Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به سالروز گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: سالروز شهادت شهید دکتر آیت‌الله بهشتی به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است و این هفته فرصتی برای تجلیل از خدمات موثر این شهید والامقام در قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید بهشتی فقیهی عالم و به معنای حقیقی کلمه، خود را وقف اسلام کرد و در نظام اسلامی خدمات شایسته ای انجام داد، افزود: شهید بهشتی از همان سال 1342 با نهضت حضرت امام(ره) همراه شد و تا آخرین لحظه عمر با برکت خود ایستادگی کرد.

حجت الاسلام رضوی راد با اشاره به اینکه شهید بهشتی هم در فضای عمومی  و هم در فضای دانشگاهی کشور تأثیرگذار بود و وزنه علمی و اعتقادی بزرگی در انقلاب محسوب می شد، گفت: شهید بهشتی با حضور موثر در بین مردم و مساجد باعث شکل گیری حرکت های عظیم مردمی شد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در واقع جا پای این شهید بزرگوار گذاشته و مجموعه قوه قضائیه از رئیس تا تمام کارکنان و قضات می خواهند راه ایشان را ادامه دهند، گفت: این رسالت بزرگ و عمیقی است؛ قوه قضائیه باید مأمن و پناهگاهی برای محرومین و ضعفا باشد و آحاد مردم جامعه باید این مجوعه را مأمنی برای احقاق حق و اجرای عدالت بدانند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با تأکید بر اینکه مردم بایستی از قوه قضائیه و اقدامات آن حمایت کنند، گفت: از زمان آمدن رئیس جدید قوه قضائیه تلاش های خوبی شکل گرفته و امیدواریم ایشان بتواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در اذهان عمومی ایجاد شده است، مردم انتظار دارند با کسانی که مخل و متجاوز به حقوق بیت المال هستند و اموال عمومی را غارت می کنند و با حقوق های نجومی و اختلاس اقتصاد کشور را ناامن کرده اند به طور قاطعانه برخورد شود.

حجت الاسلام رضوی راد ادامه داد: لازم است تا چند دانه درشت و مفسد اقتصادی به دار مجازات سپرده شوند و چنانچه این امر صورت بگیرد از نظر اقتصادی منفعت هایی برای کشور رقم خواهد خورد و کسی دیگر جرأت نخواهد کرد به بیت المال تجاوز کند و امروز این انتطار از قوه قضایه به حق است.

وی با بیان اینکه در مجموعه قوه قضائیه قضات خدمتگزار کم نیست، تصریح کرد: این مسئله را مردم باید در کف جامعه مشاهده کنند که تا رسیدن به این مطلوب فاصله داریم و گلایه هایی وجود دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله به ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی تأکید کرد و گفت: در زمانی که دشمن با تحریم های ظالمانه قصد ضربه زدن به کشور را دارد، مفسدان اقتصادی خائنان به ملت هستند و باید با آنها جدی برخورد شود.

 وی با اشاره به اینکه جذب نیروهای مومن و انقلابی در بدنه قوه قضائیه از مهمترین رسالت های دیگر قوه قضائیه است، افزود: در حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی جوانان انقلابی زیادی وجود دارد که بایستی از ظرفیت آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی بهره گرفت.

حجت الاسلام رضوی راد بکارگیری ظرفیت حوزه های علمیه در مجموعه قوه قضائیه را ضرورتی مهم دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه با آشنایی کاملی که از مسائل فقهی و مبانی اسلامی دارند، می تواند به عنوان یک ظرفیت بزرگ در جامعه ایفای نقش کنند.

وی با تاکید بر اینکه زمان رسیدگی به دادرسی ها کوتاه‌تر شود، گفت: ثمره برخوردها و اقدامات باید زودتر مشخص شود؛ معنا ندارد مجرمی چهار سال برای اجرای حکم منتظر بماند و وقتی دلایل و شواهد محکمی وجود دارد و خود فرد هم معترف است باید در کوتاه ترین زمان به آن رسیدگی شود و مردم برخوردها را احساس کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با بیان اینکه رؤسای قوه قضائیه در طول انقلاب خدمات شایسته ای انجام دادند، افزود: قطعا روح شهید بهشتی از این اقدامات راضی خواهد بود.

وی رسیدگی به اموال مسئولین را ضرورتی دیگر خواند و عنوان کرد: از مدیران و مسئولین در تمامی مسئولیت های کشور خواسته شود اموال و دارائی خود را به طور شفاف اعلام کنند و کسانی که هزاران میلیارد سرمایه دارند باید پاسخگو باشند که از کجا آورده اند؟ و مسئولین قضائی باید "از کجا آورده ای؟" را از همه سوال کنند.

حجت الاسلام رضوی راد با تأکید بر اینکه اموال نجومی برخی از مدیران مردم را نگران کرده است، افزود: مردم مدیرانی همچون شهید رجائی ساده زیست و انقلابی می خواهند؛ مسئولین باید در جنوب شهر کنار محرومین زندگی کنند و مردم این را می خواهند که در واقع حکومت اسلامی به این معنا است.

 وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید در مساجد بین مردم حضور پیدا کنند، گفت: مردم اگر مسئولین را در این وضعیت ببینند از نظام و کشور حمایت می کنند همانطور که تاکنون حامی مسئولین بوده اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه برخورد با محتکران در این شرایط امری ضروری است، افزود: برخورد با کسانی که کالایی را احتکار می کنند در حد پلمپ کافی نیست؛ بلکه اموال احتکار شده که از نیازهای اساسی مردم هستند اگر قابل استفاده است باید در اختیار مردم قرار گیرد و با قیمت عادلانه تقسیم شود و احتکار کننده در بین مردم به طور جدی مجازات شود.

وی کار فرهنگی در امور قضائی و پیشگیری از وقوع جرم را ضرورتی دیگر خواند و گفت: صدا و سیما و رسانه ها هم باید فعال شوند؛ قوه قضائیه ناهنجاری هایی اجتماعی از جمله موضوع حجاب و عفاف را با اقدامات مناسب فرهنگی و حمایت از دستگاه های فرهنگی می تواند به بهترین نحو تبیین و مانع ترویج این ناهنجاری ها شود.

حجت الاسلام رضوی راد در این خصوص تصریح کرد: در برخورد با معضل حجاب،اقدامات فکری بسیار موثر است؛ در موضوعاتی که تظاهر به بدحجابی و تبلیغ می کنند که نوعی دهن کجی به نظام و کشور است، باید برخورد قاطعانه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در اثر برخورد برخی تظاهرکنندگان به بدحجابی پارک ها و اماکن عمومی ناامن شده اند و همه باید دست در دست یکدیگر دهند تا جلوی این معضلات گرفته شود تا مردم احساس امنیت اخلاقی و رفتاری داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در پایان خاطرنشان کرد: مردم و قوه قضائیه هم باید از نیروی انتظامی در برخوردها حمایت کنند چراکه سبزپوشان دلسورز جامعه امنیت اخلاقی در جامعه را ایجاد می کنند.

 انتهای پیام/ 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان

سید احسان عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال شاهد ثبات قابل قبول بازار به لحاظ قیمتی و مقداری هستیم.

وی با اشاره به تحولات شکل گرفته شده طی دو سال گذشته، تصریح کرد: وفور کالاها در بازار بخصوص در حوزه میوه باعث شده کیفیت و قیمت قابل قبولی نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خاطر نشان کرد: ما با توجه به موجودی اقلام کالایی سیاست‌ها را در جهت تأمین منافع مردم تنظیم و تیم اقتصادی استان برنامه‌ها را رصد و گزارش دهی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب نانوایی‌ها خاطر نشان کرد: ما امروز به جز بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک بحث برنامه کشیک را برای نانوایی‌ها تدوین و این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها اجرا و در همین راستا، سهمیه مازاد پخت اختصاص پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار در خصوص تأمین سایر کالاهای اساسی مثل برنج و شکر عنوان کرد: برنامه تزریق کالاها از جمله مقداری گوشت و مرغ منجمد در هر سه شهرستان اجرایی خواهد شد.

عسکری با اشاره به چهارچوب مدیریت در سطح استان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که در کنار فعالیت بخش خصوصی منافع مصرف کننده هم به نحو قابل قبولی تأمین شود.

وی با اشاره به بحث نانوایی‌ها با توجه به مکانیزه شدن نظارت بر آنها بیان کرد: یک سامانه تحت عنوان نانینو طراحی شده که در این سامانه تمامی جزئیات قیمتی و مقداری نان، وزن و همه ابعاد آن دیده شده و از این جهت تخلفاتی که در گذشته صورت می گرفته با محدودهایی مواجه شده است.

عسکری خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت مداوم تخلفات را ارسال و داده‌ها را بررسی و در کنار این آنالیز جرایمی از جمله جریمه کاهش سهمیه آرد را اعمال می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: وقتی یک نانوایی از لحاظ قیمتی یا هر چیزی تخلف انجام می‌دهد، اتوماتیک سهمیه کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص درخواست افراد برای خرید تعداد بالای نان با اشاره به روبرو شدن با محدودیت‌ها ابراز کرد: مراکز پرجمعیت باید شناسایی و کارت‌های مخصوص برای آنان طراحی شود.

عسکری محدودیت ایجاد شده برای فروش نان در نانوایی‌ها را برای جلوگیری از مصرف نامتعارف نان ضروری دانست.

عسکری خاطر نشان کرد: سهمیه خاص برای مناطقی که مصرف زیاد نان دارند با هماهنگی مجموعه معاونت امور اقتصادی وجود دارد.

کد خبر 6063904

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی