Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل مهری شندی، مدیر خانه قرآن شهری «چهارده معصوم(ع)» شندآباد در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 20 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، ترتیل و تحقیق از گرایش‌های آموزشی این خانه قلمداد می شوند.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهری، از ترتیل به عنوان بهترین روش تلاوت گفت و ادامه داد: ترتيل بهترين روش برای تلاوت است، زيرا اين روش ويژگی‌هايی دارد كه خواننده قرآن با آن به سوی هدف عالی نزول قرآن كه هدايت انسانهاست، هدايت می‌شود.
مدیر خانه قرآن شهری چهارده معصوم(ع) شندآباد یادآور شد: تجوید، علم قرائت فصیح قرآن و فن تلفظ صحیح حروف آن است. این دانش از دانش‌های قرآنی است. این علم مجموعه قواعد و ضوابطی را برای صحیح خواندن حروف و کلمات قرآن و نیز دیگر مباحث آوا‌شناسی در برمی‌گیرد.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: کسی که قرآن را یاد بگیرد و متواضع در علم باشد و آن را به بندگان خدا بیاموزد و اجرش را از خدا بخواهد، در بهشت بزرگتر از ثواب او و بزرگتر از مقام و منزلت او چیزی نیست و در آنجا از بالاترین مقامها و شریفترین منازل برخوردار است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی آموزش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر آموزش‌های امدادی و فرهنگی این معاونت به مسافرین نوروزی در عوارضی قم - کاشان ارائه شده است گفت: همزمان با اجرای طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر که از ۲۶ اسفندماه سال گذشته اجرا می‌شود، با نصب بنر‌های آموزشی با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌های امدادی و رعایت قوانین رانندگی در جاده‌ها و پایگاه‌ها کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: مربیان این معاونت با استقرار در ایستگاه‌های آموزشی که در عوارضی قم – کاشان برپا شده است به ارائه خدمات می‌پرداند.

جواد تمسکی  با اشاره به این که این خدمات در دو بخش آموزش امدادی و فرهنگی به مسافرین نوروزی ارائه می‌شود اظهار کرد: آموزش‌های امدادی از قبیل: آشنایی با CPR, مخاطرات طبیعی، کمک‌های اولیه و داروشناسی مقدماتی مربوطه است.

وی گفت: توصیه‌های ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث، فراخوان و دعوت به ثبت نام و شرکت در دوره‌های امدادی همراه با توزیع بروشور و پخش کلیپ‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های فرهنگی این معاونت است.

دیگر خبرها

  • تصاویری از کارگاه آموزشی احکام ویژه کودکان و نوجوانان در روستای الیف
  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز
  • جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز در غزه
  • جنایت صهیونیست ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز در غزه
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس