Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیده نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اختلال دو ماهه تامین سموم و آفت‌کش‌ها در پایان سال گذشته، اظهار کرد: این اختلال کوتاه‌مدت به دلیل مشکلات نقل و انتقال ارز رخ داد که با فراخوان از فعالان بخش خصوصی تولید و واردات سموم و آفت‌کش‌ها مرتفع شد.

وی ادامه داد: این اختلال دو ماهه در تامین سموم موجب شد تا ما توجه بیشتری به توان داخلی داشته باشیم و از ظرفیت‌های داخلی بهره ‌ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوربخش با تاکید بر اینکه علی‌رغم مشکلات پیش‌آمده تا امروز بخش عمده انواع سموم و آفت‌کش‌های مورد نیاز کشور تامین شده است، افزود: نیاز سالانه کشور به انواع سموم و آفت‌کش‌ها 25 تا حداکثر 30 هزار تن است که در سه ماهه اول سال ما موفق به ترخیص 24 هزار تن آن، معادل 80 درصد نیاز کشور شده‌ایم.

وی درباره تامین سموم لازم برای مبارزه با آفت ملخ‌ نیز گفت: سموم مورد نیاز برای مبارزه با این آفت بیش از نیاز فراهم است و هیچ مشکلی در  این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی جمعیت برخی از آفت افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل سازمان حفظ نباتات، سموم مورد نیاز را پیش‌‌بینی و برای تامین آن اقدام می‌کند.

نوربخش همچنین درباره کیفیت سموم مورد استفاده برای مبارزه با ملخ‌ها گفت: در حال حاضر سه سم؛ دلتامترین، سومیتون و مالاتیون در کشور برای مبارزه با انواع ملخ‌های بومی و مهاجم استفاده می‌شود که همگی آن‌ها مورد تائید سازمان فائو قرار دارد.

وی تاکید کرد: سخت‌گیری سازمان حفظ نباتات برای اطمینان از کیفیت سموم بسیار زیاد است به نحوی که با افزایش نیاز به سموم ملخ‌کش تولیدکنندگان داخلی اقدام به تولید این سموم کرده‌اند. بیشتر آن‌ها دو مرحله مهم از تست کیفیت را با موفقیت طی کردند، اما چون نتوانستند آخرین مرحله از تست ما را با موفقیت بگذرانند تا امروز به آن‌ها اجازه تولید و توزیع نداده‌ایم.

نوربخش گفت: در مورد سموم وارداتی نیز سختگیری‌ها به همین شدت است. نمونه‌گیری از سموم و آفت‌کش‌ها در گمرک و انبار شرکت‌ها انجام می‌گیرد تا کم‌خطر بودن آن ها 100 درصد تائید شود.

مدیر کل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز کشور سموم ضد عفونی گندم است از شرکت‌های خصوصی تولیدکننده و واردکننده خواست در تامین این سموم سازمان حفظ نباتات کشور را یاری کنند.

نوربخش همچنین از کشاورزان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل در استفاده از سموم به ویژه آفت‌کش‌های ملخ موضوع را به اطلاع کارشناسان حفظ نباتات حاضر در منطقه برسانند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی شرایط آب و هوایی واردات فراخوان سازمان حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک می گویم. فکر می‌کنم یک بیماری جهل ساله درمان شده. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: این جلسه در وزارت اقتصاد برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد قرار است اتفاق نیکی در اقتصاد بیفتد. در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادانه تاکید کرد: با AFC چک کردم و اسناد مربوط به واگذاری دو باشگاه را ارسال کردم و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

کد خبر 6087430 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود