Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متاسفانه آیین‌نامه‌های پیچ در پیچ در دانشگاه، مکانیزم سنگین داوری و مجوزهای متفاوت باعث شده که کمتر شاهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در واحد دانشگاهی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براین‌که آیین‌نامه‌های اجرایی باید اصلاح و بازنگری شود، افزود: تا زمانی که مشکلات تاسیس شرکت دانش‌بنیان، تولید محصول و دانش فنی برطرف نشود؛ وضعیت دانشگاه آزاد در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان بهتر از این نخواهد بود.

قاضی مغربی تصریح کرد: مسئولان و روسای دانشگاه آزاد اسلامی باید از فرایند شکل گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های دولتی الگو بگیرند تا راه‌های موفقیت آنها را در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده کنند. ما نمی خواهیم دانش و الگویی را از غرب وارد کنیم چرا که هم اکنون در دانشگاه‌های کشورمان از جمله دانشگاه‌ تهران و شریف صدها شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری افزود: ما باید خودمان را با دانش و تکنولوژی روز وفق دهیم تا بتوانیم مشکلات موجود صنعت و اجتماع و دانشگاه را برطرف سازیم؛ چرا که صنعت و اجتماع حاضرند برای این قضیه هزینه کنند. به عنوان مثال ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار واگن به صورت کامل بازسازی و تحویل رجا دادیم. در این صورت است که اعتماد بین صنعت و دانشگاه شکل می‌گیرد.

قاضی مغربی با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری قطب شبکه های حمل و نقل و ارتباطات است، گفت: این واحد دانشگاه ارتباطات گسترده‌ای با راه آهن و وزارت راه و شهرسازی دارد تا جایی‌که امسال چندین پروژه دیگر مثل واگن را استارت خواهیم زد.

وی خاطر نشان کرد : برای حمایت از نخبگان دانشگاهی تابع سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و در چارچوب دانشگاه آزاد از نخبگان حمایت می کنیم ولی این قوانین باید بازنگری شود چرا که قوانین موجود گره‌گشا نیست.

انتهای پیام/

169 / 156 حمایت از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری دانش بنیان حمل و نقل صنعت دانشگاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حمایت از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان حمل و نقل صنعت دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نیازمند افزایش اعتبار صندوق اعتباری فناوری مازندران هستیم و شرکت‌های فناوری به حمایت‌های متعدد برای تولید محصول نیاز دارند. - اخبار استانها -

کریم سلیمانی امروز در حاشیه نشست یوسف نوری؛ استاندار مازندران با دانش‌بنیان‌های استان به تسنیم گفت: نخستین نشست استاندار پس از انتصابش به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، با شرکت‌های دانش بنیان بود و این حاکی از ارج نهادن به این شرکت ها و فعالیت آنهاست.

وی با اعلام اینکه 144 شرکت دانش‌بنیان و 329 هسته فناور در مازندران وجود دارد، افزود: 956 محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید می‌شود که اگر حمایت شوند به یک هزار و پانصد محصول افزایش می‌یابد.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به وجود 12 مرکز رشد در استان، بیان کرد: بنا داریم برای کوتاه‌مدت و در یک و نیم سال و اندی این تعداد را تا دو برابر افزایش بدهیم.

سلیمانی ادامه داد: این مهم را از گلوگاه تا رامسر آغاز کرده‌ایم و اولویت با شهرهای کمتر برخوردار است تا مراکز رشد خلاق تسری پیدا کنند؛ هر خانه‌ای که فارغ‌التحصیل نخبه دارد و برنامه خاصی برای اشتغال ندارد، از این طریق یک سکوی پرشی برای رشد اقتصادی آنها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب برای سال جاری این بود که هسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را شکل دادیم؛ زیرا مازندران یک استان دارای آموزش عالی قوی است و فرصت خوبی است که به نحو شایسته از آن استفاده کنیم.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به جلسه جامعه نخبگانی استان با یوسف نوری؛ استاندار جدید، گفت: با توجه به اینکه مجموعه ما دارای درجه یا سطح دو کشور است، از استاندار خواستیم که حمایت کنند تا ما هم به سطح یک و هم‌پایه اصفهان و شیراز برسیم چون این ظرفیت وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به صندوق اعتباری فناوری مازندران که در حمایت از جامعه دانش‌بنیانی استان نقش دارد، گفت: اعتبار این صندوق 32 میلیارد تومان است و باید پیگیری شود که به 200 تا 300 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم امیدوار باشیم که ظرف یک دو سال آینده، تعداد محصولات دانش‌بنیان استان به یک هزار و 500 برسد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، از مهمترین درخواست‌های جامعه فناور، دانش‌بنیانی و نخبگانی مازندران از استاندار جدید؛ در زمینه استاندارسازی محصولات، عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رسیدن صندوق علمی – پژوهشی به جایگاه واقعی، رفع تحریم‌های داخلی و برگزاری نشست‌های مستمر بوده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند