Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که جاده همدان، رباط شورین به دلیل احداث ایستگاه راه‌آهن در این مسیر به جاده‌ای پر تردد و در عین حال خطرناک تبدیل شده، تعریض و ساماندهی آن از سوی شهرداری منوط به تعیین قطعی محل ایستگاه راه آهن شده است. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، روستای رباط شورین روستایی از توابع بخش مرکزی همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روستا با مرکز شهر همدان 10 کیلومتر فاصله دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 95 در حدود 380 خانوار در آن زندگی می‌کنند.

تهران| وقتی حریم بستر رودخانه سالور به محل دپوی نخاله تبدیل شد + فیلمروزانه 900 تن نخاله ساختمانی در یزد تولید می‌شودلرستان| رهاسازی نخاله‌های ساختمانی؛ سایت زباله کوهدشت ساماندهی شود

نام این روستا از سال 96 و با افتتاح راه آهن همدان بیش از گذشته مطرح شد.ایستگاه راه آهن همدان در ادامه مسیر همدان به روستای رباط شورین قرار دارد و در 2 سال گذشته بسیاری از مسافران همدانی که قصد سفر با قطر را داشتند و مسافران دیگر شهرها که قصد سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را کردند به دنبال نشانی ایستگاه راه آهن همدان، در موتورهای جستجوگر اینترنتی به نام این روستا برخوردند.

جاده رباط شورین، جاده‌ای کم‌عرض و خطرناک

با وجود احداث ایستگاه راه‌آهن در نزدیکی این روستا و افزایش بار ترافیکی جاده همدان به رباط شورین و ادامه آن تا ایستگاه، این جاده کم عرض، پرخطر و کم برخوردار از علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای مسیر است که ضریب احتمال تصادف در این جاده را افزایش داده و بعضاً نیز باعث سرگردانی مسافران شده است.

همچنین در مسیر جاده همدان به رباط شورین سایت جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی متعلق به سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان واقع شده که از یک سو باعث افزایش تردد ماشین‌های سنگین در این جاده پرخطر و حادثه خیز شده و از سوی دیگر از زیبایی بصری این مسیر پر رفت و آمد کاسته است.

احتمال انتقال ایستگاه به داخل شهر همدان

بر اساس اعلام مسئولان استانی و کشوری وزارت راه و شهرسازی، ایستگاه راه آهن همدان در آینده‌ به داخل شهر منتقل و ایستگاه فعلی به ایستگاه قطارهای باری تبدیل می‌شود.

معاون وزیر و مسکن و شهرسازی چندی پیش در بازدید خود از راه آهن همدان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با احداث ایستگاه راه آهن در داخل شهر همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن به صورت ترکیبی به وجود خواهد آمد که این پروژه در دست اجراست.

وی عنوان کرد: مهمترین کاری که در زمینه راه آهن همدان باید انجام‌شود انتقال ایستگاه راه آهن به نزدیکترین محل برای مردم یعنی داخل شهر است.

اگر چه احتمال تغییر محل ایستگاه راه آهن در آینده‌ای نزدیک زیاد است، اما این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که مدیریت شهری در شرایط فعلی، به منظور کاستن از خطر تصادف در این مسیر با تعریض جاده و نیز انتقال سایت جمع‌آوری نخاله از این مسیر به جایی دیگر به منظور افزایش ایمنی مسافران راه‌اهن همدان و نیز اهالی روستای رباط شورین چه تدابیری اندیشیده‌ است؟

تعریض جاده در دستور کار نیست

 رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که بر اساس شنیده‌ها جابجایی ایستگاه راه‌آهن همدان از محل فعلی قطعی است اظهار داشت: تعریض جاده رباط شورین منوط به باقی ماندن ایستگاه قطار در مکان فعلی است.

علی رحیمی‌فر افزود: عملیات تعریض این جاده با توجه به هزینه‌ سنگین آن زمانی باید انجام شود که محل فعلی ایستگاه به محل قطعی ایستگاه راه آهن همدان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: با اینحال شورا و مدیریت شهری در قبال وضعیت جاده فعلی بی‌تفاوت نبودند و با انجام یک سری اقدامات از جمله لکه‌گیری، تعریض برخی پیچ‌های خطرناک و پیگیری برای نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده تلاش کرد تا ایمنی مسیر فعلی را فزایش دهد.

رحیمی‌فر در ارتباط با وجود سایت جمع‌‌آوری نخاله در مسیر جاده رباط نیز با بیان اینکه تغییر محل این سایت در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: مکانی برای انتقال این سایت با فاصله تقریبی 5 کیلومتر با سایت فعلی در نظر گرفته شده است.

این عضو شورا با اشاره به این که مطالعات این پروژه توسط مشاور انجام شده و به تأیید کارگروه پسماند هم رسیده گفت: البته مکان جدید معارض دارد که در حال حل این مشکل هستیم.

انتقال سایت جمع‌آوری نخاله تا یک سال دیگر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان هم در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان در رابطه با وضعیت سایت فعال در جاده شورین گفت: این سایت بر خلاف تصور برخی از افراد سایت دفن زباله نیست و صرفا نخاله‌های ساختمانی به این سایت منتقل می‌شوند.

حسین سیبی با تاکید براینکه این سایت در بحث فاصله با مناطق مسکونی شامل قوانین سایت‌های دفن زباله نمی‌شود، عنوان کرد: با این وجود به دنبال جابجایی و انتقال این سایت هستیم و مکانی را برای احداث سایت جدید جمع‌آوری نخاله‌های شهری در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر سازمان به دنبال مجوزهای قانونی این پروژه است گفت: اگر ادارات و مسئولان مربوطه همکاری لازم را با سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان داشته باشند سایت فعلی تا یک سال آینده به طور کامل تعطیل و به محل جدید خود منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​