Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@18:39:36 GMT

۸ نشانه خاموش سرطان خون

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۰۹۴۲

۸ نشانه خاموش سرطان خون

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، انواع مختلفی از سرطان خون وجود دارد که برخی از آن‌ها در کودکان شایع است و برخی از انواع سرطان خون بیشتر در افراد بزرگسال مشاهده می‌شود.

در بیماری سرطان خون گلبول‌های سفید نقش دارند. بدن به طور طبیعی گلبول‌های سفید را که نقش دفاعی دارند، تولید می‌کند اما در مبتلایان به این نوع سرطان، مغز استخوان گلبول‌های سفید غیرطبیعی تولید می‌کند که عملکرد درستی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درمان سرطان خون می‌تواند فرآیندی پیچیده باشد که به نوع بیماری و فاکتورهای دیگر بستگی دارد هرچند راهکارهایی وجود دارد که در موفقیت آمیز بودن روش‌های درمانی آن نقش دارند.

نشریه "تایمز آو ایندیا" در این مطلب به برخی از علائم خاموش این بیماری اشاره کرده‌ که شامل موارد زیر است:

- اگر پس از هشت ساعت خواب شبانه همچنان احساس خستگی و بی‌حالی دارید لازم است این موضوع را جدی بگیرید. همچنین احساس خستگی و ضعف می‌تواند از کمبود گلبول‌های قرمز که به عنوان کم‌خونی شناخته می‌شود نیز ناشی شود.

- تنگی نفس یکی دیگر از نشانه‌های سرطان خون است. احساس خستگی برای مدت زمان طولانی بدن را ضعیف کرده و فرد را دچار تنگی نفس می‌کند. این تنگی نفس می‌تواند حتی بعد از بالا رفتن از تعداد محدودی پله نیز بوجود آید.

- ظاهر شدن کبودی‌های بی دلیل روی بدن می‌تواند به دلیل سرطان سلول‌های خونی باشد. این کبودی‌ها به دلیل پایین بودن تعداد پلاکت‌ها یا بافت‌های لخته کننده خون است. این لکه‌های بنفش رنگ در بخش‌های مختلف بدن بخصوص پاها و آرنج قابل رویت هستند.

- متورم شدن لثه‌ها همیشه ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. در برخی از مبتلایان به این نوع سرطان ورم لثه‌ها مشاهده می‌شود.

- بزرگ شدن طحال نشانه نوع مزمن بیماری سرطان خون است. همچنین موجب کم اشتهایی می‌شود.

- تب مکرر نشان دهنده وجود عفونت و ضعف سیستم ایمنی است که می‌تواند با سرطان خون مرتبط باشد.

- تعریق در شب موضوع عادی نیست و گاهی از عفونت‌هایی ناشی می‌شود که با بیماری سرطان خون مرتبط است.
- سردردها همیشه به دلیل استرس یا تنش نیستند. سردردهای مکرر ممکن است از سرطان خون یا حتی خونریزی در سر ناشی شوند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون