Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@19:09:28 GMT

مشکل فرسودگی دانشگاه‌های بزرگ کشورجدی است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۰۴۰۱

مشکل فرسودگی دانشگاه‌های بزرگ کشورجدی است


ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به جدی بودن فرسودگی دانشگاه‌های بزرگ کشور گفت: یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد مربوط به فرسودگی دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی در کشور مانند دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران است که باید در این رابطه سازمان برنامه و بودجه در قالب برنامه میان مدت برای مقاوم سازی بنا‌های آن‌ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روسای دانشگاه‌هایی که با مشکل فرسودگی روبرو هستند باید از سازمان برنامه و بودجه کمک بگیرند و در صورت نیاز طرح جایگزینی ساختمان‌های خود را انجام دهند چرا که باید این موضوع با استفاده از مصوبات مجلس، مجوز ساخت بنا و پروژه آن تصویب شده و ساختمان‌های نوساز جای بنا‌های فرسوده را بگیرند.

مطیعی افزود: صندوق رفاه دانشجویان در زمینه فرسودگی ساختمان‌های دانشگاه‌های بزرگ بیشتر نقش حمایتی دارد به این معنی که در تعمیر و تامین تجهیزات کمک می‌کند و توان ساختن ساختمان را بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارد را ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشگاه‌های جدید که در یک دهه گذشته ساخته شده اند بیشتر مشکلاتشان زیر ساختی است به طوری که در زمینه‌های خوابگاهی یا رسوران‌های دانشجویی دچار نواقص هستند که ما از طریق صندوق مشکلات آن‌ها را رفع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییرات اقتصادی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ و افزایش مشکلات مالی سعی کرده ایم عدد بودجه صندوق رفاه کاهش پیدا نکند از طرفی مسائلی شامل تغییرات بازار ارز تاثیر بسزایی در فعالیت‌های ما دارد در واقع اگر فعالیت‌های اقتصادی بیشتر شود قیمت‌ها معقول خواهد شد و دولت درآمدش بیشتر می‌شود.

مطیعی درباره افزایش وام‌های مختلف دانشجویی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: صندوق رفاه تعهداتش را بر اساس بودجه‌ای که دارد انجام می‌دهد که امسال نیز همه تلاش خود را کرده ایم که میزان بودجه ما کاهش پیدا نکند، امسال ۴ نوع از وام‌های دانشجویی افزایش خواهد داشت و دیگر وام‌ها نیز بر اساس سال گذشته پرداخت می‌شود.

وی در پایان افزود: تصمیم گیری درباره میزان پول غذای دانشجویان و همچنین اجاره خوابگاه‌های دانشجویی ۲ ماه دیگر در کمیسیون دائمی صندوق رفاه دانشجویان بررسی و اعلام می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مشکل فرسودگی سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟

علارغم تاکید وزیر اقتصاد در خصوص ساماندهی معافیت های مالیاتی صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های بورسی، در روز جاری یک فوریت در خصوص طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روز های اخیر حرف و حدیث ها در خصوص بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 بسیار بالا گرفته است. طبق این بند، مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمدهای حاصل‌شده برای عملکرد سال 1403 کلیه مؤدیان به‌استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد (500.000.000.000) ریال قابل‌اعمال شده است.

به بیانی ساده سقف معافیت مالیاتی صندوق های سرمایه گذاری بورسی از این به بعد 500 میلیارد تومان است و مازاد این رقم بایستی به سازمان امور مالیاتی به عنوان مالیات عملکرد 1403 پرداخت شود.

مجلس در مقابل فشار بورسی ها کوتاه آمد؟

به دنبال رسانه ای شدن این موضوع، فضاسازی سنگینی علیه این اقدام اصلاحی در جهت منافع صندوقهای سهامی دربازار ثانویه شکل گرفته که مشخصا ارتباطی به تولید و سرمایه گذاری ندارد. 

به دنبال این فضا سازی ها و همچنین نامه ی رئیس سازمان بورس به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  همچنین اعتراض  برخی از نمایندگان مجلس به این مصوبه، در روز جاری یک فوریت در خصوص طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 در مجلس به تصویب رسید.

در همین راستا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره 6 قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت نشود.

لازم به ذکر است ساماندهی مالیات شرکت های بزرگ و همچنین صندوق های بورسی برای بار اول توسط وزیر اقتصاد در سال گذشته مطرح شد و هم اکنون باید دید واکنش وزارت اقتصاد به این موضوع چیست؟

ساماندهی مالیات صندوق های بورسی، سیاستی ضد تولید است؟

یکی از انتقاداتی که به بند س تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 از سمت برخی از فعالان بازار سرمایه وارد می شود، این است که این سیاست، سیاستی ضد تولیدی است. همچنین از طرفی اخذ مالیات از این صندوق ها منجر به خروج نقدینگی از آن ها می شود.

البته نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که، اساس کار این صندوق ها در معاملات ثانویه است و مشخصا وظیفه ی آن ها تامین مالی پروژه ها نبوده و نیست. در واقع این صندوق ها به نوعی ابزاری برای مدیریت ریسک سرمایه گذاران و همچنین باز تر گذاشتن دست آن ها در ارائه ابزار های مختلف برای سرمایه گذاری هستند.

بنابراین این ادعا، ادعای چندان درستی نیست که وضع مالیات بر این صندوق ها سیاستی ضد تولید است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟