Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا معینی مقدم» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده ها در جریان بازرسی و نظارت بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی شازند از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات خام دامی از جمله گوشت چرخ کرده ماهی و مرغ از یک واحد سردخانه کشف شده است.

وی ادامه داد: این فرآورده های خام دامی به دلیل نگهداری در شرایط بهداشتی و ارگانولپتیکی نامطلوب، سپری شدن تاریخ انقضا، انجماد غیر اصولی و فقدان هویت بهداشتی ضبط و به دستور مقام محترم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد و به باغ وحش تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۵ هزار راس گوسفند و بز، پنج هزار راس گاو و گوساله، ۶۱ واحد پرورش طیور صنعتی مجاز، ۱۶۵ واحد زنبورستان با ظرفیت ۱۹ هزار و ۱۳۲ فروند کندوی زنبور عسل، ۲۹ واحد استخر پرورش و پنج واحد آبزیان در شهرستان شازند وجود دارد.
اکنون ۲۲۵ واحد تولید، عرضه و نگهداری فراورده های خام دامی، یک کارخانه فراوری شیر و سه ایستگاه جمع آوری شیر در شهرستان شازند فعال است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی فراورده غیربهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج

اصلانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: در راستای نظارت‌های بهداشتی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آوج از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک باب قصابی به دلیل کشتار غیر مجاز دام پلمب شد.

وی افزود: ذبح دام فقط باید در کشتارگاه انجام شود تا مراحل معاینه دام زنده قبل از کشتار و بازرسی بهداشتی لاشه دام در کشتارگاه انجام و پس از تایید سلامت وارد مراکز عرضه شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید گوشت قرمز به مندرجات لیبل روی لاشه دقت کنند که تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا