیشتر کرده است
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان