Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@14:54:11 GMT

تشکیل کمیته تهاتر بین ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۰۲۶۲

تشکیل کمیته تهاتر بین ایران و پاکستان

ایران و پاکستان در دوره نخست وزیری «عمران خان» بنا را بر توسعه بیش از پیش روابط تجاری گذاشته اند و در این راستا عضو هیأت‌رئیسه مجلس از پیگیری تشکیل کمیته تهاتر بین ایران و پاکستان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ایران و پاکستان روند رو به رشد مبادلات تجاری خود را به ویژه پس از نخست وزیری «عمران خان» و تاکیدات وی بر افزایش مبادلات اقتصادی با ایران با جدیت بیشتری دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای توسعه روابط ایران و پاکستان  (دوشنبه دوم اردیبهشت) رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در یک بیانیه مشترک ضمن تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر برجام از سوی سایر کشورها با توجه به اجرای کامل مفاد این توافق توسط تهران، نهادهای ذیربط وزارتخانه‌های خود را مکلف کردند تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها، کلیه ساز و کارهای لازم را برای افزایش حداکثری فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی فراهم کنند.

 

حالا در ادامه تلاش های دو کشور رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به نشست خود با وزیر جهاد کشاورزی به خانه ملت گفته است: «این نشست در راستای سفر به پاکستان و پس از بازگشت از این سفر برگزار شد و در این جلسه با حجتی و معاونان وی در خصوص پیگیری مذاکرات صورت گرفته در سفر و تشکیل کمیته تهاتر در محل هیأت رئیسه گفتگو‌هایی انجام شد.»

 

بنا به گفته «احمد امیرآبادی فراهانی» در این نشست مقرر شد معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شرکت بازرگانی جهت پیگیری مذاکرات به این کشور سفر کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.  

 

این در حالی است که پاکستان با وجود اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان همچنان خواستار توسعه مناسبات تجاری خود با کشورمان است و در این راستا چندی پیش نخست‌ وزیر پاکستان خواستار نامه ‌نگاری با سران آمریکا و اتحادیه اروپا برای دریافت مجوز تداوم تجارت با ایران شده بود.

 

عمران ‌خان، نخست‌ وزیر پاکستان در مورد خرید گاز از ایران گفت که اگر مشکلی بابت تحریم‌ها نباشد، ما بلافاصله پروژه را نهایی کرده و بخشی را که وظیفه ماست، تکمیل خواهیم کرد.

 

 نخست‌وزیر پاکستان با برگزاری نشستی فوری، از مسئولان بخش انرژی کابینه خود خواست ضمن نامه‌نگاری به سران اتحادیه اروپا و آمریکا موضع قطعی آنها را در خصوص خرید گاز از ایران جویا شوند.

 

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: وجود تحریم‌ها علیه ایران مهم‌ترین مشکل پیش ‌ِروی تکمیل این پروژه است و اگر ما بابت تحریم‌ها نگرانی نداشته باشیم، برای خرید گاز از ایران درنگ نخواهیم کرد. دولتمردان پاکستان با همراهی مسئولان دولت ایران این مشکل را حل خواهند کرد و تلاش می‌کنند تا این پروژه را به‌ شکلی مصالحه ‌آمیز به‌ اجرا برسانند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت مجلس اردبیل بیرجند شیراز مسجد غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد کمیته تهاتر پاکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد. 

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفت‌وگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم)
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم