Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@09:06:22 GMT

آغاز همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۰۰۱

همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه، مسئولان عالی قضایی، روسای کل دادگستری‌ها، دادستان‌های مراکز استان‌ها و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی آغاز شد.

اخبار اجتماعی- در ابتدای این همایش علیرضا آوایی وزیر دادگستری به ارائه گزارش سالانه دستگاه قضا پرداخت و گفت: ورودی پرونده ها ۱۳میلیون و ۵۶۳ هزار مورد بوده که نسبت به سال قبل ۰/۰۷ افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خروجی پرونده ها سیزده میلیون و ۵۱۰ هزار مورد بوده که نسبت به سال قبل شش دهم درصد رشد در رسیدگی اتفاق افتاده است.

آوایی گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها از ۱۱۰ روز یه ۱۰۶ روز کاهش یافته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیسی آوایی وزیر دادگستری هفته قوه قضاییه آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ پرونده تخلفات حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رسیدگی به یک هزار و ۶۶۸ پرونده تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ در کمیسیون‌های ماده ۱۲،۱۱ و ۱۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۶۶۸ پرونده تخلفات بخش حمل‌ونقل در این استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای، کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان و کمیسیون ماده ۱۴ برای رسیدگی تخلفات مالکان حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود، گفت: از این میزان، تعداد ۳۷۴ مورد در کمیسیون ماده ۱۲، ۵۰۹ مورد در کمیسیون ماده ۱۱ و ۷۸۵ مورد در کمیسیون ماده ۱۴ مورد، رسیدگی و رأی لازم صادر شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و مالکان حمل‌ونقل برون شهری، حمل بار اضافه بر ظرفیت، جابه‌جایی بار بدون بارنامه، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به شخص فاقد صلاحیت، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی، اخذ کمیسیون اضافی، نبود تجهیزات ایمنی و غیره بود که احکامی شامل تذکر، جریمه، لغو کارت هوشمند برای رانندگان و مالکان را که دارای سابقه تخلف بودند، به همراه داشته است.

باقری خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، مؤسسات حمل‌ونقل کالا، مسافر، رانندگان و مالکان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم و کاربران جاده‌ای می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اطلاع دهند.

کد خبر 746194

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • ضبط ۴۷ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه
  • ◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ پرونده تخلفات حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان