Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:42:59 GMT

شاخص‌های سیمای شهر ملی منبت ارتقاء می‌یابد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۰۵۹

شاخص‌های سیمای شهر ملی منبت ارتقاء می‌یابد

شهردار ملایر از ارتقاء شاخص‌های سیمای شهر ملی منبت خبرداد و گفت: در همین راستا جلسه کمیته ستاد ارتقاء شاخص‌های منبت ملایر، با حضور نماینده فرماندار، مسئولان ادارات، شهرداران و دهیاران شهرستان ملایر برگزار شد.

حسین بابائی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح اهمیت جهانی شدن منبت ملایر و اثرات مثبت آن بر اقتصاد و پیشرفت شهرستان ملایر پرداخت و یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه را توجه ویژه به مبلمان و سیمای شهری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: با توجه به جهانی شدن انگور و ثبت ملی مبل و منبت ملایر و اهمیت و پیگیری روند جهانی شدن آن، تمام شهرداران تابعه باید نسبت به نصب المان های مبل، منبت و انگور در سطح شهرها به ویژه ورودی شهرها اقدام کنند.

شهردار ملایر اظهارکرد: بررسی های لازم برای ایجاد یک بوستان جدید با مشارکت دانشگاه ملایر و فعالان حوزه مبل و منبت برای کاشت انواع درختان انگور و نصب انواع نمادهای مبل و منبت ملایر در آن بوستان در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: به همین منظور اطلاع رسانی لازم به تولیدکنندگان مبل و منبت در شهرها و روستاها در مدت برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر به منظور رزرو مکان و زمین مورد نظر برای برپایی غرفه و نمایشگاه در محوطه پارک صلح ملل صورت گرفت و فراخوان مسابقه ای مشترک بین تمامی شهرهای شهرستان برای طراحی المان های مبل و منبت و انگور صادر شد.

بابائی خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری سومین دوره جشنواره ملی مبل و منبت ملایر، نظافت شهری، کاشت انواع گلهای فصلی و دائمی، رنگ آمیزی جداول، خط کشی خیابان ها، فعال بودن فواره ها، نظافت و تعمیر نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی عمومی، آماده سازی بوستان ها، تأمین روشنایی ها و ... از وظایف ذاتی شهرداری ها و دهیاری ها به شمار می رود.

وی همچنین یادآور شد: از آژانس های معتبر و دفاتر بزرگ و کوچک خدمات مسافرتی و گردشگری و تور لیدرهای کشور دعوت کرده ایم تا قبل از برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر به  این شهر سفر کنند و ضمن بازدید از جاذبه ها و دیدنی های این شهر نسبت به برگزاری تورهای تاریخی، سیاحتی و تجارتی در ایام برگزاری جشنواره اقدام کنند.

قطع بدون مجوز درختان و شاخه ها پیگرد قانونی دارد

شهردار ملایر در ادامه بیان کرد: افراد و یا مالکانی که بنا به هر علتی اعم از اجرای پروژه ساختمانی، پارکینگ، پروژه‌های شهری و ... نیاز به جابجایی، هرس و یا قطع درخت یا شاخه های آن را داشته باشند، باید برای دریافت مجوز نسبت به ارائه درخواست به کمیسیون ماده 7 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر اقدام کنند. 

بابائی افزود: این کمیسیون به منظور حفظ و حراست از فضای سبز شهری و باغات در داخل محدوده شهر به ویژه درختان و نظارت بر حسن اجرای قانون و آئین ‌نامه اجرایی آن در تشخیص باغات در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دایر است.

وی درباره نحوه رسیدگی به تقاضای قطع، انتقال و هرس درختان، بیان کرد: بعد از دریافت تقاضاهای مربوط به قطع، هرس و یا جابجایی درختان معارض اجرای عملیات ساختمانی و ورودی‌های پارکینگ، کارشناسان از محل بازدید و پس از بررسی اسناد و مدارک مربوطه، موضوع در کمیسیون مطرح و رأی کمیسیون به شهروندان ابلاغ می‌شود.

بابائی افزود: در صورت نیاز، با پرداخت عوارض تعیین شده در دفترچه عوارض محلی مجوز قطع، جابجایی و هرس درختان صادر خواهد شد که در صورت قطع، دو برابر محیط بن درخت قطع شده مجدداً توسط شهروند غرس می‌شود.

شهردار ملایر از اعمال قانون افراد و یا مالکانی خبر داد که بدون مجوز اقدام به قطع درخت کرده‌اند و گفت: در صورت عدم دریافت مجوز توسط فرد و یا مالک، افراد خاطی به دادگاه معرفی شده و علاوه بر جبران خسارت وارده به استناد ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی و یا حبس تعزیری محکوم می‌شوند.

فضای پارک ها در شب روشن تر می شود

وی در ادامه با بیان اینکه در فصل تابستان شمار مسافران و حضور شهروندان در پارک ها و بوستان ها در شب ها افزایش می یابد، گفت: لامپ های زرد رنگ بخار سدیم از بوستان کوثر جمع آوری و لامپ های سفید رنگ متال هالید به جای آنها نصب می شد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه برآورد ریالی این طرح مبلغ 20 میلیون تومان است، افزود: پس از بازدید میدانی از مجموعه بام ملایر و باغ تاریخی سیفیه با برآورد ریالی هر کدام 40 میلیون تومان مقرر شد و برج های نوری موجود در این تفرجگاه ها برای بهینه سازی از 30 متر به 21 متر کاهش ارتفاع پیدا کنند و نوع چراغ های آنها نیز بهینه شوند.

وی اظهار کرد: مناطق کور و تاریک و خطر آفرین باغ تاریخی سیفیه شناسایی و نقشه روشنایی باغ تاریخی سیفیه بهینه سازی و تهیه شده است، همچنین چراغ های روشنایی با پایه های کوتاه این بوستان با جانمایی بهتر و منظم تر و برآورد قیمت 25 میلیون تومان جابجا می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مبل و منبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی اظهار کرد: به منظور عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.

او افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه ۳ مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.

او با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، ادامه داد: در استان فارس در ۲ بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • جشن مردمی عملیات «وعده صادق» در ملایر
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج