Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دپارتمان آموزش شتاب‌دهنده دیموند گفت: بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا به دلیل عدم اطلاع از مسائل حقوقی و مالی شکست می‌خورند. امین ربانیان مدیر دپارتمان آموزش شتاب‌دهنده دیموند در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ در خصوص نحوه فعالیت این شتاب‌دهنده اظهار کرد: از سال ۹۳ کار خود را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تهران آغاز کردیم، این دانشگاه فضایی در اختیار ما قرار داده بود تا فعالیت کنیم و پس از آن به دانشگاه تهران رفته و در آنجا مستقر شدیم و تا امروز نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربانیان در خصوص ماهیت کار این شتاب‌دهنده ادامه داد: هدف اصلی ما حمایت از کسب و کار‌های نوپا است، حوزه کاری ما در بحث IT است، یعنی ما از استارت‌آپ‌هایی حمایت می‌کنیم که بربستر IT ارائه خدمات کنند.

وی با اشاره به روند ورود استارت‌آپ‌ها به این شتاب‌دهنده گفت: با توجه به اینکه هر استارت‌آپی می‌تواند یک حوزه کاری داشته باشد، در حال حاضر نزدیک به ۱۲ حوزه مختلف از کشاورزی تا شهر هوشمند با ما همکاری می‌کنند و به آن‌ها ارائه خدمات می‌شود و وجه مشترک همه این‌ها استارت‌آپ‌ها این است که در بستر IT سعی می‌کنند چالش‌ها و مشکلات در هر حوزه‌ای که باشد را حل کنند.

ربانیان یادآور شد: یک کمپ ۳ ماهه پیش‌شتابدهی داریم که به صورت رایگان فضای کاری در اختیار استارت‌آپ‌هایی قرار می‌دهد که در مرحله اول قبول شده‌اند؛ علاوه بر فضای کاری بحث منتورینگ و مشاوره رایگان برای استارتاپ‌ها وجود دارد که کمک می‌کند تا استارت‌آپ‌ها بتوانند به درستی رشد کرده و برای بازار تجاری آماده شوند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مشترک بین استارت‌آپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا، تصریح کرد: با مطالعه بر روی عملکرد استارت‌آپ‌ها شاهد آن هستیم که این کسب و کار‌های نوپا با مشکلات حقوقی و مالی مختلفی مواجه هستند و این مشکلات به سادگی و با یک دوره مشاوره قابل حل است؛ در همین راستا سعی کرده‌ایم فارغ از حوزه کاری آن‌ها مشاوره‌هایی نیز ارائه کنیم.  
ربانیان در همین خصوص افزود: در واقع یک نیروی متخصص در شتاب دهنده حاضر است و هر لحظه می‌تواند به استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مالی و حقوقی مشاوره دهد تا مشکلات حقوقی یا مالیاتی آن‌ها رفع شود، زیرا ما شاهد آن هستیم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دلیل عدم اطلاع کافی از مسائل حقوقی، قرارداد‌ها و یا نحوه تکمیل فرم‌های مالیاتی دچار مشکل شده و گاهی شکست می‌خورند.

وی بیان کرد: استارت‌آپ‌ها پس از گذراندن دوره سه ماهه، وارد مرحله ۶ ماهه شتاب‌دهی می‌شوند؛ در این شش ماه برای آنکه بتوانند طرح خود را تجاری‌سازی کرده و جذب سرمایه‌گذار کنند تا سقف ۴۰ میلیون حمایت خواهند شد.

ربانیان گفت: پس از شش ماه این استارت‌آپ‌ها به بخش خصوصی برای جذب سرمایه می‌روند؛ از سوی دیگر ما تلاش می‌کنیم تا با ارتباط گیری با شرکت‌های بزرگ به آن‌ها بگوییم که راه حل چالش‌های آن‌ها استارتاپ‌ها هستند، در واقع به جای آنکه به دنبال نیرو‌های مختلف باشند می‌توانند با کمک استارت‌آپ‌ها علاوه بر به کارگیری نیروی متخصص با سرعت بیشتری مشکلات‌شان را به کمک IT حل کنند و به نیازهایشان پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پل ارتباطی بین شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشیم، افزود: این ارتباط و هماهنگی علاوه بر حل مشکل شرکت‌ها، کمک می‌کند تا استارتاپ‌ها هم به بلوغ لازم برسند و رشد کنند.

ربانیان در خصوص مهمترین استارتاپ‌هایی که توانسته‌اند جذب سرمایه داشته باشند، گفت: دو استارت‌آپ اوبار و آچاره مهمترین استارتاپ‌هایی بودن که توانستند سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان از سوی یکی از اپراتور‌های تلفن همراه جذب سرمایه داشته باشند.

وی در خصوص فعالیت این شتاب‌دهنده در سایر استان‌های کشور یادآور شد: علاوه بر تهران در اصفهان و بوشهر نیز نمایندگانی داریم که طی این پنج سال حدود ۳۰۰۰ استارتاپ در آنجا ثبت نام کرده‌اند و از این بین ۳۰۰ استارتاپ به دوره شتابدهی رسیده‌اند و۳۰ استارتاپ نیز وارد فاز سرمایه گذاری شده است؛ البته در این بین یک سری استارت‌آپ‌ها موفق بودند و برخی نیز بنا به دلایل مختلف شکست خورده‌اند.

ربانیان در خصوص چالش‌ها و مشکلات یک شتاب دهنده خصوصی، خاطرنشان کرد: بیشترین حمایت باید از سوی دولت صورت بگیرد و کمک کننده و تسهیل کننده باشد تا فرایند رشد استارت‌آپ‌ها بهبود یابد؛ البته معاونت علمی همکاری‌های خوبی دارد، اما به طور قطع برای هر سطح خوبی می‌شود یک سطح بهتر در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کسب و کارهای نوپا استارت آپها حمایت از کسب و کارهای نوپا شتاب دهنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت تیم ملی هاکی سالنی زنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، در این اردو که استارت کار تیم ملی در سال جدید خواهد بود ، ۲۰ بازیکن تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی انجام خواهند داد.

تیم ملی هاکی سالنی بانوان که جایگاه پنجم آسیا را دارد خود را جهت حضور قدرتمند و حضور در سکو در مسابقات آسیایی پیش رو که به میزبانی تایلند در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و انتخابی جام جهانی نیز هست آماده می کنند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888534

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت درباره فوت دکتر پرستو بخشی شکست!
  • نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند 
  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی زنان در سال جدید
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی بانوان در سال جدید
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد